header photo

۷ کارگر یک کارخانه ریخته‌گری در آذر شهر بر اثر انفجار گاز کشته و مصدوم شدند

۷ کارگر یک کارخانه ریخته‌گری در آذر شهر

بر اثر انفجار گاز کشته و مصدوم شدند

انفجاری که بامداد دوشنبه هشتم دیماه در یک کارخانه ریخته‌گری در شهرک «سلیمی» آذرشهر واقع در استان آذربایجان شرقی روی داد، جان دو کارگر را گرفت. پنج کارگر نیز مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند.

انفجار کپسول گاز در یک کارخانه در آذرشهر جان دو کارگر 25 ساله را گرفت. پنج تن از مصدومان نیز به بیمارستان منتقل شدند.

خبرگزاری‌ها به نقل از وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی نوشتند حادثه حدود ساعت یک بامداد روی داده، دو کارگری که در حادثه انفجار کپسول گاز در میان شعله‌های آتش سوخته‌اند، ۲۵ سال داشتند. سه تن از مصدومان به بیمارستانی در آذرشهر و دو تن به بیمارستان «امام رضا» در تبریز منتقل شده‌اند.

نام کارخانه‌ای که انفجار در آن رخ داده، اعلام نشده، اما تصاویری که که خبرگزاری فارس از محل حادثه پس از انفجار منتشر کرده، حاکی از تخریب شدید کارخانه است.

حوادث کار در ایران به نسبت میانگین جهانی بسیار بالاتر است و هر روز دست‌کم به مرگ پنج کارگر منجر می‌شود. در سال جاری حوادث کار (منجر به مرگ) افزایش بیشتری یافته است.

چندی پیش علی صفائی‌فرد، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی اعلام کرد در نیمه اول سال جاری، حوادث کار منجر به مرگ کارگران در این استان به نسبت مدت مشابه سال قبل، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او علت مرگ کارگران را به ترتیب سقوط از بلندی، برخورد با جسم سخت، برق گرفتگی، خفگی یا کمبود اکسیژن، غرق شدگی و سوختگی اعلام کرد.

Go Back

Comment