آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

صدور ۱۱۰ سال حبس برای فعالین کارگری

جمال حیدری‌منش وکیل سپیده قلیان در صفحه اینستاگرام خود از صدور رای متهمان پرونده هفت تپه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبر داد و نوشت که «مطابق این حکم غیر مستدل و بدون توجه به دفاعیات مطروحه در دادگاه» سپیده قلیان در مجموع به ۱۸ سال حبس محکوم شده است.

بنابر گفته این وکیل دادگستری، سپیده قلیان به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به هفت سال حبس،عضویت در گروه گام به هفت سال حبس، فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال و شش ماه حبس و نشر اکاذیب به دو سال و شش ماه محکوم شده است.»

بی دادگاه های رژیم که عملا آلت دست وزارت اطلاعات و نهاد های امنیتی هستند، در تازه ترین اقدام ننگین خود 111 سال و شش ماه حکم زندان برای بازداشت شدگان هفت تپه صادر کردند.

هر چند صادر کنندگان این احکام خود نیز به خوبی باور دارند که تا آن زمان شرایط به این گونه نخواهد ماند و تغییرات پیش رو بساط این حاکمیت فاسد را از ایران ما محو خواهد کرد، ولی با این وجود برای ارعاب هرچه بیشتر فعالان کارگری و طبقه کارگر ایران، چنین احکام سنگینی را صادر کرده اند.

امروز همه فعالان کارگری در اقصی نقاط ایران و خارج از کشور، وظیفه دارند از هر امکان موجود با برگزاری تجمع ها، اطلاع رسانی در فضای مجازی و گفت و گو با مردم به صورت رو در رو، راه اندازی کمپین های مختلف، رایزنی با سندیکاها جهانی، به یاری طلبیدن شورای حقوق بشر سازمان ملل و .. ، این تحرک نیروهای امنیتی و بی دادگاه های رژیم جمهوری اسلامی ایران را بر ضد صادر کنندگان این رای، تبدیل و اعتراض های مدنی را با هدف آزادی بی قید و شرط فعالان کارگری سازمان دهند.

همچنین کانال مستقل کارگران هفت تپه در تلگرام روز شنبه ۱۶ شهریور از صدور احکام بازداشت شدگان هفت تپه خبر داد و نوشت که برای اسماعیل بخشی فعال کارگری حکم ۱۴ سال حبس و برای محمد خنیفر کارگر هفت تپه حکم ۶ سال حبس صادر شده است.

این منبع کارگری صدور این احکام سنگین حبس را محکوم کرد و نوشت که «مطالبات انباشته شده کارگران را نمیتوان با صدور حکم برای تعدادی کارگر، نادیده گرفت.»

بنابر این گزارش امیرحسین محمدی فرد، سردبیر نشریه گام، امیر امیرقلی عضو تحریریه نشریه گام، ساناز الهیاری، عضو تحریه نشریه گام و عسل محمدی دانشجو و عضو تحریریه نشریه گام هر کدام به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

احکام صادره برای بازداشت‌شدگان هفت_تپه به شرح زیر میباشد :

اسماعیل_بخشی، ۱۴ سال،سپیده_قلیان، ۱۹ سال و ۶ ماه،امیرحسین_محمدی_فرد، ۱۸ سال،عسل_محمدی، ۱۸ سال، ساناز_الهیاری، ۱۸ سال، امیر_امیرقلی، ۱۸ سال و محمد_خنیفر، ۶ سال حبس تعزیری

Facebook
Telegram
Twitter
Email