header photo

ایرانیان خارج از کشور چقدر سرمایه دارند؟

ایرانیان خارج از کشور چقدر سرمایه دارند؟

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: : در حال حاضر بیش از  ۷ میلیون ایرانی در خارج از کشور هستند؛ ایرانیان خارج از کشور بیش از ۲۴ هزارمیلیارد دلار سرمایه دارند که با جذب یک درصد آن هم می توان به اقتصاد کشور کمک موثری کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ محمد حلاج زاده، رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه بزرگ آثار هنرمندان استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از  ۷ میلیون ایرانی در خارج از کشور هستند و این ظرفیت می تواند در حمایت از آثار هنری مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور یادآورشد: در کنار دادن مشاوره های حقوقی و تامین خدمات لازم در حوزه های مختلف به نظر می رسد باید زمینه معرفی استعدادها، توانمندی های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و هنری و نیز ظرفیتهای سرمایه گذاری در داخل کشور را برای ایرانیان مقیم خارج مهیا کنیم تا بتوانیم بخشی از سرمایه ها را برای حضور در ایران جذب کنیم.

۲۴ هزار میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور

حلاج زاده اضافه کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور دچار رکود و مشکلات جدی است باید بتوانیم از همه توان و ظرفیت داخلی و خارجی برای خروج از رکود استفاده کنیم که در این راستا می توانیم با معرفی اصولی و منطقی توانمندی ها این ارتباط را برقرار کنیم. سرمایه ایرانیان خارج از کشور بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد دلار (بالغ بر 200 سال درآمد ارزی کشور در بهترین حالت. درآمد ارزی کشور حدود صد وبیست میلیارد دلار در سال می باشد که هفتاد میلیارد آن از فروش نفت است) برآورد می شود که اگر حتی یک درصد آن وارد ایران شده و در عرصه های مختلف بکار گرفته شود می تواند تحول خوبی در اقتصاد ایجاد کند.

Go Back

Comment