آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

به مناسبت بزرگداشت اول ماه مه روز جهانی کارگر؛ کارگران شهرداری تبریز خواستار عقد قرارداد دائمی شدند

کارگران شرکتی شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر خواستار عقد قرارداد دائمی برای تامین امنیت شغلی و معیشتی خود شدند.

به گزارش رسانه های محلی، کارگران شرکتی شهرداری تبریز که تحت مسئولیت پیمانکاران مختلف فعالیت دارند، از شرایط کار خود رضایت ندارند و خواستار عقد قرارداد دائمی با شهرداری هستند.

به گفته یکی از کارگران شرکتی شهرداری تبریز، حدود یک هزار و ۷۵۳ کارگر تحت مسئولیت ۲۷ پیمانکار طرف قرارداد با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط و آلایندگی در ده منطقه شهر تبریز مشغول کارند که سالهاست به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود از موقت به قرارداد دائمی هستند.

کارگران خدماتی که به عنوان پاکبان کار می‌کنند، بهترین سالهای عمر خود را در شرایط سخت محیط کار با حداقل دریافتی می‌گذرانند و در این مسیر درگیر انواع بیماری‌های روحی و جسمی شده‌اند اما به دلیل شرایط سخت کار نه فرصتی برای پیگیری درمان دردهای خود دارند و نه انگیزه‌ای برای ادامه کار.

او در پیگیری مطالبات خود و همکارانش می گوید، سالها به دنبال تبدیل وضعیت شغلی خود هستیم و در این راه وعده‌های بسیاری از مسئولان شنیده‌ایم. در آخرین پیگیری‌ که در روز چهارشنبه هفته گذشته در مراسمی که شهرداری برای افطاری کارگران به مناسبت هفته کارگر ترتیب داده بود، کارگران بعد از صرف افطاری و نشنیدن پاسخ قانع کننده از سوی مسئولان شهری به نشانه اعتراض به بدعهدی مسئولان شهری، محل برگزاری مراسم را ترک کردند.

این کارگر با بیان اینکه در این مراسم مسئولان سفره خود را از کارگرانی که با لباس کار حاضر شده بودند؛ جدا کردند، در پایان اضافه کرد: رفع تبعیض و بی‌عدالتی، یک خواسته قانونی است؛ وقتی ما برای شهرداری تبریز کار می‌کنیم، چرا قراردادمان مستقیم نیست و بخش زیادی از درآمد ماهانه‌مان به شرکت‌های تامین نیرو و واسطه‌ها تعلق می‌گیرد؟

Facebook
Telegram
Twitter
Email