header photo

در آذربایجان چه می گذرد؟

در آذربایجان چه می گذرد؟

 

برداشت سالانه 40 میلیون مترمکعب آب توسط چهارهزار چاه غیرمجاز در مراغه

رئیس اداره امور آب مراغه با اشاره به وجود چهار هزار حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان گفت: سالانه 40 میلیون مترمکعب آب از سفره های زیر زمینی این شهرستان از طریق این چاه های غیرمجاز برداشت می شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله فرمانی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مراغه با یادآوری بحران آب، هدف از مسدود کردن چاه های کشاورزی غیرمجاز را تعادل بخشی به آب های زیر زمینی عنوان کرد و افزود: با وجود بحران آب، آبیاری بیشتر اراضی این شهرستان با روش های سنتی انجام می شود. برداشت نامتعارف آب های زیر زمینی در مراغه فقط مربوط به چاه های غیرمجاز نیست و سالانه از سه هزار و 610 چاه دارای پروانه و چشمه های سنتی این شهرستان نیز حدود 72 میلیون متر مکعب آب برداشت می شود که عمده این مصرف ها برای آبیاری اراضی کشاورزی و باغی است.

توسعه بی رویه باغ ها مهمترین علت استفاده از سفره های زیر زمینی در مراغه عنوان شده و در مدت 20 سال گذشته حدود 10 هزارهکتار باغ دراین شهرستان به صورت بی رویه توسعه یافته است.

شهرستان 250 هزار نفری مراغه با 21 هزار هکتار اراضی باغی در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

کمبود پنج هزار کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: این استان با کمبود فضای آموزشی مواجه است و نیاز به پنج هزار کلاس درس جدید دارد.

فریدون سیدمصطفوی در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی کمبود فضای آموزشی را مهمترین چالش فعلی آموزش و پرورش استان ذکر کرد و افزود: در این استان برای تامین فضای مورد نیاز باید پنج هزار کلاس درس جدید احداث شود تا کلاسهای تخریبی و کانکسی حذف شود.

وی اضافه کرد: شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان در این زمینه در برخی مناطق با چالش جدی رو به روست و منطقه گلشهر و خیابان دکتر بهشتی جزو این مناطق است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نیازمند اعتبار برای رفع این مشکلات و تامین فضای آموزشی مورد نیاز در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: هشت هزار نفر بازمانده از تحصیل و افزون بر 300 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: 10 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند که افزون بر 60 درصد آنها دانش آموزان شهری هستند.

وی گفت: از مجموع 320 مدرسه بازدید شده غیرانتفاعی، حدود 30 درصد نیازمند مقاوم سازی بوده و یکسال به صاحبان آنها فرصت داده می شود تا نسبت به جا به جایی و یا مقاوم سازی اقدام کنند.

آذربایجان غربی دارای 5500 مدرسه با 25 هزار کلاس درس و 570 هزار نفر دانش آموز است.

 

نیمی از تعاونی های تولیدی ـ صنعتی استان زنجان غیر فعالند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: فعالیت تعاونی ها در این استان در حوزه تولیدات صنعتی ضعیف است

ناصر فغفوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مفهوم تعاون به این معنا که بستری برای جمع شدن سرمایه های خرد جهت راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی را فراهم کند چندان در حوزه صنعت استان اتفاق نیفتاده است.

وی اظهار کرد: تعداد واحدهایی هم که به عنوان شرکت های تعاونی تولیدی صنعتی در زنجان فعال هستند در واقع اغلب شرکت های سهامی خاص هستند که به صورت خانوادگی تشکیل شده اند.

در زمان حاضر از یک هزار و 787 تعاونی فعال در سطح این استان 288 تعاونی معادل 16 درصد تعاونی ها در حوزه صنعت و 759 تعاونی در بخش کشاورزی فعالیت دارند که این میزان معادل 42.5 درصد تعاونی های فعال در این استان را شامل می شود.

وی یادآور کرد: سه هزار و 926 تعاونی و اتحادیه در سامانه ثبتی تعاونی های این استان با 202هزار نفر عضو و 41 هزار فرصت شغلی به ثبت رسیده است که در زمان حاضر نیمی از آن ها غیر فعال هستند.

