header photo

اعتراف مقام امنیتی: با وضعیت متفاوتی مواجهیم

اعتراف مقام امنیتی: با وضعیت متفاوتی مواجهیم

معاون امنیتی وزیر کشور دولت روحانی گفته: با وضعیت متفاوتی مواجهیم. اعتراضات اخیر عبور از همه جریان‌های سیاسی کشور بود. ۸۵درصد بازداشت‌ شدگان اعتراضات دی ماه زیر ۳۵سال سن داشتند. اگر دچار برخی غفلت های راهبردی شویم و پدیده ها را دقیق نشناسیم و درست تحلیل نکنیم، امنیت تبدیل به تهدید می شود….

به گزارش ایلنا؛ حسین ذوالفقاری درباره حوادث دی ماه گفت: ما در گذشته چنین پدیده ای نداشتیم. ما با وضعیت متفاوت‌تری از گذشته مواجهیم. این اعتراضات بسیار سریع و عموما در شهرهای کوچک گسترش یافت و خشونت در این اعتراضات بیش از همیشه بود. این اعتراضات عبور از همه جریان‌های سیاسی کشور بود و هیچ حزب یا گروه سیاسی یا مذهبی آن را رهبری نمی‌کرد.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: عمده دستگیر شدگان این اعتراضات، افرادی فاقد سابقه امنیتی بودند و ۸۵درصد این افراد زیر ۳۵سال سن داشتند. در این راستا باید توجه داشت که ۷۰درصد کشور زیر ۴۰سال هستند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه یکی از مولفه های این اعتراضات، استفاده حداکثری از فضای مجازی بود و فضاسازی های رسانه ای موجب شد تا آتش اعتراضات بیشتر شود گفت: تا دیر نشده باید با دنیای مجازی مانند دنیای واقعی مواجه شویم و قانون و چارچوب هایی برای آن تعیین کنیم.

Go Back

Comment