header photo

بحران آب در 121 روستای استان زنجان

بحران آب در 121 روستای استان زنجان

 تامین آب شرب سالم مشترکین خط قرمز ماست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، با اشاره به اهمیت مدیریت و مصرف بهینه آب در کشور، گفت: 121 روستای استان زنجان دچار بحران آبی است.

 به گزارش ایلنا، رضا کابلی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، امروز سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و کنترل بحران آبی در کشور و استان ، اظهار داشت: 121 روستا در استان زنجان دارای بحران آبی است.

کابلی، با بیان اینکه‌جذب اعتبارات عمرانی، کفاف جبران کمبودها در حوزه آبرسانی و تامین آب شرب را نمی‌دهد، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این حوزه حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به اهمیت بحث کیفیت آب در مجموعه آب و فاضلاب روستایی، گفت: تامین آب شرب سالم مشترکین خط قرمز این مجموعه است.

کابلی، در ادامه با اشاره به افزایش شاخص‌ها در این حوزه تصریح کرد: 995 روستا در استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است که با 104 هزار مشترک را نیز در دستورکار خود قرار داده است.

به گفته این مقام مسئول در استان زنجان، با بیان اینکه در شهر زنجان شاهد فرسودگی بالای تاسسیات آب و آبرسانی هستیم، یادآور شد: قدمت بالای تاسیسات یکی از عوامل هدر رفت آب در روستاها و شهرهای استان است که باید در این زمینه اقدامات لازم برای بازسازی تاسیسات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 820 منبع تامین آب نظیر چاه، قنات و چشمه از منابع پایدار محسوب نمی شوند که در این بین فقط سد مهمترین منبع تامین آب است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 50 روستا در استان زنجان با تانکر آب آبرسانی می‌شوند.

کابلی، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه در استان زنجان 591 مخزن وجود دارد و 102 هزار نفر مشترک آب ، ادامه داد: بالغ بر 2 هزار و 400 متر مکعب خطوط انتقال در استان وجود دارد.

وی همچنین انشعابات غیرمجاز را از مهمترین مشکلات در روستاهای استان زنجان در حوزه بحران آبی  برشمرد و گفت: باید بحران آب را مدیریت و کنترل کرد.

به گفته کابلی در استان زنجان 15-10 هزار فقره کنتور خراب و مستهلک وجود دارد.

کابلی، با اشاره به وجود 150 خیر آب در استان خاطر نشان شد: آبرسانی 218 روستا با مشارکت‌های مردمی آبرسانی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه 29 میلیارد تومان اعتبار برای 218 روستا هزینه شده است، تصرح کرد: 14میلیارد تومان از این مبلغ را شرکت آبفار تامین می‌کند و 50 درصد نیز سهم دولتی است.

Go Back

Comment