 

800میلیارد دلار پول نفت را به‌باد دادند

8 سال هربلایی خواستند سر مملکت آوردند حالا یادشان افتاده چرا رکود و بیکاری گریبان کشور را گرفته است

به گزارش خبرآنلاین دکتر مسعود پزشکیان در جمع اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه گسترده علیه دولت در رسانه‌های مختلف در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری گفت: انحصار به حدی رسیده که وقتی فلان فرد سرفه هم می‌کند در بوق و کرنا می‌کنند اما خیلی‌های دیگر صدایشان به جایی نمی‌رسد.

نماینده تبریز در مجلس گفت: طی هشت سال 800 میلیارد دلار پول نفت را به باد داده اند، امروز از مردم و دولت طلب کار هم هستند.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه با 100 میلیارد دلار می‌شد 30 هزار کیلومتر خط‌آهن در کشور احداث کرد ادامه داد: راه‌آهن 160 کیلومتری تبریز-میانه بعد از 15 سال هنوز به سرانجام نرسیده و بزرگراه 15 کیلومتری تبریز - سهند نیز در 8 سال دولت آقایان اجرایی نشد!

پزشکیان با تاکید بر اینکه آقایان باید به عملکرد خود در دولت قبل پاسخگو باشند اظهار داشت: طی هشت سال دولت گذشته، وقتی کشتی کشتی نفت و گاز ایران در میادین مشترک توسط کشورهای خارجی به تاراج می‌رفت کسی معترض نمی‌شد اما حالا که می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم، به قراردادهای نفتی معترض شده‌اند.

 

احتمال واگذاری گروه ماشین‌سازی تبریز به «شستا»

استاندار آذربایجان شرقی از احتمال واگذاری گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز به مجموعه «شستا» خبر داد.

"اسماعیل جبارزاده" در واکنش به تشدید مشکلات گروه ماشین سازی تبریز در هفته های اخیر، گفت: در مورد ماشین سازی تبریز نشست های متعددی طی هفته های اخیر با وزرا و مسئولین مربوطه داشتیم و نهایتاً مهمترین بحثی که روی آن توافق شده، تعیین تکلیف نهایی گروه ماشین سازی است.

وی افزود: با توافق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیات مدیره و مدیرعامل جدید این شرکت به زودی معرفی می شود تا مدیریت استان هم بتواند حمایت های خود برای اصلاح ساختار و نوسازی خط تولید ماشین سازی تبریز را انجام دهد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: امیدوارم با تغییرات آتی و با مشارکت هیات مدیره جدید برنامه ریزی دقیقی برای توسعه گروه ماشین سازی تبریز انجام دهیم. همانطور که دریاچه ارومیه با مشارکت همه مردم و مسئولان در مسیر احیا قرار گرفته، در خصوص گروه ماشین سازی تبریز هم لازم است تا همه مسئولین در یک مسیر و در جهت حل مشکلات و توسعه این کارخانه مادر صنعتی قرار گیرند تا برنامه درستی برای توسعه ماشین سازی تدوین شود تا ماشین سازی با قدرت بیشتری به چرخه تولید کشور بازگردد.

جبارزاده از احتمال واگذاری گروه ماشین سازی تبریز به «شستا» خبر داد و گفت: من با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تحویل گرفتن مدیریت شرکت معظم ماشین سازی تبریز مذاکره کردم و پیشنهاد کردم که از پذیرش مسئولیت این شرکت هراس نداشته باشند چرا که واقعا این شرکت به عنوان یک صنعت مادر در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موثر خواهد بود که سهام آن هم در این صورت به کارگران باز می گردد.

جبارزاده در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت های بزرگ ماشین سازی تبریز برای توسعه صنعت آذربایجان شرقی تاکید کرد.

از طرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 21 واحد تولیدی استان با بحران مواجه است، گفت: اختلاف سازمان خصوصی‌سازی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ماشین‌سازی تبریز را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

به گزارش فارس، میراحد حسینی خاطرنشان کرد: علت اینکه امروز ماشین‌سازی به این وضعیت افتاده اختلاف سازمان خصوصی‌سازی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که خصوصی‌سازی تأکید بر واگذاری و سازمان گسترش نیز بر عدم واگذاری این واحد اصرار دارد.

باید اشاره کرد چندین بار کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز بر علیه خصوصی سازی این کارخانه، دست به اعتراض زدند.

 

فساد و تورم دو عامل نابودکننده تولید

رضا رحمانی در همایش تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان اظهارداشت: در سطح کشور 7 هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط مشکل دارند که ظرفیت آنها بدون استفاده باقی مانده است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولیدی کوچک و متوسطی که در دوره بحران و تحریم بیشترین آسیب را دیده اند.

