header photo

اعتراض کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری

اعتراض کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری

به سرکوب فعالین کارگری در ایران 

دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری با ارسال نامه ای به علی خامنه ای رهبر حکومت ایران از وضعیت جسمانی محمود صالحی عمیقا ابراز نگرانی کرده است.

دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری روز سه‌شنبه ۱۶ آبان به علی خامنه ای نامه نوشته و از ادامه برخورد با تشکل‌های مستقل کارگری و فعالان کارگری در ایران انتقاد کرده است.

خانم شارون بارو در نامه خود به آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بازداشت محمود صالحی، فعال کارگری در سقز، از سوی نیروهای لباس شخصی عمیقا از وضعیت جسمانی او ابراز نگرانی کرد. بر اساس گزارش ها،‌ این فعال کارگری که در دادگاه تجدیدنظر به یک سال زندان محکوم شده است،‌ از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد.
صالحی که به طور رسمی اعلام کرده که در سال ۹۴ کلیه های خود را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج از دست داده است، ‌از بیماری قلبی و دیابت هم رنج می برد و سارمند صالحی، فرزندش، پیشتر ‌اعلام کرده بود که پدرش‌ در سال جاری دو بار تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است.
محمود صالحی روز ۱۲ آبان به دلیل ناراحتی شدید قلبش به درمانگاه زندان سقز و سپس به بیمارستان «امام خمینی» ‌این شهر اعزام و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. این فعال کارگری تا روز سه شنبه در بیمارستان بستری بود و علاوه بر اینکه سه مامور زندان سقز مراقبش هستند، ‌پای او به تخت بسته شده است.

دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در نامه خود همچنین تاکید کرد که محمود صالحی نباید به زندان بازگردانده شود و تمامی اتهام‌های وارد شده به او باید لغو شوند.

خانم بارو در بخش دیگری از نامه‌اش اشاره کرد که برخورد با ابراهیم مددی و داوود رضوی، ‌دو عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه،‌ ادامه دارد. این سندیکا اخیرا اعلام کرد که ابراهیم مددی برای گذراندن دوره ۵ سال و سه ماه حبس خود احضار شده و دادگاه تجدیدنظر ابراهیم رضوی نیز برگزار شده است. داوود رضوی پیشتر به پنج سال زندان محکوم شده است.

شارون بارو در بخش از نامه خود همچنین نوشت که کمیته آزادی تشکل‌ها، ‌وابسته به سازمان بین‌المللی کار،‌ اخیرا از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواسته بود تا آزادی فعالیت تشکل‌های کارگری را به رسمیت بشناسند و فعالان کارگری محکوم به زندان نشوند.

 

Go Back

Comment