header photo

دروغ های بزرگ نمایندگی ایالات متحده امریکا

دروغ های بزرگ نمایندگی ایالات متحده امریکا برای توسعه بین المللی ( USAID ) که با پول سیا ( CIA ) کار می کند 

نوام چامسکی : « ایالات متحده بزرگترین تروریست دنیاست . » 

اگر کسی بی اطلاع باشد و سایت USAID را در اینترنت نگاه کند ، از طریق اطلاعات آن که فقط از عملیات بزرگوارانه این سازمان سخن می گوید ، فریب می خورد .

نمایندگی ایالات متحده امریکا برای توسعه بین المللی ( USAID ) یکی از سازمان های سیا ( CIA ) است که امکاناتش را وقف به راه انداختن بی ثباتی ، آشوب و آشفتگی ، فقر و بدبختی و مرگ در بیش از ۱۶۰ کشور می کند ، ولی تاکید می سازد که در آن کشورها کارهای خیریه انجام می دهد . USAID در معرفی خویش می گوید : «

USAID یک نقش قاطع در تلاش های ملت ما ( ایالات متحده ) در جهت با ثبات کردن کشورها و تشکیل دولت های مسئول ایفا می کند . »

آنچه که انجام می دهد :

JJ. Langfuth خبرنگار سابق نیویورک تایمز در ۷ ماه مه ۱۹۷۸ نوشت که USAID تمام اعمالش بر خلاف آن است که می گوید . و عملیاتش را با میلیاردها دلار که سالانه از دولت ایالات متحده امریکا تحویل می گیرد ، انجام می دهد .

USAID می گوید :

« USAID در ایده هایی سرمایه گذاری می کند که سطح زندگی میلیونها مرد ، زن ، پسربچه و دختربچه را در اطراف و اکناف دنیا بالا ببرند . » چامسکی مخالفت می کند

: نوام چامسکی ، تحلیلگر شناخته شده در سطح جهانی ، به مناسبت های مختلف و مکرر گفته است که سیا و USAID « بزرگ ترین سازمان های تروریستی دنیا هستند .عملیات مرگباری که در کشورهایی مانند نیکاراگوئه و کوبا انجام دادند ، دلیل و مدرک برای این نظرند ، بدون فراموش کردن سوریه ، افغانستان و بسیاری کشورهای دیگر

. » USAID می گوید :

« سطح زندگی میلیونها نفر را که در زمینه تولید محصولات زراعی در بسیاری از کشورها سرمایه گذاری کرده اند بالا می بریم تا قادر باشند ملت هایشان را تغذیه کنند . »

دوباره چامسکی مخالفت می کند :

« تحت ریاست جمهوری رونالد ریگان ، USAID و بانک جهانی برنامه بسیار ویژه ای را به راه انداختند . این برنامه صریحاً طراحی شده بود برای ویران کردن کشاورزی هائیتی و از راه ترور مردم را به سوی فقر و بدبختی بردند . همه این اقدامات به این دلیل بود که پارلمان هائیتی نمی خواست زمین های این کشور را به قیمت بسیار ناچیز به شرکت های سهامی ایالات متحده بفروشد

. » USAID می گوید :

« بر علیه مرگ و میر مادران و کودکان مبارزه می کنیم ، همینطور بر علیه بیماری های کشنده ای مانند ایدز ، مالاریا و سل . »

آژانس خبری آسوشیتدپرس فاش ساخت که « USAID گروهی از جوانان امریکای لاتین را به بهانه اجرا کردن برنامه بر ضد ایدز به کوبا فرستاد ، ولی در حقیقت برای تحریک و به راه انداختن شورش بر ضد دولت کوبا رفته بودند . »

USAID می گوید :

« کمک و مشارکت اساسی برای نجات دادن زندگی در مناطق متاثر از فجایع را تشویق و حمایت می کنیم . »

در واقعیت :

جدید ترین مورد هائیتی است که در آنجا به جای کمک کردن وارد شدند تا صاحب اختیار زمین های حاصلخیزش شوند و هنگامی که پارلمان هائیتی مخالفت نمود ، آن را منحل ساختند و باعث ویرانی و فقر و بدبختی شدند .

USAID می گوید :

« دموکراسی ، حقوق بشر و حکومت مداری را ترغیب و پشتیبانی می کنیم . »

واقعیت :

برزیل ، اوروگوئه و آرژانتین نمونه هایی هستند از بین بسیاری از کشورها که در آنجا سربازان را برای شکنجه کردن، کشتن و به شکست کشاندن رژیم های منتخب مردم آموزش دادند و این اعمال در تضاد با اهداف اعلام شده USAID قرار می گیرد .

روزنامه نگار کانادایی ژان - گوی آلارد ( Jean – Guy Allard ) و کارشناس امریکایی – ونزوئلایی در امور سیاسی اِوا گولینگر ( Eva Golinger ) همخوان و هم نظر اعلام کردند :

« USAID به اقداماتی بر ضد ونزوئلا ، بولیوی ، اکوادور ، هندوراس و نیکاراگوئه مبادرت نمود و در این کشورها مسئول همه چیز است غیر از حمایت از حقوق بشر ، دموکراسی و ثبات سیاسی

. » USAID می گوید :

« به زنان در بخش های زیادی از جامعه در تمام نقاط دنیا کمک می کنیم . » واقعیت : ۳۵ میلیون دلار به جاسوس سیا دادند که آن را روی دیکتاتور پرو ، آلبرتو فوجی موری سرمایه گذاری کند برای اینکه برنامه عقیم سازی ۳۰۰ هزار زن بومی و فقیر را عملی سازد .

منبع : Telesur

برگردان : کبوتر سفید

Go Back

Comment