طی سال‌های گذشته، شرایط خاصی داشتیم، تورم بالای 40 درصد اعلام شد که این تورم منجر به توقف تولید توسعه، فعالیت و رشد شده بود.

وی گفت: طی سه سال گذشته وضعیت اقتصاد مطلوب نبود و شاخص صنعت کشاورزی، که بخش مولد در کشور است، به منفی 2 رسید و آثار آن در زمان کنونی مشاهده می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واحدهای کوچک و متوسطی که مشکل نقدینگی داشته، مشکل فروش نداشته و توانایی تولید دارند اما در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند و فعال‌سازی آنها منجر به افزایش یا تثبیت اشتغال و افزایش صادرات شود، مورد حمایت قرار می‌گیرند و به آنها نقدینگی تزریق می‌شود.

 

مدرن‌ترین کارخانه تولید شیر پاستوریزه خاورمیانه در رکود است

شرکت پگاه بعنوان مدرن‌ترین کارخانه تولید شیر پاستوریزه و دارنده پیشرفته‌ترین ماشین آلات تولید لبنیات خاورمیانه هم اکنون بدلیل رکود حاکم بر بازار تنها با ظرفیت یک سوم درحال فعالیت است و بنظر می‌رسد مسئولین باید فکری برای خروج از این ظرفیت داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، این روزها رکودی عجیب بر وضعیت صنعت تولیدی کشور حاکم است و کارخانه شیر پاستوریزه ایران (پگاه) در ارومیه بعنوان یکی از واحدهای اصلی تولید لبنیات در کشور نیز دچار چنین وضعیتی است. هم اکنون درکارخانه پگاه در ارومیه ۱۷۸ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر در شرکت پخش و ۳۵ نفر نیز در شرکت های وابسته مشغول بکار می باشند این درحالیست که این واحد تولیدی تنها با 30درصد ظرفیت مشغول فعالیت است و درصد قابل توجهی از مصرف داخلی لبنیات را نیز تولید می کند.

یکی از مشکلاتی که می توانست وضعیت واحدهای تولیدی بخصوص لبنیات را بهبود ببخشد، پخش محصولی مانند شیر در مدارس بود که متاسفانه بدلیل بروکراسی های اداری به سرانجام خاصی نرسید.

کارخانه شیرپاستوریزه ایران (پگاه) در ارومیه در زمینی به مساحت 20 هکتار و با زیربنای 29 هزار متر مربعی و با سرمایه‌ای بالغ بر 700 میلیارد ریال بنا شده است. پگاه ارومیه که قادر به دریافت و فرآوری 450 تن شیر در روز است بدلیل رکود حاکم بر بازار هم اکنون با ظرفیت 150تن کار می کند.

 

مراغه پایتخت نجوم کشور میزبان اخترشناسان برجسته جهان

هشتمین کارگاه پیشرفته اخترفیزیک و سیارات فراخورشیدی ایران در مرکز نجوم و اخترفیزیک مراغه شروع به کارکرد تا پایتخت نجوم کشور به عنوان یادگار خواجه نصیر طوسی بار دیگر میزبان اخترشناسان برجسته از کشورهای مختلف باشد.

به گزارش ایرنا، این کارگاه در 2 محور کیهان شناسی و سیاره های فراخورشیدی با حضور 50 نفر از دانشجویان سطح تکمیلی رشته های اخترفیزیک دانشگاه های کشور شروع به کار کرد.

در این کارگاه پنج روزه محققان مختلف از کشورهای ایتالیا، هند، ارمنستان و ایران حضور دارند و در موضوع های آزمون مدل های همگن و غیرهمسان گر انرژی تاریک عالم، عالم کهنه /کیهان شناسی کوآنتونومی برپایه نسبیت تصویری دوسه/ به بحث و تبادل نظر می پردازند.

سیاه چاله ها با عنوان یک اتم گرانشی، مطالعه کهکشان های فعال در چند طول موج، مقدمه ای بر کیهان شناسی، سیارات فراخورشیدی، اختر زیست شناسی، کیهان شناسی کوآنتونومی و کاربرد بایون /BIon/ در کیهان شناسی از دیگر موضوع های این کارگاه است.

در این کارگاه 2 نفر سخنران از ایتالیا، یک نفر از هند و یک نفر از ارمنستان و بقیه از اساتید مجرب کشورمان از دانشگاه های صنعتی شریف، تبریز، شهید مدنی و باهنر کرمان به تدریس پیشرفت های اخیر علم کیهان شناسی و سیارات فراخورشیدی می پردازند.

