header photo

6000 کلاس درس آذربایجان غربی

6000 کلاس درس آذربایجان غربی

با بخاری نفتی گرم می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این استان نیازمند پنج هزار کلاس درس با اعتبار 12 هزار و 500 میلیارد ریال است تا به میانگین کشوری در این زمینه برسد.

به گزارش ایسنا، فریدون سیدمصطفوی در جلسه ای که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ارومیه برگزار شد، با ارائه گزارشی مبسوط از وضعیت آموزش و پرورش استان افزود: انتظار می‌رود حمایت‌های مالی که از استان‌های محروم دیگر مانند سیستان و بلوچستان شده از استان آذربایجان غربی نیز صورت گیرد.

وی بیان کرد: این استان در سه شاخص نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و بازماندگان از تحصیل که جزء شاخص‌های ارزیابی استان بوده جزء سه استان آخر کشور است و نیازمند مرور و رصد این مشکلات از سوی مسئولان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 596 آموزشگاه استان نوبت دوم بوده که این مدارس اصولا باید تک شیفت اداره شوند تا بهره‌وری لازم از انها انجام شود. وی با اشاره به وضعیت کلاس‌های دایر در استان نیز گفت: هم اکنون 118 مدرسه استیجاری دولتی، 117 مدرسه خشت گلی، 313 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد.

سیدمصطفوی با بیان اینکه 716 کلاس نیز برای مسکن مهر مورد نیاز است، اظهار کرد: تعداد کثیری کلاس تخریبی در استان وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: 6000 کلاس درس استان نیز با بخاری نفتی اداره می‌شوند که نیازمند تعویض سیستم گرمایش هستند.

وی اضافه کرد: 157 پروژه نیمه تمام اموزشی نیز در استان وجود دارد که که با تکمیل آنها یک هزار و 169 کلاس درس به مجموع کلاس‌های استان افزوده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: 8700 نفر بازمانده از تحصیل نیز در استان وجود دارد که برای تحت پوشش بردن این تعداد نیز قول‌های کمک و مساعدت به میزان 180 میلیاردریال داده شد، ولی محقق نشده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون 1463 نفر نیروی کار معین و یک هزار و 160 نفر نیروی حق التدریس در استان وجود دارد که نیازمند تعیین تکلیف این افراد هستیم.

سیدمصطفوی اضافه کرد: آذربایجان غربی نیازمند 3000 معلم است که بتواند مطابق برنامه‌ریزی‌های پیش بینی شده در مسیر ارتقاء کیفی سطح آموزش گام بردارد.

وی گفت: در جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش و آقای واعظ مهدوی برگزار شده از حقوق آموزش و پرورش استان دفاع شده و مقرر شده ردیفی در بودجه استان برای حل مشکلات این بخش تخصیص یابد.

سیدمصطفوی اظهار امیدواری کرد تا با تخصیص به موقع اعتبارات مدارس خشتی و کانکسی حذف و در سال آینده چنین مدارسی در استان وجود نداشته باشد.

Go Back

Comment