header photo

جنگ افروزی ائتلاف سعودی دومیلیون کودک یمنی راازتحصیل محروم کرده است

جنگ افروزی ائتلاف سعودی

دومیلیون کودک یمنی راازتحصیل محروم کرده است

ارزیابی های سازمان ملل متحد حاکی از آن است که حدود هفت میلیون کودک یمنی در سن تحصیل هستند که حدود دومیلیون نفر از آن ها به دلیل جنگ و تخریب زیر ساخت های آموزشی این کشور از تحصیل محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف در بیانیه ای اعلام کرده که 11 میلیون کودک یمنی برای زنده ماندن به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.
یونیسف همچنین پیش تر در گزارشی اعلام کرده بود که از هر پنج مدرسه در یمن یک مدرسه به صورت کلی یا جزئی تخریب و یا به عنوان محلی برای نگهداری تسلیحات استفاده می شود.
در این ارتباط «گرت کاپلار» مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد روز یکشنبه گفت: شرایط تحصیلی کودکان در یمن بی نهایت مایوس کننده است.
مدیر منطقه ای یونیسف افزود: بدون پرداخت منظم حقوق و به دلیل بحران اقتصادی، معلمان نمی توانند به مدارس بروند یا ناچار هستند برای کسب روزی به دنبال فرصتهای دیگر شغلی باشند.
کاپلار گفت: یونیسف حقوق یکصدهزار معلم را در یمن پرداخت می کند و این درحالی است که حدود دو میلیون کودک یمنی از آموزش محروم هستند.
وی افزود: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد معادل 50 هزار دلار ماهانه به بیش از 97 هزار معلم و کارمندان بخش آموزش یمن پرداخت می کند و ابراز امیداوری کرد که این رقم به 136 هزار دلار در ماه برسد.
در گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد آمده بود که گزینه تحصیل برای کودکان یمنی در این کشور بسیار محدود است و یونیسف خواستار افزایش کمک های جهانی برای حمایت از کودکان یمنی و بخش آموزش این کشور شده بود.
عربستان و امارات متحده عربی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را ‘بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی’ نامید.
شمار زیادی از این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

Go Back

Comment