آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

ما حق داریم با فاشیسم مدارا نکنیم !

دلیل عدم امضاء مشترک با احزاب کمونیست کارگری اروپا

توضیح روابط بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگران روسیه  دلیل امتناع از امضاء مشترک در باره موضع متحدانه با دنباس تحت بیانیه احزاب “نه به جنگ امپریالیستی”. در اوکراین!”

حزب ما با امتناع از امضاء بیانیه مشترک که با 40 حزب به امضاء رسید . حاوی ارزیابی‌ های کلی از جنگ جاری تحت عنوان جنگ امپریالیستی روسیه، ایالات متحده، کشورهای ناتو و اوکراین است احترام می‌گذارد. ولی اذعان می دارد رفقای ما به شرایط حساس ومهم لحظه اهمیت نداده اند :

مبارزه عادلانه  واقعی مردم دونباس علیه فاشیسم  8 سال است ادامه دارد. فاشیسم،  خود را به عنوان مدل 1941-1945، وارث یاران هیتلر، باندرا، می شناسد. این فاشیسم است که در سطح کشور اوکراین  خود را افتخار ملت اعلام کرد وعملا، بی وقفه  با  جنگ، درمجازات ، حدود 15000 نفر از ساکنان دونباس شامل زنان و کودکان کشته شده اند .

 احزاب کمونیست کارگری جهان در بیست و سوم نشست بین‌المللی در آتن در 23 تا 25 نوامبر 2018 موضع خود را در بیانیه‌ای ویژه ارائه داده اند:

«مبارزه با فاشیسم تنها در گذشته نبود، بلکه وظیفه امروز هم  هست ».

احزاب کمونیست  کارگری از مبارزات ضد فاشیستی کارگران  حمایت می کنند. رژیم کنونی اوکراین (با حمایت امپریالیسم آمریکا و اتحادیه اروپا) علیه کارگران از همه ابزارهای سرکوب و تخریب فیزیکی در طی 8 سال ، خصومت‌ را آغاز کرد. ما اعتراض قاطع خود را به رشد نازیسم و ​​آمادگی خود را برای مبارزه با طاعون قهوه‌ای اعلام می‌ داریم.

در عین حال، کمونیست ها می دانند که پایان دادن به فاشیسم برای همیشه  با خا تمه دادن با نظام سرمایه داری ممکن است. ما تمام زندگی سیاسی خود را وقف این مبارزه خواهیم کرد.

کارگران همه کشورها متحد شوید!

این جنگ علیه طاعون قهوه ای با وجود  توافق مینسک و تضمین های بین المللی حتی برای یک ساعت هم متوقف نشد. در مقابل، رژیم نازی اوکراین از کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده کمک، تسلیحات و منابع مالی بیشتری دریافت کرد. گلوله باران دونباس را تشدید کرد و علناً توافق کردند  وارد سرزمین های  مردمی  دنباس شوند و همه کسانی را که مخالف هستند و به سمت روسیه گرایش دارند در آنجا سلاخی کنند.

حزب ما همراه با سازمان های کمونیست کارگری ، با جبهه کارگران دونباس، با کمونیست های اوکراین، نه تنها تسلیم نشده اند  بلکه  تقاضای کمک از فدراسیون روسیه به جمهوری های دنباس از جمله کمک های نظامی مستقیم برای جلوگیری از گسترش فاشیسم پیگیر بوده اند.

برخی از احزاب ( متاسفانه )  تاریخ  مبارزات ما را به یاد نمی آورند و با افتخار اعلام می کنند که از همان ابتدا با تهاجم ارتش روسیه به اوکراین مخالف بودند. اما ما به مدت 8 سال، همراه با کمونیست های دونباس، علیه فاشیسم مبارزه کردیم وخواستار کمک فدراسیون بورژوازی روسیه شدیم.

بله، مقامات روسیه بدون ابهام دارای مواضع امپریالیستی است. بله، آنها مملو از ضدیت با کمونیسم هستند. بله، تصمیم مقامات فدراسیون روسیه، البته، به دلیل تمایل به ترویج منافع انحصارات روسیه در خاک اوکراین و در جهان در رقابت شدید آنها با انحصارات غربی است. اما دولت روسیه امروز برای دستیابی به اهداف خود مجبور به سرکوب فاشیست ها می باشد که مورد حمایت امپریالیسم جهانی است و سرمایه غرب بر آن تکیه دارد. بنابراین، نمی توان به طور انتزاعی این شرایط را انکار کرد و اظهار داشت که هیچ دلیلی برای محافظت از مردم  منطقه دونباس وجود ندارد.

 همانطور که برخی از نیروهای “چپ ” و تروتسکیست نظر می دهند ،”توقف خصومت ها ” به معنای پایان دادن به جنگ علیه فاشیست ها است. ملاحظاتی که به گفته آنان بیان می شود . خطر نادیده گرفتن مبارزه  با دولت ها است که باید تحریکات را به سمت آنان سوق دهیم .

به عنوان مثال، تروتسکیست ها ی آتشین در ژاپن  شدیداً خواستار سرنگونی دولت پوتین هستند، که  بطور وضوح با شرایط ما مطابقت ندارد . حزب ما و متحدانش، کمونیست های دونباس و جبهه کارگران اوکراین، به هیچ وجه از توقف مبارزه علیه نازیسم باز نخواهند ایستاد. ما کاملاً متقاعد شده‌ایم که تحت این شرایط  باید با هر سلاحی بر فاشیسم ضربه زد. در عین حال، کمونیست ها به کار خود ادامه می دهند تا  مبارزه  با فاشیسم را علیه مبارزه با امپریالیسم، برای سوسیالیسم تبدیل کنند.

ما بار دیگر توجه رفقای احزاب خارجی، را که قاطعانه خواستار” توقف فوری خصومت ها ” هستند، جلب می کنیم. ما در باره مخالفت با ایالات متحده و ناتو منشاء اصلی  صحبت می کنیم .جنگ مدت ها پیش علیه فاشیسم واقعی به راه افتاده است . بااین واقعیت در مورد امپریالیسم است که به ناچار جنگ ایجاد می کند.

با کتمان به گذشته و افتخار به دیدگاه های ” انسان دوستانه باندرا ” ، مرکز قرار گرفتن و پنهان شدن پشت این عبارت که ما از یک باند دزدی علیه باند دیگر حمایت نمی کنیم، موضع سیاسی در این بازه زمان اشتباه است. همه معدنچیان ، و تراکتوریست ها و همه کارگران دونباس، روسیه و اوکراین در مبارزه علیه فاشیسم شرکت دارند. ما حق نداریم از آنها حمایت نکنیم واز نبرد عقب نشینی کنیم .

مبارزه ادامه دارد!

 دبیر دپارتمان بین المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگران روسیه ویکتور تیولکین

سازمان کارگران کمونیست جمهوری خلق لوهانسک

جبهه کارگری دونتسک

جبهه کارگری کمونیست های اوکراین

بر گرفته از سایت Solid Net.org احزاب کمونیست کارگری/ زبان روسی مورخ 2022.04.14

م . چابکی : 28 فروردین 1401 برابر با 2022.04.17

Facebook
Telegram
Twitter
Email