header photo

سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج جان دهها نفر از هوطنان ما را گرفت

سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج

 جان دهها نفر از هوطنان ما را گرفت

بار دیگر سقوط یک هواپیما جان 66 تن از هموطنان مار را گرفت. هنوز دلایل این فاجعه اعلام نشده است. در میان انبوهی از خبر و تفسیرهای ضد و نقیض در مورد این سانحه مرگبار، اظهارات نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی قابل توجه است. به گفته محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم ابهامات زیادی در این سانحه هوایی به چشم می خورد.

به گفته رضایی  یکی از موضوعات مبهم این سانحه خاموش بودن سیستم مکان یاب است. اگر این سیستم روشن بود در همان ساعات ابتدای سانحه مکان سقوط هواپیما مشخص می‌شد باید این موضوع توضیح داده شود که چرا سیستم ELT هواپیما روشن نبوده است

این نماینده مجلس با اشاره به ابهامات بسیار زیاد در این سانحه هوایی اظهار داشت: ۸ دقیقه پس از این که هواپیما ATR  از رادار اصفهان به کنترل پرواز فرودگاه یاسوج تحویل داده می‌شود، از رادار ناپدید می‌شود این در حالی بوده که هنوز هواپیما وارد ارتفاع کوه دنا نشده بود بنابراین نمی‌توان اصابت این هواپیما با کوه را تایید کرد.

وی ادامه داد: ۸ دقیقه پس از اینکه هواپیما وارد مرکز کنترل ارتباط فرودگاه یاسوج شده کاهش ارتفاع می‌دهد. یک احتمال داده شده این نقطه ابری بوده اما باید خلبان ارتفاع را افزایش می داد تا از نقطه ابری عبور می کرد اما نمی‌دانیم چرا خلبان ترجیح داده ارتفاع خود را کاهش دهد البته در این شرایط هنوز وارد منطقه کوهستانی هم نشده بود.

رضایی تاکید کرد: اگر خطری این هواپیما را تهدید می کرد خلبان فرصت اعلام خطر و گزارش را به مرکز کنترل را داشت اما هیچ صحبتی درباره خطراتی احتمالی و یا احساس خطر خلبان انجام نشده است .

وی ادامه داد: این سانحه بسیار مبهم است و کارشناسان صنعت هوانوردی وقتی عوامل را کنار هم می گذارند تا به گزارشی از علت سانحه برسند نمی‌توانند تحلیل دقیقی داشته باشند بنابراین باید گزارش نهایی با توجه اطلاعات جعبه سیاه هواپیما تهیه شود.

 فرقه دمکرات آذربایجان ضمن ابراز تسلیت و اعلام همدردی با خانواده های داغدار و تأکید بر لزوم پیگیری عوامل موثر در این حادثه دردناک، اکیدا از وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمائی کشوری می‌خواهد که به منظور حفاظت از جان شهروندان و جلوگیری از حوادث مشابه، بر رعایت استانداردها و مقررات ملی و بین المللی حاکم بر پروازهای مسافربری به دقت نظارت نمایند.

Go Back

Comment