آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

اول مهر تولد استاد شجریان

اول مهر تولد 77 سالگی استاد شجریان است. ایرانیان هنر دوست این روز را گرامی میدارند.

مردم ایران شجریان را نه تنها به خاطر صدای بی نظیرش بلکه به خاطر شجاعتش و آشتی ناپذیری اش در مقابل اربابان زور زر می ستایند. شجریان در لحظات حساس تاریخی کشور همیشه با مردم و در میان مردم بوده است. او به عنوان یک هنرمند متعهد و میهن دوست اتحاد را رمز پیروزی میداند و وقتی وطن در تجاوز دشمن قرار گرفته است لباس رزم می پوشد و ایران ای سرای امید را سر می دهد. وقتی نا مردمی حاکمان را در حق مردمش می بیند، فریاد بر می آورد: ای با دوستی دشمن، تنفگت را زمین بگذار!

محمد رضا شجریان ازآن زمره هنرمندانی است که عافیت طلبی پیشه نکرد. در میان مردم هست و با مردم هم آوا است. به همین خاطر مرارت های زیادی تحمل کرد. از فعالیت محرومش کردند.مورد تهمت و افترای واپسگرایان و زرپرستان قرار گرفت. با این حال عشق و علاقه مردم هنر دوست به او صد چندان شد.

تولد شجریان همزمان است با اعلام خبرخوشی برای هواداران او، خبر رسیده است که بزودی آلبوم موسیقی «طریق عشق» که حاصل همکاری محمدرضا شجریان و زنده‌یاد پرویز مشکاتیان است، پس از ۲۸ سال منتشر خواهد شد. این آلبوم مجموعه قطعه‌هایی است که گروه عارف در کنسرت سال ۱۳۶۷ اروپا اجرا کرده و اکنون نسخه‌ استودیی آن مجوز انتشار گرفته است. این آلبوم شامل ۱۰ قطعه در مایه‌ی افشاری، با اشعاری از حافظ و مولانا و پرویز مشکاتیان می باشد..

با این حال براساس گفته حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا شجریان همچنان مجوز برگزاری کنسرت در کشور را ندارد. نوش‌آبادی اظهار کرده است رفع مشکل کنسرت آقای شجریان از عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج است و دستگاه‌های دیگر باید نظر بدهند. این مقام مسئول افزوده است: محمدرضا شجریان در صورتی اجازه برگزاری کنسرت پیدا خواهد کرد که همکاری کند، اما تاکنون چنین نکرده است.

با وجود تمام این مسائل، شجریان برای ایرانیان نامی آشناست که حتی در دیگر کشورها هم به صدای او گوش می‌سپارند. نواهایی چون

Facebook
Telegram
Twitter
Email