header photo

درگیریهای مجلس به دلیل عدم ارائه راه‌حل برای برون‌رفت از سیاه‌چاله اقتصادی

درگیریهای مجلس به دلیل عدم ارائه راه‌حل

برای برون‌رفت از سیاه‌چاله اقتصادی

سیاه‌چاله اقتصادی اجتماعی، با شکست برجام و بحران قبول یاعدم قبول لوایح FATF رژیم ایران را گرفتار کرده است، حالا تعیین فرمانده اقتصادی خامنه ای باشد یا روحانی خیلی فرق ندارد.

جامعه را در وضعیت انفجاری قرار داده و نمایندگان مجلس بر سر و کله هم میزنند همه سراسیمه و نگرانند و این هراس و سرآسیمگی بیش از هر جا در مجلس نمایان است.

علاوه بر صحنه بالا روز ۱۹اسفند ۹۷ جواد حسینی کیا، نماینده سنقر، خطاب به روحانی گفت: «گرانی بیداد می‌کند ملت دیگر تحمل توان تحمل گرانی و بی‌مدیریتی را ندارد و دولت هم در خواب، آقای رئیس‌جمهور چرا اقدام انقلابی برای مبارزه با گرانی و بی‌مدیریتی صورت نمی‌گیرد».

نمایندگان مجلس به‌رغم این‌که بودجه بدون پشتوانه‌ٔ ۹۸ را تصویب کرده‌اند اما اکنون به سهم منفی اقشار ضعیف در بودجه اذعان می‌کنند.

مردم در سیاه‌چاله اقتصادی دارند جان می‌دهند!

بیگلری، یک نماینده دیگر، خطاب به روحانی گفت: «آقای رئیس‌جمهور آیا می‌دانید ۴۰۰هزار تومان امروز دیگر عددی نیست و قیمت ۳کیلو گوشت است، جناب آقای رئیس‌جمهور برای چندمین بار عرض می‌کنم یارانه ۴۵هزار تومانی سال ۸۹ امروز دیگر عددی نیست و افزایش آن مخصوصاً برای قشر محروم و بیکار و درآمد پایین و روستاییان و کارگران و کشاورزان بسیار ضروری است.

جناب فرمانده، در جنگ فرماندهان در جلوی لشگرشان حرکت می‌کنند در جنگ اقتصادی جنابعالی کجای کار هستید؟ مردم دارند جان می‌دهند و سفره‌های مردم خالی شده است و بیکاری و بی‌پولی رمق مردم را گرفته است گرانی سرسام‌آور ستون فقرات مردم را شکسته است».

احمد همتی، گفت: «با توجه به این‌که در کشور ما یکی از ناعادلانه‌ترین نظامهای پرداختی وجود دارد خط فقر که حداقل ۴میلیون تومان است و تورم که حداقل ۳۰درصد است قاعدتاً اگر حقوقها یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان افزایش یابد قدرت خرید مردم ثابت باقی خواهد ماند».

علی قربانی : «باید نداشته‌ها، مشکلات و تنگناهای روح‌آزار که این مردم صبور را به ستوه آورده است با صدای رسا به گوش مسئولان ارشد نظام برسانیم.

بیش از ۸۰درصد مشکلات فعلی کشور نتیجه برخی سوءمدیریت‌هاست و تنها ۲۰درصد متأثر از تحریم‌ها و مشکلات خارجی است. مشکل ما کمبود اعتبارات نیست بر اساس آخرین آمار ۱۷۵۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد مشکل ما کاهش فروش نفت نیست مگر ما در دولتهای نهم و دهم بیش از ۷۰۰میلیارد دلار نفت نفروختیم که برابر فروش نفت ما از زمان مظفرالدین شاه قاجار تا سال ۸۴ بود ولی به‌دلیل اعمال سیاست‌های غلط در پایان دولت رشد اقتصادی منفی ۶، تورم ۴۰درصد و تعداد فقرا نسبت به ابتدای دولت ۲برابر گردید.

وی افزود: «امروزه نابرابریهای اجتماعی شکاف طبقاتی تبعیض بین کارکنان دولت و بی‌مهری نسبت به بازنشستگان به سوهان روح آنان تبدیل شده است».

همه این درگیریهای مجلس به دلیل عدم ارایه راه‌حل برای برون‌رفت از این وضعیت نیز به‌دلیل چپاولگری و غارت سردمداران و مهره‌های حکومتی است. که یکی از آنها اختلاسهای نجومی با در دست داشتن مستقیم فرماندهان سپاه پاسداران  است.

در پرتو نظام چپاول و غارت است که خط فقر آن‌چنان در میان گسترده است که نزدیک به ۹۶درصد مردم زیر خط فقر هستند و بسیاری از اقلام ضروری از جمله گوشت و مرغ از سفره مردم خارج شده است.

وقتی نظام ماهیتاً چپاولگر و فقرگستر است نمی‌تواند راه‌حلی برای بیرون بردن مردم از سیاه‌چاله اقتصادی داشته باشد.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=137&v=7gthmx5ZBQI

Go Back

Comment