آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

عتراض مردم اصفهان به خشکی زاینده رود

مردم و کشاورزان اصفهانی در تجمعی که صبح امروز برگزار شد خواهان رسیدگی مسئولین به مشکلات زاینده‌رود شدند.

بنا به گزارش های رسیده کشاورزان اصفهان که از روزهای گذشته با برپایی چادر در بستر خشک زاینده‌رود مطالبات خودشان در خصوص تعین تکلیف وضعیت کشت پاییزه را مطالبه می‌کردند. از صبح امروز دهها هزارنفر از مردم اصفهان از پیر و جوان و کودک در حمایت ازآنها در بستر زاینده رود و کنار پل تاریخی خواجو به آنها پیوستند

معترضین می گویند: از بیست سال پیش با اختصاص آب آشامیدنی کشاورزی مردم و کشاورزان به سرمایه داران صنعتی شرایط برای خشک شدن زاینده رود کلید خورد. مردم اصفهان دشمن مردم یزد و چهارمحال و بختیاری نیستند و نوک اعتراض ما علیه مدیران نالایق و از همه مهمتر مافیای آب است. به همین خاطر اجازه سوءاستفاده به دشمنان مردم برای بهره‌برداری از مطالبات مان را نخواهیم داد و صرفا مطالبه ما حل مشکلات آب آشامیدنی و آب کشاورزی است.

معترضین با در دست داشتن شعارنوشته‌هایی خواهان احیای زاینده‌رود، رفع مشکلات آلودگی و فرونشست زمین هستند.

آنها با فریاد ” ننگ ما ننگ ما صدای و سیمای ما” بر علیه دروغ و وارونه نشان دادن حقیقت در در صدا و سیما اعتراض خود را نشان دادند.

اصفهانی‌ها اعلام کردند اجازه سوءاستفاده به دشمنان برای بهره‌برداری از مطالبات‌شان را نخواهند داد و صرفا مطالبه آن‌ها مسائل آب و کشاورزی است.

در این تجمع کشاورزان خودشان مدیریت را به عهده داشتند و می گفتند ما اجازه نمی دهیم از مطالبات بر حق ما کسی سواستفاده کند. از نکات قابل توجه در نظر گرفتن انتظامات برای مراسم و تقدیر از مردم برای حمایت از کشاروزان بود.

گفتنی است، در سال‌های گذشته به دلیل فقدان بارش‌ها و سوءمدیریت در مدیریت صحیح منابع آب زاینده‌رود حجم آب سد زاینده‌رود به 179 میلیون متر مکعب رسیده است و آنگونه که مدیر بهره‌برداری سد اعلام کرده در صورت عدم مدیریت مصرف و ادامه بارش‌ها به صورت فعلی حجم سد تنها جوابگوی 2 ماه آینده مردم اصفهان خواهد بود.

این اولین تظاهرات وسیع و توده ای در دوران کرونا در سراسر ایران است

Facebook
Telegram
Twitter
Email