header photo

بیانیه پایانی تجمع سراسری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی

بیانیه پایانی تجمع سراسری بازنشستگان

و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی

به دنبال فراخوان تجمع بازنشستگان و برگزاری این تجمع در روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۹، بیانیه پایانی تجمع سراسری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی منتشر شد.

متن کامل بیـانیه:

دوستان و عزیزان بازنشسته و مستمری‌بگیر، بازماندگان و از کار‌افتادگان گرامی

وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از کارافتادگان هر روز بیشتر از روز قبل رو به وخامت گذاشته، به طوری که در حال حاضر حقوق یک بازنشسته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بسیار پایین‌تر از خط فقر که ۱۰ میلیون است می‌باشد.

اما دولت تا به امروز همچنان از پرداخت بدهی خود به صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی که بالغ بر ۳۴۰ هزار میلیارد تومان است سر باز زده، با این که روز گذشته مجلس مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها را برای اجرای همسان‌سازی مستمری‌ها و رفع تبعیض بین بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی با صندوق‌های کشوری و لشکری اختصاص داده است، اما این مبلغ با توجه به تورم و گرانی موجود پاسخگوی وضعیت معیشتی ما نیست، بخصوص این که این مبلغ نیز احاله به سال ۱۴۰۰ و دولت آینده شده است.

ما امروز در این جا جمع شده‌ایم که یک بار دیگر با صدای بلند مطالبات قانونی و مشروع خود به شرح زیر را بیان کرده و خواهان اجرای آنها شویم:

۱ـ سازمان تامین اجتماعی موظف به افزایش و ترمیم عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان تراز با نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی و خط فقر است که الان به ۱۰ میلیون رسیده است.

۲ـ اجرای صحیح همسان‌سازی مطابق ماده ۹۶ تامین اجتماعی براساس نرخ واقعی تورم سالیانه برای تمام سطوح بصورت عادلانه به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه.

۳ـ بکارگیری باقیمانده ۳۲ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی مرحله دوم سال ۱۳۹۹

۴ـ پرداخت مزایای شغلی چون کمک معیشت، حق مسکن، حق عائله‌مندی و اولاد به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی متناسب با شاغلین

۵ـ سازمان تامین اجتماعی طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی مسئول تامین درمان کامل بازنشستگان بیمه‌‌پرداز اجباری به طور مستقیم است و ما خواهان اجرایی شدن این ماده قانونی هستیم.

۶ـ  ما خواهان رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار سازمان تامین اجتماعی هستیم. متاسفانه حتی وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی از بازنشستگان کشوری و لشکری هم بدتر است.

۷ـ  ما خواهان پرداخت عیدی برابر با شاغلین به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی هستیم.

۸ـ سازمان تامین اجتماعی موظف است به وضعیت از کارافتادگان و مستمری‌بگیرانی که در شرایط سخت مالی بسر می‌برند و توان اداره امور خود و انجام شغل دیگری را ندارند رسیدگی نموده و مشکل معیشتی و بیمه آنها را حل نماید.

۹ـ منبای محاسبات «چهار/سی ام» در اجرای همسان‌سازی مشاغل سخت و زیان‌آور در طول سال‌های بازنشستگی و مستمری‌بگیری به هیچ وجه کفایت نمی‌کند و سازمان باید حق و حقوق ما را براساس قانون و مطابق رای دیوان عدالت و مبنای «سی/ سی ام» بپردازد.

۱۰ـ ما خواهان احیاء دفترچه‌های درمانی و بازگرداندن ۸۵ قلم داروهای پرمصرف توسط تامین اجتماعی هستیم که طبق قانون اساسی درمان باید رایگان باشد و حذف دو درصد کسر حقوق بخاطر دفترچه باشد.

۱۱ـ ما خواهان‌ اجرای  بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنج ساله ششم و پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در مناطق جنگی هستیم.

در پایان تاکید می‌کنیم در صورتی که به خواسته‌های فوق ترتیب اثر داده نشود حق تجمع و اعتراض برای بازنشستگان و مستمری بگیران محفوظ است.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۹

Go Back

Comment