آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

حتی یک سالن نمایش هم نداریم

حسین نجفی (رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان) مهم‌ترین مشکل تئاتر این استان را مشکلات سخت‌افزاری خواند و گفت: ما در مرکز استان سالن مخصوص نمایشی نداریم. یک سالن داریم که برای همه امور از آن استفاده می‌شود و اگر نوبت برسد، تئاتر هم روی صحنه می‌رود.

نجفی تشریح کرد: تنها سالن شهر زنجان برای برگزاری جلسات، همایش‌ها، موسیقی، جُنگ و… استفاده می‌شود و  در طول سال وقتی باشد نوبت به تئاتر هم می‌رسد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان با بیان اینکه این شهر پلاتو و تماشاخانه‌ای برای اجرای تئاتر ندارد، گفت: تنها یک پلاتو برای تمرین داریم که گاهی چهار صندلی در آن می‌چینیم و برای اجرا هم از آن استفاده می‌کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: در زنجان ۱۳ گروه ثبت شده تئاتری داریم که با این شرایط و نبود سالن، فرصت اجرا برای آنها اندک و محدود است و برای همین بعضی از گروه‌ها در طول سال کار نمی‌کنند.

او خاطرنشان کرد: البته یک سالن نیمه کاره داریم که از سال ۸۵ پی و اسکلتش ساخته شده اما الان یازده سال است همان طور نیمه کاره مانده و تلی از خاک است. اگر همان‌جا را خراب کنیم و مصالحش را بفروشیم می‌توانیم با پولش یک سالن بسازیم! هزار و یک دلیل اداری برای توقف پروژه می‌آورند؛ البته می‌گویند امسال بودجه‌ای برای ادامه آن قرار است اختصاص پیدا کند، اما هنوز خبری نیست.

منبع: خبرگزاری ایلنا

رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان:

Facebook
Telegram
Twitter
Email