header photo

پیام تبریک فرقه دمکرات آذربایجان بمناسبت فرارسیدن سال 1392

پیام تبریک فرقه دمکرات آذربایجان

بمناسبت فرارسیدن سال 1392

هوطنان گرامی!

فرقه دمکرات آذربایجان فرا رسیدن نوروز سال 1392 را به شما تبریک و تهنیت گفته و برای همه خلقهای ساکن ایران  بالاخص خلق قهرمان آذربایجان آرزوی شاد کامی و موفقیت دارد.

نوروز می نوازد روح از نسیم اسحار                       خورشید می درخشد بر چشمه های کهسار

    دوشیزگان   نوروز سر در چمن کشیده                       در بر قبای   گلبرگ،  بر  سر کلاه   گلنار

                                                                                                           محمد حسین شهریار

جشن نوروزی مصادف است با اولین روز فصل بهار. بهار آغاز شکوفایی، زایش طبیعت و رویش گل و سبزه است، آغاز نوشدن و وداع با گذشته کهنه و کهنه پرستی است. آغاز آفرینش زندگی سرشاراز شور و شادمانی است. نیاکان ما این روز را از آن جهت بسیار گرامی داشته اند که کرختی را ازتن گرفته و رخت کهنه و چرکین تن وروان را به دور می ریزد. تا جای آن را پاکیزگی، شادابی و میل به زندگی وزنده بودن پر کند. تاریک اندیشان حاکم برکشور همانند اسلاف خود، به عبث کوشیده اند تا جشن و پایکوبی ایام نوروزی را  از مردم ایران بگیرند. طبیعی است که دراین مصاف نه تنها موفق نشده  و نخواهند شد، بلکه در پاره ای از موارد مجبور به عقب نشینی و تمکین به خواست و اراده مردم نیزشده اند.

  سیر حوادث ناگواری که در طول تاریخ، بخصوص در سده های اخیر بر سرنوشت  آداب و سنن ملی کشورمان از جمله  سنن نوروزی گذشته است، خود یکی از شگفتی ها و عجایبی است که رمز و راز ماندگاری آن، تنها در سایه عرق ملی و اعتقاد به سنن و آدابی است، که از نیاکان ما به ما ارث رسیده است، حفظ و صیانت از سنن آبا و اجدادی که با حفاظت از استقلال و فرهنگ غنی ما عجین شده است، وظیفه همه بوده و خواهد بود. دشمنان هر خلق و کشوری زمانی ممکن است بر سرنوشت آن خلق مستولی شوند که بتوانند ریشه های فرهنگی ـ مدنی و خصوصیات ملی آن ملت را بخشکانند. اینکه در پس قرن ها نشیب و فرازها و تهاجم و یورش های بی امان دشمنان خارجی و ارتجاع داخلی، موفق نشده اند مردم ایران را بزانو در آورند و اراده خود را بر آن مستولی کنند. باید در اعتقاد راسخ این مردم به استقلال ـ آزادی و حفظ آداب و سنت های ملی اشان دانست. ماندگاری  سنن نوروزی را نیز باید از همین زاویه دید و بر تداوم آن تاکید داشت.

آذربایجانی های غیور!

امسال در شرایطی به استقبال جشن سال نو می رویم که هنوز غبار حادثه  زلزله ویرانگر که باعث کشته شدن صدها تن و تخریب هزاران خانه در آذربایجان شد،  از چهره ها زوده نشده است. کمک و فداکاری بی دریغ شما زنان و مردان آذربایجانی در زمان زلزله، باعث شد تا جان بسیاری نجات یابد و نجات یافتگان با تامین آذوقه، دارو و سرپناه موقت از حوادث ناگوار پس از زلزله، محفوظ بمانند. انتظار می رود همانطور که شما درغم واندوه آسیب دیدگان زلزله یار و غمخوار آنها بوده اید، شادی وجشن نوروزی را نیزبه میان آنها ببرید و در شادی آنها  شریک شوید. برای شما موفقیت روز افزون آرزومندیم.

یک بار دیگر این روز فرخنده را به شما تبریک گفته و برای همه آرزوی موفقیت و بهروزی و شادکامی داریم. باشد تا نوروز سرآغازی شود برای پیروزی بر پلیدی ها و زشتی ها و آغازی باشد برای تحقق آرزوها و آرمان های انسانی هموطنان عزیز!

                                                                      کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان

                                                                                     اول فروردین 1392

 

 

 

 

Go Back

Comment