آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تعطیلی چند کارخانه در تبریز

به گزارش مهر، اسد بابایی معاون سازمان صنعت؛ معدن و تجارت در یادداشتی اظهار داشت، بعد از تعطیلی کارخانه پرسابقه ای چون بنیان دیزل و زمزمه ورشکستگی کارخانه های بزرگی چون ماشین سازی؛ بلبرینگ سازی ایران و مشکلات چند کارخانه لوازم خانگی و قطعه سازی در استان شیوع حاد ورشکستگی صنعت را در استان نشان می دهد که یکی بعد از دیگری باعث مرگ صنایع می شود.

وقتی به تاریخ پر فراز و نشیب صنعت در استان می پردازیم به این مهم می رسیم که استان آذربایجان شرقی از قدیم‌الایام به عنوان قطب اقتصادی و صنعت در ایران مطرح بوده است، و این را مدیون جانمایی جغرافیایی و پشتکار و غیرت مردمانش است.

اوایل قرن حاضر، داد و ستد و مراوده با اروپا و دیگر کشورهای خارجی باعث تحولات عمیق در این منطقه شد و باعث رشد و راه‌اندازی مراکز صنعتی بسیاری در این منطقه شد که اولین کارخانه در سال ۱۳۰۸ با نام چرم خسروی در تبریز شروع به کار کرد و بعد از آن برندهای دیگری همچون برق لامعی، کبریت‌سازی توکلی و… متولد شدند.

تکاپوی صنعت که در تبریز بیش از ۸۰ سال عمر دارد، باعث شده تا بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، بعد از اجرای طرح پایش تعداد واحدهای فعال ۴۳۵۰ اعلام شود.

توجه به مشکلاتی همچون عدم نقدینگی، نبود استراتژی پیشرفت در صنایع، فرسوده و کهنه بودن ماشین‌آلات، بورکراسی؛ واردات بی‌رویه، عدم حمایت اصولی از سرمایه گذار، ارائه تسهیلات رونق و دیگر تسهیلات با ۱۸ درصد کارمزد، واگذاری مراکز صنعتی به افراد غیر متخصص و یا اصطلاحا نداشتن اهلیت در واگذاری مجموعه های صنعتی و اعطای مجوز بهره برداری از دیگر مشکلاتی است که لزوم توجه به این موضوع را بیشتر می کند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email