header photo

استخراج غیرقانونی معدن به استثمار جنسی مردم بومی برزیل کمک می‌کند

استخراج غیرقانونی معدن به استثمار جنسی مردم بومی برزیل کمک می‌کند

انجمن یوتوکارا یونامامی (Hutakara Yonamami) در روز دوشنبه در گزارشی فاش کرد که عمل اسنخراج غیرقانونی معدن به افزایش بهره‌کشی جنسی در سرزمین بومی برزیلی یونامامی کمک می‌کند. داده‌های ارائه‌شده در گزارش نشان می‌دهد که معدنچیان غیرقانونی به‌طور سیستماتیک به زنان، دختربچه‌ها و پسربچه‌ها در ازای دریافت عذا تجاوز می‌کنند. در عین حال در گزارش موارد تجاوز به کودکان بومی به تفصیل بیان می‌شود.

شهادت‌های گردآوری‌شده در این تحقیق، موضع معدنچیانی را که برای ازدواج کودکان کالا عرضه می‌کنند، تقبیح کردند و مرگ سه دختر در سال 2020 به‌دلیل بیماری‌های رقابتی را محکوم ساختند.

انجمن یوتاکارا یونامامی تأکید کرد که تسلط معدنچیان بر منطقۀ بومی یونامامی به‌طور عمده از نیمۀ دوم سال 2020 در حین همه‌گیری کووید-19 افزایش یافته است.

این تحقیق فاش ساخت که استخراج غیرقانونی معدن در سال 2020، 30درصد و در سال 2021 رشد 46درصدی را در قلمرو مذکور که بزرگ‌ترین محل اسکان بومیان است، داشته است و بیش از ده میلیون هکتار بین ایالت‌های آمازون و رورایما (Roraima) تقسیم شده است. بین سال‌های 2016 تا 2021 استخراج غیرقانونی معادن در منطقۀ بومی یانومامی 3350درصد رشد داشته است.

به‌گفتۀ این نهاد، از سال 2019 تا امروز «چهار کودک به‌د‌لیل سوء‌تغذیه، یک نوجوان به‌دلیل مالاریا و هفت نفر در اثر خشونت جان خود را از دست داده‌اند.»

یکی دیگر از پیامد‌های معدنچیانی که به‌عنوان جویندگان طلا یا سنگ‌های قیمتی در آمازون طبقه‌بندی می‌شوند، جنگل‌زدایی، آلودگی رودخانه‌ها، خشونت و بیماری‌هایی مانند مالاریا است.

حدود 29000 نفر بومی در این منطقه زندگی می‌کنند که تقریباً در 350 اجتماع قرار دارند و در 273 اجتماع استخراج معدن صورت می‌گیرد که به بیش از 16000 نفر برخورد می‌کند. بر اساس بیانیه‌های یانومامی، حضور معدنچیان به‌طور عمده نتیجۀ انتخاب رئیس‌جمهور ژایر بولسونارو است. «سیاست دولت فعلی» در آنجا «تشویق و پشتیبانی از استخراج معدن، به‌رغم ماهیت غیرقانونی آن است تا از طریق تولید این عمل طبیعی گردد.»

برگردان: ایرج زارع

منبع: http://www.cubadebate.cu/noticias/2022/04/12/la-mineria-ilegal-contribuye-a-la-explotacion-sexual-de-indigenas-en-brasil/

Go Back

Comment