header photo

زندان ارومیه؛ شمار زندانیان در اعتصاب غذا به ۶ تن رسید

زندان ارومیه؛ شمار زندانیان در اعتصاب غذا به ۶ تن رسید

خبرگزاری هرانا – محمد پیشبین، زندانی زندان ارومیه در اعتراض به مخالفت با انتقال وی به زندان محل سکونتش از امروز دست به اعتصاب غذا زد. با این حساب شمار زندانیان در اعتصاب غذا در این زندان به ۶ تن رسید. همچنین وضعیت جسمانی دیگر زندانیان در اعتصاب در این زندان نامناسب گزارش شده است و حفاظت زندان با ارائه فرم‌هایی به آنها از پذیرش مسئولیت در قبال سلامتی شان شانه خالی کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۹ مردادماه ۱۳۹۸، محمد پیشبین، زندانی سنی‌مذهب محبوس در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع مطلع، این زندانی اهل شهرستان بوکان در اعتراض به مخالفت با انتقال وی به زندان محل سکونتش دست به اعتصاب غذا زده است.

 محمد پیشین در فرودین ماه ۹۷ به اتهام “ارتباط با گروه‌های سلفی” بازداشت و سپس توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی مدت ۸ ماه است که در بند سیاسی زندان ارومیه تحمل حبس می‌کند.

همزمان گفته می‌شود که حفاظت زندان ارومیه دیگر زندانیان در اعتصاب را احضار کرده و فرم‌هایی مبنی بر عدم پذیرش مسئولیت در قبال سلامتی این زندانیان در صورت ادامه اعتصاب غذا به آنها داده است.

گزارش‌ها از داخل زندان از وخامت وضعیت جسمانی این زندانیان حکایت می‌کند.

منصور چوپانی، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه نیز از روز دوشنبه ۷ مردادماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

پیش از او نیز چهار زندانی دیگر به نام‌های  قادر سلیمی، مصطفی سبزی، رحمی تورگوت و بشیر پیر ماوانه اعتصاب غذای خود را در این زندان شروع کرده بودند و کماکان در اعتصاب غذا هستند.

Go Back

Comment