آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

کشور به آستانه بحران اجتماعی رسیده است

ه تصادفی نیستند، بلکه معمولا شرایط معینی آنها را به وجود می آورند و با پیدایی‌شان بیشتر جامعه دچار بحران و تشویش می شود.

ظهور و بروز بحران های اجتماعی به عوامل بسیاری بستگی دارد، به گونه‌ای که گاهی گسست بین یک نسل با نسل دیگر و گاهی برخی تحولات سیاسی و اجتماعی، عامل ایجاد بحران در کشور می شود.

در سال‌های گذشته، تحولات سیاسی رخ داده در کشور و پایین آمدن سطح معیشت عمومی جامعه، و به دنبال آن افزایش بیکاری و تورم، باعث شد تا جوانان بسیاری از مسیر زندگی خود منحرف شوند.

بالا رفتن آمار طلاق و اعتیاد، شاید خود گواه این ادعا باشد؛ البته پدیده‌های نوظهور اجتماعی نیز در کنار مدرنیته شدن جامعه و ظهور شبکه‌های اجتماعی و بی بند و باری‌های مجازی نیز از جمله معضلاتی است که جامعه امروز را به خود درگیر کرده است.

به گزارش تابناک، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز در خصوص این موضوع و درجمع دانش آموختگان داشگاه تبریز اظهار داشت: وظیفه جوان جامعه امروز بسیار سنگین است. وی باید بتواند با روشنگری‌های لازم، چراغی برای ادامه راه باشند. جامعه امروز ما دیگر تاب و توان آزمایش و خطا ندارد. کشور در سال‌های گذشته، دچار خسارات بسیار سنگینی شده است و می توان گفت که اکنون با یک کشور بحران زده روبه رو هستیم.

وی گفت: بررسی آمارها، نشان می دهد که ایران از سال ۸۴ در بسیاری از حوزه‌ها دچار رکود و خسارت شده است. در حوزه اجتماعی وضعیت کشور، بحرانی است و اگر بار دیگر بازگشت مدیریتی در کشور صورت گیرد، به یقین حوزه اجتماعی ضربه سنگینی خواهد خورد.

ساعی در ادامه افزود: معضل طلاق، اعتیاد و برخی آسیب‌های نوظهوری که در بین جوانان و بخصوص قشر زنان امروزه شاهد آن هستیم، بسیار جدی است. واقعیت این است که به علت حاکم شدن برخی گفتمان‌های افراطی و گفتمان‌هایی که مؤلفه‌های آن قانون گریزی و دوری از خردورزی بود، کشور به آستانه بحران رسیده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم هم در مجلس و هم در جامعه این معضلات را رفع کنیم. هم اکنون ترکیب مجلس و حضور افراد جوان در کسوت نمایندگی، نشان می دهد که نسل سوم انقلاب توانسته است این اعتماد را در میان مردم ایجاد کنند که می توانند در سطوح تصمیم سازی کشور حضور یابند که این خود می تواند در رفع مشکلات موجود کمک کننده باشد، زیرا به نظر می رسد حل مشکلات جوانان باید به دست خود آنان حل شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترکیب مجلس گفت: در این دوره از مجلس نمایندگانی حضور دارند که با اعتماد راسخ به گفتمان اعتدال و عقلانیت وارد مجلس شده اند و همین می تواند با تعامل بیشتر با دولت، بسیاری از موانع موجود را از سر راه بردارد. نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: متأسفانه در مجلس قبلی این گفتمان وجود نداشت و اگر بود بسیار کم بود، نمونه آن برجام بود که دیدیم بسیاری از سنگ اندازی ها از سوی برخی نمایندگان خاص صورت گرفت.

این نماینده در پایان افزود: خوشبختانه در این دوره این نوع برخوردها دیگر در مجلس مانند

Facebook
Telegram
Twitter
Email