header photo

خسارت ۳۰۰ میلیاردی آتش‌سوزی بازار تبریز

خسارت ۳۰۰ میلیاردی آتش‌سوزی بازار تبریز

به گفته اسماعیل رشید مهر رئیس اتحادیه آرایشی بهداشتی تبریز، آتش‌سوزی بازار تبریز نه‌تنها ضرر مالی بسیاری بجای گذاشت بلکه از نظر فرهنگی و تاریخی هم آسیب بزرگی وارد کرد. بعضی قسمت‌های بازار کاملا سوخته‌اند. آتش‌سوزی بالای ۳۰۰ میلیارد تومان ضرر به همراه داشته است

وی افزود: «بازار بزرگ، تاریخ و هویت تبریز و آذربایجان است. اینجا قلب جاده ابریشم و دروازه استانبول بود. این آتش‌سوزی نه‌تنها ضرر مالی بسیاری به‌جا گذاشت از نظر فرهنگی و تاریخی هم ضربه بزرگی به شمار می‌آید»

در همین رابطه، مسعودی ریحان عضو شورای شهر تبریز و رئیس شورای استان آذربایجان‌شرقی می گوید: بازار تبریز هویت فرهنگی و اقتصادی تبریز و آذربایجان است و محافظت و صیانت از این میراث فرهنگی جهانی وظیفه ی همه شهروندان و مسئولین است . آتش سوزی در بازار تبریز متاسفانه امری است که به کرات در سالهای اخیر اتفاق افتاده ولی هنوز اقدام اساسی از طرف دستگاههای ذیربط برای مقابله و پیشگیری اتخاذ نشده است .

عضو شورای شهر با اشاره به عدم پوشش اخبار احتراق بازار تبریز در رسانه‌های پایتخت گفت: سکوت و بی توجهی رسانه های پایتخت و عدم پوشش رسانه ای مناسب از صدا و سیما در رابطه با این فاجعه تاسف آور بود .ای کاش برای بعضی ها بازار تبریز به اندازه کلیسای نوتردام اهمیت داشت. بازار تبریز میراث بجای مانده از گذشتگان و امانتی برای آیندگان است و باید از آن محافظت شود.

Go Back

Comment