آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

وجود 7500 مدرسه فرسوده و 300مدرسه کانکسی

در استان آذربایجان شرقی

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از وجود هفت هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان خبر داد که عمر مفیدشان را از دست داده‎ و فرسوده شده‎اند.

محمدرضا عیدی  با بیان این مطلب اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۲۰۰ کلاس از مجموع ۲۴ هزار کلاس فیزیکی در استان، مستحکم  و شش هزار و ۲۰۰کلاس نیز نیمه مستحکم بوده و نیازمند مقاوم سازی هستند. 
  وی در ادامه، مجموع پروژه‎های سال جاری را ۶۸ پروژه و در قالب ۴۱۲ کلاس عنوان کرد و گفت: ۲۶ مورد از این پروژه‎ها، مردمی و ۲۴ مورد مشارکتی و ۱۸ مورد نیز دولتی است، در سال گذشته نیز ۷۳ پروژه در قالب ۳۴۷ کلاس تحویل داده شد که ۱۷ پروژه دولتی، هفت پروژه مشارکتی و ۴۹ پروژه نیز مردمی بود. هم اکنون ۱۴۰ مدرسه خیرساز در دست ساخت در سطح استان وجود دارد. 
عیدی در ادامه از وجود ۳۰۰ مدرسه در قالب کانکس در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته، ۳۱ مدرسه‌ی کانکسی به مدارس سنتی تبدیل شدند، اما در برخی موارد مانند، صعب‌العبور بودن منطقه، کوچ خانواده‎ها به شهر و جمعیت کم دانش آموزان، تبدیل کانکس به مدرسه، توجیه اقتصادی ندارد.

عیدی ادامه داد: اعتبارات سال ۹۷ با توجه به قانون بودجه ۹۷ اعتبارات عمرانی کاهش یافته که این کاهش در سطح استان ۴۰ درصد است که با تلاش انجام گرفته در قانون ۱۸۰ با افزایش ۳۶ درصدی روبه‌رو هستیم ولی در مجموع کاهش اعتبارات داریم که باید از طریق خیران جبران کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌‌شرقی یادآور شد: ۱۴۰ مدرسه خیران در حال احداث است که از جمله خیران مدرسه‌ساز مطرح استان آقای مردانی آذر است.

Facebook
Telegram
Twitter
Email