آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

بی اعتنایی مسئولان

ورود غریبانه برادران ارک به دیار مادری

خواب مدیران فرهنگ و هنر آذریایجان در روزهای شکوفایی سینمای تبریز

برادران ارک هنرمندان تبریزی افتخار آفرین در فستیوال فیلم کن شامگاه جمعه درحالی وارد تبریز شدند که خبری از مسئولان استانی و شهری تبریز نبود و بهمن و بهرام ارک مظلومانه و غریبانه وارد زادگاهشان شدند.

تبریزمن، سرویس فرهنگی و هنری؛ درحالیکه این روزها سینمای تبریز در مسیر اوج گیری قرار گرفته است و پس از سیمرغ فیلم «ائو» در  جشنواره بین المللی فیلم فجر، حالا فیلم «حیوان» برادران ارک در کشور خبرساز شده و توانسته برنده سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن شود ولی بی‌اعتنایی مسئولان به افتخارآفرینی هنرمندان تبریزی در این شرایط عجیب و البته تاسف بار به نظر می رسد.

«حیوان» برادران ارک برای نخستین بار در تاریخ سینمای آذربایجان شرقی و تبریز، موفق شد یکی از جوایز معتبر جشنواره کن را از آن خود کند و شامگاه جمعه بهمن و بهرام ارک دو جوان آینده دار سینمای تبریز و ایران همزمان با خواب مدیران فرهنگی و هنر آذریایجان وارد دیار مادری‌شان تبریز شدند.

در این روزهای شکوفایی سینمای تبریز که بعداز سال ها سینمای تبریز دوباره به اوج خود بازگشته است و کانون توجه اهالی فرهنگ و هنر کشور شده ولی متاسفانه مسئولان فرهنگ و هنر استان همچنان در خواب غفلت هستند و یا شایدهم خود را به خواب زده اند و به افتخارآفرینی های جوانان هنرمند آذربایجان بی اعتنایی می کنند.

به هرحال شامگاه روز گذشته که مردم تبریز برای استقبال از برادران ارک به فرودگاه تبریز رفته بودند از مسئولان انتظار می رفت تا مثل مراسم استقبال از عظیم قیچی ساز برنامه ای برای این دو جوان فیلم ساز تدارک ببینند ولی متاسفانه بهمن و بهرام غریبانه وارد تبریز شدند.

شاید برگزاری مراسم تقدیر یا صدور بیانیه ای ساده هم این دو جوان هنرمند را از آفتخارآفرینی برای تبریز و آذربایجان خشنود می کرد ولی حیف که همیشه ما قدر داشته های خود را نمی دانیم.

عدم واکنش و تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونان وی و همچنین معاون فرهنگی شهرداری تبریز، رئیس حوزه هنری و مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و مدیرکل صدا و سیمای استان نیز در برابر درخشش برادران ارک جالب به نظر نمی رسد.

همانطوری که مسئولان از عظیم قیچی ساز در فرودگاه استقبال کردند، شامگاه روز گذشته نیز در فرودگاه منتظر متولیان فرهنگی استان بودیم تا حداقل با یک دسته گل از هنرمندان تبریزی استقبال کنند ولی متاسفانه خبری از آنها نشد.

متاسفانه این حرکت های نادرست و عدم تجلیل از هنرمندان تبریزی این شائبه را در اذهان بوجود می آورد که انگار خیلی ها دوست دارند هنر تبریز هرگز پیشرفت نکند و این افتخار آفرینی های سینماگران تبریز نیز برای مسئولان بی اهمیت است!!

این جوایز و برخی دیگر از پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه سینما و تئاتر نشان دهنده این است که شاهد آینده ای درخشان و مثبت در این زمینه برای سینمای تبریز خواهیم بود به شرط آنکه مسئولان از هنرمندان حمایت کنند و نسبت به هنر آنها بی تفاوت نباشند.

امیدواریم روزی برسد که جوانان پرتعداد علاقمند و مستعد آذربایجان بتوانند در زمینه های مختلف هنری با حمایت مسئولان فعالیت کنند و با موفقیت در عرصه های ملی و بین المللی افتخار آفرینی کنند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email