دانشجویان و دانش آموختگان دوره های تحصیلات تکمیلی /کارشناسی ارشد و دکتری/ فیزیک با گرایش های مختلف از جمله نجوم، کیهان شناسی، اخترفیزیک و گرانش از دانشگاه های مختلف کشور از جمله تبریز، تهران، شیراز، اصفهان و مشهد در این کارگاه حضور دارند.

هشتمین کارگاه پیشرفته اختر فیزیک و سیارات فراخورشیدی کشور از 24 تا 27 مرداد سال جاری /14 تا 17 آگوست 2016 میلادی/ در مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه برگزارشد.

مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه در اردیبهشت سال 1381 با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک مرکز پژوهشی تاسیس شد. فعالیت های پژوهشی مرکز نجوم و اختر فیزیک کشور در مراغه با همکاری محققانی از موسسات پژوهشی خارجی مانند موسسه پژوهشی ایزمیران روسیه، رصدخانه کوت دازور فرانسه، رصدخانه بویراکان ارمنستان و دانشگاه باکو در قالب قراردادهای پژوهشی از سال 1382 شمسی آغاز شد.

تاکنون اجرای ٤٤٥ طرح پژوهشی توسط محققان در این مرکز پیشنهاد شده که نتیجه آن چاپ بیش از 320 مقاله ISI ، ارایه 42 مقاله در کنفرانس های علمی بین المللی و 32 مقاله در همایش های علمی ملی است.

 

تبریز 2018 جهانی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از سفر وزیران گردشگری ۳۸ کشور اسلامی در شهریور به تبریز خبر داد و گفت: سایت اختصاصی گردشگری برای ثبت صنایع دستی و گردشگری در شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود.

مرتضی آبدار در جلسه کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بناب با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 اظهار داشت: ما این اتفاق را فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی می‌دانیم و گسترش توریسم جزو برنامه های راهبردی کشور ماست.

وی افزود: ماه آینده تبریز میزبان وزیران گردشگری 38 کشور اسلامی است که این اتفاق را فرصت دیگری برای کمک به رشد صنعت توریسم این استان می دانیم و شهرستان بناب نیز باید جهت حضور و معرفی پتانسیل های خود در این برنامه سهم داشته باشد.

وی از ایجاد و راه اندازی سایت اختصاصی گردشگری برای ثبت صنایع دستی و گردشگری در شهرهای استان خبر داد و افزود: این اداره کل در نظر دارد نسبت به ثبت بازی های بومی، محلی و جشنواره گویش‌ها اقدام کند.

این مقام استانی با اشاره به برنامه‌های اداره کل متبوع خود برای توسعه صنایع روستایی یادآور شد: آموزش هایی را در این راستا برای روستاییان شروع کرده ایم و تلاش خواهیم کرد صنایع روستایی را در سطح روستاها توسعه و افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به انجام کارهای مقدماتی ثبت دوچرخه بناب به عنوان فهرست آثار ملی تصریح کرد: مگر می شود نام «شهر دوچرخه» را از بناب گرفت.

 

کارگاه بین المللی مجسمه های سنگی در تبریز شروع به کار کرد

کارگاه بین المللی مجسمه های سنگی با حضور هنرمندانی از کشورهای صاحب نام در عرصه مجسمه سازی در تبریز شروع به کار کرد.

به گزارش ایرنا، این کارگاه یک ماهه به منظور توسعه هنر مجسمه سازی و ورود آن به فضای شهری به عنوان عنصر ماندگار هنری و با هدف انتقال تجربه زیبایی شناسی در جامعه و افزایش سطح آگاهی عمومی از کار هنری و فرایند خلاقانه برگزار می شود.

شهردار تبریز گفت: در این کارگاه که برای نخستین بار در کشور به صورت بین المللی برگزار می شود، ۲8 هنرمند از ۱۶ کشور خارجی از جمله آلمان، ایتالیا ، آرژانتین ، اوکراین ، صربستان ، ترکیه ، ژاپن ، چین و کره به همراه ۳۰ هنرمند داخلی حضور دارند.

صادق نجفی اظهارکرد: بر اساس طرح هایی که هیات داوری از قبل اعلام کرده است، هنرمندان در این کارگاه، آن طرح ها را اجرا می کنند .

وی با اشاره به سه طرح برتر در مرحله داوری، از نصب مجسمه های سنگی تراشیده شده توسط هنرمندان بین المللی در سطح شهر تبریز خبر داد.

