آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

حمله های هوایی به سوریه

اسوشیتدپرس: یک موشک تام هاوک ساخت ریتون . حداقل 118 موشک، که ارزش هریک از ان ها 1.4 میلیون دلار است ، در حمله هوایی اخر هفته امریکا علیه سوریه مورد استفاده قرار گرفت

جنگ ، برای چه کسی خوب است ؟ سازندگان موشک ، برای آن ها خوب است .

از زمانی که رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که قصد دارد سوریه را بمباران کند، ارزش سهام برخی از اسحه سازان  برجسته کشور، با افزایش جمعی 10 میلیارد دلار در ارزش بازار سرمایه  تنها درطی یک هفته افزایش یافت . با عمل ترامپ به وعده خود در آخر هفته جاری ، این افزایش در وال استریت ادامه دارد.    

رگباری از 118(یا بیشتر) موشک تام هاوک در جمعه شب بر سوریه باریدن گرفت – تنبیه ترامپ برای به اصطلاح حمله شیمیایی انجام شده از سوی دولت بشار اسد در دوما ( چیزی که دنیا هنوز منتظر شاهد استوار آن است ). توئیت ترامپ در 9 آوریل که اوممکن است علیه سوریه اقدام کند قیمت سهام برخی از تامین کنندگان عمده دفاعی امریکا را آسمان برد و(این قیمت ها) هنوز در حال صعود است .

برای ریتون ، شرکتی که موشک های کروز تام هاوک استفاده شده علیه سوریه را تولید می کند ، نزدیک به 2.5میلیارد دلاربه ارزش  بازار شرکت افزوده شده است . سود های به دست آمده از دیگر اسحه سازان برجسته لاکهید مارتین ، جنرال داینامیکز، بوئینگ، و نورتروپ گروممن را ، به هم دیگراضافه کنید معلوم می شود که جنگ چه تجارت پرسودی می تواند باشد .  

لاکهید مارتین سامانه کنترل تاکیتکی ، یکی از ابزارهای لازم برای پرتاب ماشین تام هاوک را تولید می کند. درعین حال جنرال داینامیکز سیستم آتش زنه موشک را تولید می کند. بوئینگ بمب افکن بی 1 مورداستفاده در حمله ها و نیز انواع موشک های کروز خاص خود را تولید می کند.در همان حال نورتروپ گروممن سامانه های راداری و دیگر بمب افکن ها مانند استیلث بی 2 را تولید می کند.   

جماعت سرمایه گذار نسبت به فرصت های پولسازی هفته گذشته سردر گم بودند. روز جمعه استفان گویلفویل بازرگان در وبلاگ سهام  محور”خیابان” ، با اعلام به خوانندگان خود که “جهان خطرناک باقی می ماند ، و درخواست اسباب خطرناک در حال افزایش است”خرید 4 سهام داغ دفاعی به خاطر سوریه را پیشنهاد می کرد .

برای مردم امریکا ، هزینه بلافاصله سوبسید سود های جنگ حداقل 165 میلیون دلار بود- تنها برای خود موشک های تام هاوک، که هرکدام از آن ها برای دولت 1.4 میلیون دلار هزینه دارد. البته این (مبلغ) ده ها هزار دلار یا بیشتری را که برای تامین ابزار و نیروهای ضروری برای انجام حمله های هوایی لازم است به حساب نمی آورد. اگر چه این دور از حمله ها  بعنوان امری یک شبه  تنیده شد ،اما عملا بخشی از کارزار دائمی در سوریه و در سراسر خاورمیانه ، با هدف حفظ  سلطه امریکا در برابر رشد نفوذ ایرانی ها و روس ها است . تقریبا یک سال قبل ، دوردیگری از حمله هایی هوایی علیه سوریه بر سر به اصطلاح حمله شیمیایی دیگری وجود داشت ، و سربازان امریکایی از اواخر سال 2015 در داخل کشور سوریه بوده اند.      

با جنگ طلب های معروفی که اکنون موضع برتر را در کابینه دارند- از جمله جان بولتون بعنوان مشاور امنیت ملی ، مایک پمپئو بعنوان وزیر خارجه و گیان هاسپل بعنوان مدیر سیا- احتمال دارد که حمله هوایی آخر هفته یک رخ متفاوتی از رخ داد های بعدی باشد . همه این سه نفر با جنگ مصیت بار در عراق در حکومت جرج دبلیو بوش در ارتباط بودند ، که با نیاز به از بین بردن “سلاح های کشتار جمعی” صدام حسین – سلاح هایی که عملا وجود نداشتند- توجیه شده بود .   

در عین حال ، میهمانی وال استریت ، با وعده حتی روز های روشن تر پیش رو برای مقاطعه کاران دفاع ادامه دارد.ترامپ صبح روز یکشنبه بلافاصله پس از بمباران، افزودن به “میلیارد ها دلار کاملا تایید شده”در هزینه های نظامی را تعهد کرد. او با صحبت از قدرت نظامی سنگین امریکا در جهان ، ادامه داد ،” چیزی یا کسی که حتی به آن نزدیک شود نمی تواند وجود داشته باشد!”

این دقیقا همان چیزی است که حمله هوایی آخر هفته او قصد داشت به همه جهان بگوید .   

10میلیارد دلار به ارزش سهام سازندگان افزود

سی جی اتکینز- برگردان : هاتف رحمانی

Facebook
Telegram
Twitter
Email