header photo

آذربایجان ۹۰ سال است که در راه عدالت‌خواهی مبارزه می کند

آذربایجان ۹۰ سال است که در راه عدالت‌خواهی مبارزه می کند

به گزارش رسانه ها: روز سه شنبه ۱۶ مهر۹۸ همایش"عدالت خواهی و آینده ی ایران" در تالار وحدت دانشگاه تبریز، برگزار شد. در این همایش که تعدادی از دانشجویان حضور داشتند. سخنان شجاعانه یکی از دانشجویان آذربایجانی توجه همگان را به خود جلب و بازتاب وسیعی داشت. او از جمله گفته است: شما از سال ۹۶ به‌فکر عدالت‌خواهی افتاده‌اید، اما آذربایجان ۹۰ سال است که در راه عدالت‌خواهی گام برمی‌دارد.

وی اضافه می کند: طرح سه مساله ی اساسی مبنی بر تداوم تبعیص فرهنگی و انکار هویتی در آذربایجان، سیاستهای هدفمند اقتصادی برای تضعیف اقتصاد آذربایجان و کاستن شدید از قدرت سیاسی آذربایجان طی نود سال اخیر به عنوان عوامل اصلی است که بستر برقراری عدالت را از بین بردهاست. اگراین مشکلاتحل نشوند. آذربایجان خود را فرزند خوانده ی ایران می داند و کاری با مسائل شما نخواهد داشت.” و کماکان ناعدالتی بر عدالت غالب خواهد بود.

اما جنبش دانشجویی آذربایجان همواره در طرح و مطالبه ی خواست های بر حق ملت اذربایجان نقش پیشرو و آوانگارد را بازی کرده است و در سخت ترین شرایط، خود با خلق فضا و بیان مسائل جامعه و مطالبات مردم از طرفی از شدت اختناق کاسته است، از سویی مانع از گسترش سکوت شده است و به عنوان پیشرو در حرکات حق طلبانه نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. ...

طی این مراسم دانشجویان حاضر در سالن با در دست گرفتن کاغذ نوشته هایی که بر روی آنها شعارهایی همچون “عدالت منهای آذربایجان”، “طرح بسندگی زبان فارسی در تضاد با عدالت آموزشی است” و … اعتراض خود را به اشکال مختلف در قبال تبغیضی که بر خلق آذربایجان اعمال می شود، نشان دادند.

Go Back

Comment