آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در زیر پوست شهر چه خبر است؟

نامه خانم زهرا عبدالهی به مسعود پزشکیان

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت می نویسد:

 مسئولان کرم نمایند از صندلی های بالای دستگاههای حکومتی پایین بیایند و خود به چشم خویشتن ببینند که در  زیر پوست شهر چه خبر است!
این روزها در آشفته بازار زندگی مردم همه چیز درهم و برهم شده و مردم مدام خود را به این سو و آن سو می زنند تا گرهی از مشکلات متعدد خود را با انبر و دست و دندان و دهان باز کنند اما هر روز درمانده تر از دیروز می شوند.
حالا در این میان نائب رییس مجلس که حتی زحمت پاسخگویی به تلفن اصحاب رسانه را هم به خود نمی دهد و مطمئنا حتی چندین سال است زحمت خرید دارو را نکشیده از طریق دفتر ارتباطات مرمی خود پیغام می دهد که «تحریم‌ها بر بازار دارو و تجهیزات پزشکی تاثیرگذار نیست!

حالا باید از آقای پزشکیان پرسید: اگر این تحریمها تاثیر گذار نبوده چطور می شد داروهایی نظیر یاسمین، یاز( YAZ)، تو الپرازولام، تریام هگزال، کادلیور اویل پلاس و … دیگر در داروخانه های ما یافت نمی شود البته اینها به عنوان نمونه اشاره شده که اگر قرار بر تهیه لیست باشد باید کلی صفحه سیاهه کرد.
البته این نماینده مجلس خوب هم اشاره کرده که بعداز تحریمها و مسدود شدن راهای حمل و نقلی و عدم دسترسی به مواد اولیه، این آشفته بازار را به خرابه تبدیل خواهد کرد اما باید به آقای پزشکیان و مسئولانی که از بالای صندلیهای پرطمطراق سمتهای خود به سرزمین ایران و مردم صبور و درمانده اش از سیاستهای بی تدبیرانه همین سیاستگذاران نگاه می کردند متوجه می شدند که این مردم در این اوضاع نابسامان چه می کشند.
کاش آقای پزشکیان به همراه سایر مسئولین مثل مردم عادی یک روز به دندان پزشک مراجعه می کرد و متوجه می شد که خیلی ها بخاطر هزینه ۵۰۰ هزار تومانی فقط یک عصب کشی حاضر هستند دندان درد را تحمل کنند و با سیلی صورت سرخ نمایند تا کسی از جیب خالیشان خبردار نشوند.
کاش آقای پزشکیان به همراه دوستانش بچه های ۷ و ۸ ساله کوچه و محلهای این شهر را می دیدند که دندانهایشان را بخاطر بی پولی والدینش در خانه با هزار و یک وسیله می کشند و لقاء درمان آن را به عطایش می بخشند.
کاش می شد آقای پزشکیان…..
کاش آقای پزشکیان و هم قطاران و هکارانش می دانستند که چند ماهی است در این شهر برق و آب جیره بندی می شود و می دانید در هوای گرم نبود آنها می تواند شما را در خانه هایتان کلافه کند در حالی که این مردم صبور، نبود این همه امکانات را تحمل می کنند.
حتما آقای پزشکیان الان با سینه ای سپر و رویی گشاده و قیافه ای حق به جانب همیشگی و با دلی آرام می گوید: از همه اینها خبر دارد، باشه حتما همینطور هست پس کو درمان این همه درد؟
چرا کسی به خود زحمت حل کردن بخشی از این مشکلات را به خود نمی دهد؟
آقای پزشکیان! ما به شما رای دادیم تا در جهت منافع مردم و حل مشکلاتشان گام بردارید نه اینکه در توجیه و سرپوش گذاشتن به مشکلات زبان گشاید.
راستی آقای پزشکیان! این دفعه که خواستید قدم رنجه فرمایید و با هواپیما به تبریز تشریف بیاورید در مسیر فرودگاه نگاهی عمیق به کودکان و جوانان خاکشیر فروش کنار خیابان های تبریز بیندازید که در گرمای طاقت فرسای تبریز برای روزی حلال منتظر ترمز کردن یک ماشین جلوی بساطشان هستند وقتی دیدید، آمارشان را به عنوان آمار اشتغال زایی حتما به سمع و نظر دولتمردانمان برسانید که چقدر در بحث اشتغال زایی در تبریز عالی عمل کرده اند!

شما را به مطالعه دوباره موضع گیری ها و سخنان وزیر اسبق بهداشت و درمان کشور، جراح قلب و عروق و نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز فرا می خوانیم:


*****
دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، به نقل از مسعود پزشکیان در مورد تاثیرگذاری شدید تحریم‌ها از آبان ماه اظهار داشت: کسری اعتباراتی که در حوزه سلامت وجود دارد ارتباطی با اعمال تحریم‌ها ندارد، به‌ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در لیست تحریم‌ها نیست، اما به طور غیرمستقیم تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در بیان نحوه تاثیرپذیری غیرمستقیم دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌ها ادامه داد: در پی بروز تحریم‌ها ممکن است حمل و نقل دریایی و جابه‌جایی ارز با مشکل مواجه شود، بنابراین این موضوع بر روند تأمین دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی هم اثرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: ۹۷ درصد دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و لازم است که دولت اعتبارات مورد نیاز این بخش را تخصیص دهد تا شرکت‌های تولیدکننده این ملزومات سرپا بایستند و مواداولیه مورد نیاز خود را تهیه کنند!

این نماینده مردم تاکید کرده: آشفتگی کنونی در بازار دارو ناشی از نحوه مدیریت روند تولید یا واردات دارو است، چرا که وقتی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی نتوانند مواداولیه تهیه کنند، طبیعی است که عرضه دارو و تجهیزاتی که باید، تولید کنند در بازار کاهش پیدا می‌کند و اگر بخواهند این کمبودها را به گردن تحریم‌ها بیندازند جای سوال دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: هم‌اکنون تنها سه درصد از داروهای موجود در بازار که مربوط به بیماری‌هایی همچون سرطان و سایربیماری‌های خاص می‌شود وارداتی بوده که از مجاری خاص و با تأمین ارز مورد نیاز این بخش تأمین می‌شود و اعمال تحریم‌ها بر این روند نیز تاثیری نخواهد داشت!

Facebook
Telegram
Twitter
Email