آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

مغازه ها و بازار چندین شهر تعطیل شد

کاربران شبکه‌های اجتماعی از تعطیلی مغازه‌ها و بازار در برخی شهرها خبر می‌دهند. فضا در سنندج امنیتی گزارش شده است. رئیس اتاق اصناف در حالیکه که تعطیلی بازار را تکذیب کرده اما گفته نمی‌تواند تحریک‌هایی برای بستن مغازه‌ها را کتمان کند.

دوشنبه ۱۶ مهر بازاریان و مغازه‌دارن در چند شهر ایران از حضور در محل کار خودداری کردند. این اقدام به دنبال انتشار یک فراخوان در شبکه‌های مجازی که «مردم ایران» را به اعتصاب عمومی در اعتراض به گرانی فراخوانده، صورت گرفته است.

در شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئوهایی از تعطیلی مغازه‌ها در بازار کفاشان تبریز، دیزل‌آباد کرمانشاه، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان، قزوین، سنندج، جوانرود و سردشت منتشر شده است.

در یک ویدئو که به گفته کاربران بازار دیزل‌آباد کرمانشاه است، گروهی از مردم در بازار تجمع کرده‌اند و همزمان خودروهای نیروی پلیس در محل حضور دارند.

منابع خبری کُردی هم از حضور گسترده ماموران یگان ویژه در معابر عمومی سنندج خبر داده‌اند.

چند ویدئو نیز از تعطیلی مغازه‌ها در مشهد، سقز، گناوه، ابهر و زنجان منتشر شده است. اتحادیه آزاد کارگران هم از تعطیلی مغازه‌ها در ورامین خبر داده است.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌گو با خبرگزاری فارس بدون اینکه تعطیلی مغازه‌ها در چند شهر را تائید یا تکذیب کند، گفته است: « گروه‌های ضد انقلاب با سوء استفاده از مشکلات در تلاشند تا کسبه مختلف از جمله طلا فروشان و موبایل فروشان را وادار به اعتصاب و اعتراض کنند».

فروشندگان موبایل و طلافروشان ایران تابستان امسال نیز پس از نوسانات نرخ ارز و تغییر سیاست‌های تخصیص ارز برای چند روز مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

فاضلی تعطیلی مغازه‌ها را ناشی از آنچه که «مناسب نبودن وضعیت  و راکد بودن بازار» دانسته است. او گفته که «مغازه‌دارها اعتراض به حق دارند اما به دنبال تعطیلی مغازه‌هایشان نیستند ولی کتمان نمی‌کند که تحریکات در سطح بازار برای بستن واحدهای صنفی به دلیل مشکلات اقتصادی وجود دارد».

۱۶ مهر ۱۳۹۷در اعتراض به گرانی؛

Facebook
Telegram
Twitter
Email