آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

با بهینه‌سازی و تعدیل مداوم اقدامات پیشگیری و کنترل کرونا در چین، روند بهبود اقتصادی چین قویا پیش رفته و اعتماد به رشد اقتصاد جهانی را به شدت افزایش داده است.

اخیرا مورگان استنلی، گلدمن ساکس، جی پی مورگان و بسیاری دیگر از موسسات سرمایه گذاری بین المللی پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی چین در سال 2023 افزایش داده اند.  بسیاری از اتاق‌های بازرگانی خارجی در چین، مانند اتاق بازرگانی آمریکا در چین، اتاق بازرگانی بریتانیا و اتاق بازرگانی آلمان در چین، بر این باورند که تغییر اقدامات کرونایی در چین به از سرگیری تبادلات چینی و خارجی و سفرهای کاری کمک می‌کند، چین همچنان مقصد اول سرمایه گذاری خارجی خواهد بود. بر اساس تحلیل های کارشناسی، در سال 2023، با بهبود تدریجی تقاضا و حمایت سیاست ها، نشاط اقتصادی و اجتماعی چین بیشتر رها خواهد شد و همچنان به یک “تثبیت کننده” بهبود اقتصاد جهانی و “موتور” رشد اقتصاد جهانی تبدیل خواهد شد.

شهرهای مختلف قراردادهایی را برای شروع پروژه‌های بزرگ امضا کرده‌اند، پروازهای چارتری برای «رفتن به خارج از کشور» برای گرفتن سفارش‌های تجاری آمادگی خود را اعلام کرده اند و بازار پذیرایی و گردشگری به تدریج در حال بهبود است… سرمایه‌گذاران بین‌المللی فرصت‌های جدیدی را در چین یافته اند و رسانه‌های خارجی سیگنال‌های مثبت توسعه اقتصادی چین را دریافت کرده‌اند.

مجله آمریکایی «Institutional Investor» در مقاله ای آورد که در شرایط کندی احتمالی در اقتصاد جهانی، بهبود اقتصادی چین ممکن است برجسته شود. با تعدیل سیاست های مربوطه چین ممکن است به «پناه امن» برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

 بر اساس گزارشی که در وب سایت سنگاپور « Zaobao» منتشر شده است، تعدادی از بانک های سرمایه گذاری به طور متوالی پیش بینی های خود را از رشد اقتصادی چین در سال جاری افزایش داده اند.  جی پی مورگان چیس آن را از 4 درصد به 4.3 درصد، گلدمن ساکس از 4.8 درصد به 5.2 درصد افزایش داد و مورگان استنلی، خوشبین ترین آن ها، انتظار دارد اقتصاد چین در سال جاری 5.7 درصد رشد کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز در گفت و گو با 49 اقتصاددان، نرخ رشد اقتصادی چین ممکن است در سال 2023 به 4.9 درصد برسد.  در این گزارش به نقل از وانگ تائو، اقتصاددان ارشد UBS در چین آمده است که انتظار می‌رود فعالیت‌های اقتصادی و مصرف چین پس از مارس و آوریل امسال به شدت بهبود یابد.

روزنامه انگلیسی « فایننشال تایمز» به نقل از تحلیلگران سیتی بانک پیش بینی کرد که کل خرده فروشی کالاهای مصرفی چین در سال 2023 با 11 درصد افزایش به 50 تریلیون یوان برسد. بنابراین سرمایه گذاران و تحلیلگران “سال روشن تری در پیش رو” را پیش بینی کرده اند.

بر اساس مقاله ای از مجله آمریکایی «فورچون»، بلک راک، یک شرکت مدیریت سرمایه و دارایی مشهور بین المللی نیز گزارشی تحقیقاتی منتشر کرد که پیش بینی می کند رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال 2023 ممکن است به 6 درصد برسد که به کاهش رشد اقتصادی جهانی کمک می کند.

طبق گزارش اخیر سی ان ان، چندین استان در چین اهداف رشد را برای سال 2023 پیشنهاد کرده اند که بسیاری از آن ها بالای 5 در صد تعیین شده است، بنابراین اولین سرنخ ها برای مسیر توسعه اقتصاد چین در سال 2023 ارائه شده است. بر اساس این گزارش، سیاست گذاران چینی اقداماتی را برای صنعت فناوری و صنعت املاک تنظیم کرده اند. این نشانه‌ها اعتماد سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را افزایش داده است که معتقدند اقتصاد چین در سال 2023 به طور قابل‌توجهی بهبود خواهد یافت.

بر اساس آخرین «به روز رسانی اقتصادی چین» بانک جهانی، با بدتر شدن رشد تقاضای جهانی، انتظار می‌رود ساختار تقاضای کل اقتصاد چین به تدریج به سمت تقاضای داخلی تغییر کند. با بهبود اعتماد مصرف‌کنندگان و آزاد شدن تقاضای مصرف‌کنندگان، مصرف چین به تدریج بهبود می‌یابد؛ ادامه رشد سرمایه‌گذاری زیرساختی و تمایل سرمایه‌گذاران نیز باعث بهبود رشد سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش سازمان ملل، اقتصاد چین در سال 2023 به رشد اقتصادی منطقه کمک می کند

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه 25 ژانویه گزارش «وضعیت و چشم ‌انداز اقتصادی جهان در سال 2023» را منتشر و پیش ‌بینی کرد که رشد اقتصادی جهان در سال 2023 از حدود 3 درصد در سال 2022 به 1.9 درصد کاهش یابد. این گزارش همچنین پیش بینی می کند که اقتصاد چین سبب رشد اقتصادی منطقه می شود.

در گزارش پیش بینی شد که رشد اقتصادی چین در سال 2023 تسریع خواهد یافت. با بهینه سازی سیاست های پیشگیری از بیماری همه گیر و اتخاذ تدابیر سودمند برای اقتصاد، مصرف داخلی چین در آینده افزایش یافته و رشد اقتصادی چین در سال جاری به 4.8 درصد خواهد رسید.

حمید رشید، مدیر مرکز نظارت بر اقتصاد جهانی اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، گفت: چین برخلاف سایر کشورهای در حال توسعه، سیاست مالی و سیاست پولی قوی خود را حفظ کرده است، بنابراین از منظر مالی و ارزی، چین از پشتیبانی قوی برخوردار است.

در این گزارش خاطر نشان شد که رشد اقتصادی چین تاثیر بسیار مهمی بر بسیاری از کشورهای شرق آسیا دارد و انتظار می ‌رود که بهبود اقتصادی چین از رشد کل منطقه حمایت کند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email