header photo

اعمال فشار به ۲۰ زندانی سیاسی، مدنی و صنفی

اعمال فشار به ۲۰ زندانی سیاسی، مدنی و صنفی

حسین بالاخانی عیسی لو، مصطفی پروین، مرتضی پروین، حامد حیدری باریس، محمد جولانی اوجاق، پرویز سیابی گرجان، سبحان بخشی، مهدی هوشمند، بهمن خیرجو، مجتبی پروین، عسگر اکبرزاده خضرآبادی و سجاد جولانی اوجاق، ۱۲ تن از فعالین ترک (آذربایجانی)، طی ابلاغیه ای به شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل احضار شدند. طی این ابلاغیه از این شهروندان خواسته شده تا روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه، جهت ارائه دفاعیات خود خصوص اتهام “توهین به رهبری” در این شعبه حاضر شوند.

شاپور احسانی راد، فعال کارگری دوران محکومیت ۶ ساله خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند. آقای احسانی راد علیرغم حال نامساعد جسمی و درد در ناحیه کمر از اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.
شاپور احسانی راد، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه، از اعضای هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است. این فعال کارگری پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

بهنام موسیوند، فعال مدنی در شرایط نامناسب جسمانی دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند. این فعال مدنی از درد در ناحیه مچ پا و مشکل پروستات رنج می‌برد.وی قبلا تحت عمل جراحی در ناحیه پروستات قرار گرفته است

حجت اله رافعی زندانی سیاسی، دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند. آقای رافعی از حق برقراری تماس تلفنی و ملاقات محروم است. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان قابل اجرا خواهد بود.

امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری با گذشت ۱۶ روز از زمان بازداشت و علیرغم صدور قرار وثیقه کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می‌برد.
روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه پس از مراجعه خانواده این فعال کارگری به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی و باوجود تامین قرار وثیقه از آزادی وی ممانعت به عمل آمده است. به گفته این منبع بازپرس به آنها گفته است: «من هر وقت دلم بخواهد آزادش میکنم، بروید و سند خانه، ماشین و کفالت هم نیاورید. فعلا قرار نیست اتفاقی بیفتد

فریبا فریدونی فعال مدنی، روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه، توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان خمین احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
خانم فریدونی در پی انتشار مطالبی در صفحه شخصی اینستاگرام‌ خود پس از حضور در این نهاد امنیتی مورد بازجویی قرار گرفت.

سوران شریفی، شهروند اهل بوکان توسط دادگاه کیفری این شهرستان به هفت سال حبس محکوم شدوی از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به هفت سال حبس محکوم شد.
در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است، آقای شریفی صاحب درمانگاه “حکیم” در بوکان است و دادگاه حکم دو سال پلمپ این درمانگاه را نیز صادر کرده است

یاسر ادوایی، زندانی سیاسی، با پایان ایام مرخصی به زندان مریوان بازگشت.وی به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است

 

Go Back

Comment