نجفی گفت: علاوه بر ماندگاری مجسمه ها، این برنامه هنری تجربه ای گران قدر برای هنرمندان داخلی است تا در کنار هنرمندان خارجی ضمن رقابت، دانش خود را نیز افزایش دهند.

 

بازدید گردشگران 56 کشور از جاذبه‌های سرعین

فرماندار شهرستان سرعین گفت: در سال گذشته از 56 کشور دنیا در سرعین گردشگر داشتیم که از جاذبه‌ها و دیدنی‌های سرعین بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، عاطف ناصری در نشست با جمعی از خبرنگاران در سرعین با محوریت توسعه ظرفیت‌های گردشگری سرعین اظهار کرد: ما از رسانه‌ها در امر تبلیغ و ترویج ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری قدردانی می‌کنیم که در سال‌های اخیر گام‌های جدی برای توسعه و رونق اقتصاد گردشگری برداشته‌اند.

فرماندار سرعین ضرورت تغییر نگرش‌ها به توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه گردشگری را یادآور شد و گفت: نگاه فرهنگی به بخش گردشگری با برخی تهدیدها روبه‌رو است در حالی که در نگاه اقتصادی و توسعه‌ای فرصت‌های بی‌نظیری را شاهد هستیم که امیدواریم در سطح کشوربا تدوین یک طرح جامع گردشگری بتوانیم آسیب‌ها را برطرف و توانمندی‌ها را تقویت کنیم.

ناصری در ادامه افزود: ما در سال گذشته از 56 کشور دنیا گردشگر خارجی ورود به سرعین را شاهد بودیم به طوری که بیش از 5 هزار و 600 گردشگر خارجی از کشورهای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه با سفر به سرعین از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرعین استفاده کرد

 

روزانه ۲ هزار مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، آرام حلیم در بازدید از دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری بیله‌سوار اظهار داشت:‌ در سال گذشته شاهد تردد بیش از 835 هزار مسافر و گردشگر خارجی و داخلی در پایانه بین‌المللی بیله‌سوار بودیم که تردد این میزان مسافر بیانگر ضرورت راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی در این شهرستان است.

وی تصریح کرد:‌ در همین مدت 47 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه از گمرک مرزی بیله‌سوار تردد داشته‌اند که این امر نشان از ظرفیت‌های بالای شهرستان و اهمیت و حساسیت این شهرستان در زمینه حمل و نقل و حوزه گردشگری بوده که انتظار می‌رود توسعه این صنعت مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: افتتاح و فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری می‌تواند به رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در شهرستان کمک کند.

 

چشمه‌های آبگرم طبیعی روستای قینرجه تخت سلیمان ساماندهی شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از تکاب، صیاد شیرمحمدی در بازدید از طرح ساماندهی آبگرم و آبشار قینرجه گفت: ساماندهی و ایجاد مجموعه های تفریحی و امکانات رفاهی در آبگرم روستای گردشگری قینرجه بخش تخت سلیمان با هدف افزایش جذب گردشگر و بهر‌مندی بهینه از ظرفیت‌های این بخش اجرا ‌شده است.

وی افزود: در این مجموعه 10 واحد آلاچیق و دو واحد پارکینگ خودرو احداث شده است و مسیر ورودی برای دسترسی به مجموعه آبگرم قینرجه به طول 1500 متر با احداث یک دهنه پل تعریض و تسطیح شده است.

شیرمحمدی تصریح کرد: چشمه های آبگرم طبیعی روستای قینرجه نیز بهسازی و با احداث چهار دهنه استخر آبگرم طبیعی و جدول گذاری محوطه ساماندهی شده است.

وی در پایان گفت: روستای گردشگری قینرجه به دلیل وجود آبشار زیبا،مجموعه آبگرم طبیعی و طبیعت بکر هدف سفر بسیاری از ساکنین شهرهای همجوار است که با ساماندهی این مجموعه تعداد بازدید کنندگان از این منطقه افزایش خواهد یافت.

 

نماینده سابق ارومیه، سفیر ایران در آذربایجان شد

جواد جهانگیرزاده نماینده سابق ارومیه در مجلس شورای اسلامی، بعنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شد.

جهانگیرزاده پیش از این دو دوره نمایندگی مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت و در انتخابات مجلس دهم نتوانست آرای لازم برای انتخاب دوباره اش را کسب کند.

پیش از این محسن پاک آئین سفیر ایران در آذربایجان بود.

Go Back

Comment