header photo

اعتراض مالباختگان آذویکو، مقابل دادگاه جرائم اقتصادی

اعتراض مالباختگان آذویکو، مقابل دادگاه جرائم اقتصادی

صبح روز دوشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۱، مالباختگان آذویکو در مقابل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تجمع کردند. آنها خواستار تعیین تکلیف پرونده کلاهبرداری این شرکت و عدم تحویل خودرو به حواله‌داران بودند. مسئولان شرکت آذویکو از جمله شرکت‌هایی است که به چندین فقره کلاهبرداری متهم است. از جمله؛ دریافت ارز دولتی و باز نگرداندن آن به خزانه دولت. مورد دیگر کلاهبرداری مسئولان این شرکت، فروش حواله تحویل خودرو به صدها نفر است که پس از سال‌ها هیچ خودرویی تحویل نداده و از پرداخت اصل پول هم طفره رفته است. رشوه‌خواری و همدستی با قضات از جمله موارد دیگر اتهامات مسئولان این شرکت می‌باشد. اما مهم این است با چنین اتهامات روشنی، هنوز هیچ‌گونه رسیدگی قضایی به این موارد جرم صورت نگرفته است.

تحویل خودروی ۳ ماهه بعد از ۴ سال عملی نشده است

مالباختگان آذویکو می‌گویند این شرکت از ۴ سال پیش اقدام به پیش‌فروش خودروی ام‌جی ۳۶۰ به خریداران کرد. این خودروها قرار بود طی سه مرحله ۱۰۰ روزه، ۱۲۰ روزه و ۱۴۰ روزه به خریداران تحویل شود. حدود ۳ هزار نفر برای این خودروها ثبت نام کرده و پول پرداختند. اما با گذشت ۴ سال هنوز هیچ خودرویی به کسی تحویل نشده است. حال که می‌خواهیم اصل پول خود را هم بگیریم، حاضر به برگرداندن آن نیستند.

بنابر گزارشات رسمی که در مطبوعات درج شده، این شرکت تا پایان اسفند ۹۷، مبلغ ۲۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرد. با این پولها ۳۵۷۰ خودرو تولید کرد؛ اما هیچ‌کدام آنها را به حواله‌دارانی که پول‌هایشان را گرفته بود تحویل نداد.

Go Back

Comment