header photo

روز استقلال بلاروس در کنار نماد پیروزی بر فاشیسم، برگزار شد

روز استقلال  بلاروس در کنار نماد پیروزی بر فاشیسم، برگزار شد

مراسم با شکوه روز استقلال بلاروس در 3 جولای 2021 در مینسک و درتپه جان نثاران(Курган Славы) ، نماد آزادی و پیروزی بر فاشیسم با یک دقیقه سکوت بیاد قهرمانان گمنام با سخنان الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور برگزار گردید.......
بنای یادبود :
(تپه جان نثاران)Курган Славы یک مجموعه یادبود بزرگداشت از سربازان شوروی و نماد جنگ جهانی دوم و یک اثرباشکوه از مجسمه سازی در منطقه مینسک است که پایان پیروزمندانه عملیات تهاجمی بلاروس "باگراسیون" در سال 1944 که منجر به نابودی ارتش نازی شد را نشان می دهد . در این مکان بود که در ژوئیه 1944 ، در جریان بزرگترین عملیات تهاجمی "باگریشن" ، یک گروه 150 هزار نفری از نیروهای نازی محاصره شدند. این رویداد "اوج جوشان در مینسک" نامگذاری شد. شکست این گروه در 11 ژوئیه پایان یافت و قدم سرنوشت ساز دیگری در راه آزادی بلاروس شد.
سندی توسط دبیر اول نامی کمیته مرکزی حزب کمونیست بلاروس ، پیتر ماشیروف امضاء گردید. در سپتامبر 1966 ، با تجمع یک تابلوی یادبود در محل گذاشته شد . دراین تجمع نه تنها شهروندان مینسک، بلکه نمایندگان شهرهای قهرمان نیز در آن شرکت کردند.
ساخت بنای یاد بود، که در نوامبر 1967 با آغاز به یک کار سراسری تبدیل شد. هزاران نفر وظیفه خود دانستند که در این امر سهیم باشند و مشتی زمین را به اینجا آوردند.
در زیر دیوار این بنای یاد بود برای نسل های آینده حکمی در نظر گرفته شده تا با گرامی داشت نام جانباختگان میهن پرست فاشیسم به فراموشی تاریخ سپرده نشود.
شرح بنای یادبود:
کل ارتفاع این یادبود 70.6 متر است. یک تپه خاکی به ارتفاع 35 متر با ترکیب مجسمه ای از چهار سرنیزه روبرو با تیتانیوم ، هر یک به ارتفاع 35.6 متر ، تاج گذاری می شود. سرنیزه نمادهای جبهه های 1 ، 2 ، 3 بلاروسی و 1 بالتیک است که بلاروس را آزاد کرد. پایگاه آنها توسط یک حلقه با تصاویر برجسته از سربازان و پارتیزانهای شوروی احاطه شده است. در داخل حلقه ، که با استفاده از تکنیک موزاییک ساخته شده ،برجستگی نبرد قهرمانانه نشان داده شد که "افتخار ارتش شوروی ، ارتش آزادیبخش میهنی!" است . علاوه بر این ، پایه ابلیسک با نمادی از قهرمانان جنگ میهنی تزئین شده است. از پائین تپه ، محاصره آن ، دو پله سیمانی به بنای یادبود منتهی می شود که هر کدام 241 پله دارند.
افتتاحیه تپه جان نثاران در سال 1969 انجام شد.
ابتکار بنای افتخار آفرین در نزدیکی مینسک موجی از تقلید در بین معماران ایجاد کرد که در سراسر اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی نمونه گردید .

Go Back

Comment