آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

احتکارــ بازار سیاه ــ گرانفروشی

 در بحران های اقتصادی،عده ای سود جو مایحتاج مردم را در انبارهای خود ذخیره می کنند تا در شرایط مناسب با چند برابر قیمت بفروش برسانند. این پول های باد آورده بعدا در عرصه های دیگر اقتصادی  زود بازده تجاری، قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا و مسکن و غیره بکار گرفته می شود.این مافیای اقتصادی با تولید دشمنی آشتی ناپذیری دارد و برای رسیدن به مقصد خود به شبکه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور نفوذ می کند. با توجه به پیوندی که با مافیای جهانی دارد، براحتی میتواند سیاست های خود را دیکته و حاکمیت را تحت تاثیر خود قرار دهد.  در تاریخ یکصد ساله اخیر کشور ما نمونه های بارزی از رشد سرطانی این پدیده دیده شده است. بارزترین آنها را می توان در دوران جنگ جهانی دوم و جنگ هشت ساله با عراق نام برد. امروز اگر کشور ما دچار این چنین بحران همه جانبه ای شده، نتیجه رشد روز افزون این مافیا در عرصه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی است. اگر می بینیم که این روزها بخش کوچکی از اختلاس ها و دزدی های کلان رسانه ای می شود، نتیجه تلاش مردم، افراد و رسانه هایی است که خطر می کنند و عقوبت آن را به جان می خرند.

هفته گذشته در تبریز خبر کشف چند انبار، رسانه ای شد:

سرهنگ صابر عباس‌زاده  در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به کشف انبار احتکار 4هزار تن برنج خارجی در یکی از انبارهای تبریز گفت: بر‌اساس برآورد اولیه بیش از ۴ هزار تن برنج خارجی از اردیبهشت ماه در این انبار کالا احتکار شده و تاکنون حتی یک کیسه از آن از انبار خارج نشده است.

به گفته وی کشف این انبار بر اساس گزارشات مردمی صورت گرفته و خواستار ادامه همکاری با نیروی انتظامی برای برخورد با محتکران کالاهای اساسی مردم شد.

در خبر دیگری در جلسه ستاد مبارزه با احتکار،  اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد در شش انبار در تبریز بیش از 10 هزار قلم انواع لوازم خانگی نگهداری می شود که برابر با 10 سال مصرف شهر تبریز است.

مهدی علیمرادی دادستان ملکان نیز خبر از کشف  10 هزار حلقه لاستیک خودرو به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال در یکی از روستاهای این شهرستان داده است.

در این خبر ها طبق معمول هیچ نامی از محتکرین برده نشده است. باید منتظر بود تا ببینیم این اخبار مانند دهها مورد دیگر که پس از اعلام مورد تکذیب قرار گرفت،تکذیب می شود یا خیر

Facebook
Telegram
Twitter
Email