header photo

اعتراض کارگران پتروشیمی تبریز به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل

 

اعتراض کارگران پتروشیمی تبریز به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل

کارگران پتروشیمی تبریز خواستار اجرا شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و همسان‌سازی کامل حقوق شدند

کارگران پتروشیمی تبریز نسبت به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و همسان‌سازی کامل دستمزد، اعتراض دارند. این کارگران از ۴ سال پیش تاکنون منتظر اجرا شده طرح همسان‌سازی حقوق و طبقه‌بندی مشاغل می‌باشند؛ اما بدلایل مختلف کارفرما از انجام این کار خودداری کرده است. کارفرما در این رابطه گفته است که این طرح ۴ سال پیش اجرا شده و دیگر دلیل برای بروز رسانی آن وجود ندارد.

کارگران پتروشیمی تبریز خواهان به روز شدن طبقه‌بندی مشاغل می‌باشند. اما حراست این شرکت با تهدید کارگران در صدد سرکوب اعتراض آنها است. یکی از کارگران در رابطه با تهدید کارگران می‌گوید:

«ما نمی‌توانیم اسامی را مطرح کنیم زیرا در روزهای اخیر از سوی مجموعه شرکت تهدیداتی مطرح شده و برخی همکاران ما از محل کار خود به پست‌های نامرتبط بیرون مجموعه انتقال داده شدند که خود این مسئله از نکات مورد اعتراض کارگران معترض به سیاست‌های مدیریت بوده است. »

تفاوت دستمزد، کارگران پتروشیمی تبریز که شامل طرح طبقه‌بندی مشاغل شده باشندیا نه، حتی به ۱۰ میلیون هم می‌رسد. دستمزد افرادی شامل این طرح بین ۱۵تا ۲۰ میلیون تومان است اما دستمزد سایر کارگران کمتر از ۸ میلیون تومان است. این در حالی است که همه کارگران زیر نظر هولدینگ پارسیان کار می‌کنند.

کارگران با اشاره به حقوق‌های نجومی مدیران و اطرافیان آنها می‌گویند که این افراد در فضای بسته ۵ تا ۱۰ برابر آنها حقوق دریافت می‌کنند.

همه شرکت‌های پیمانکاری وابسته و یا تحت تسلط سپاه می‌باشد. این شرکت‌ها با استثمار کارگران حقوق اولیه آنها را پایمال می‌کنند. حذف کارگران از قانون سخت و زیان‌آور، ندادن مزایای حق شیفت، اولویت دادن به استخدام‌های فامیلی از نمونه‌های پایمال کردن حقوق کارگران در شرکت ایـران خـودرو خراسان است.

 کارگران برای احقاق حقوق خود بایستی اعتراضات خود را هر چه گسترده‌تر کنند.
 کارگران برای احقاق حقوق خود بایستی اعتراضات خود را هر چه گسترده‌تر کنند. تنها در صورت همبستگی و پایداری بر حقوق است که می‌توانند کارفرما را مجبور به پرداخت آن کنند.

Go Back

Comment