آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

جشن پیروزی در همه کشور؛ ایران یکپارچه سبز شد

یکشنبه, ۲۶ خرداد, ۱۳۹۲

کلمه- گروه خبر: همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهوری منتخب مردم ایران، موج شادی مردمی در جای جای تهران و شهرهای کشور راه افتاده و مردم به یکدیگر تبریک می گویند. مردم در این شادی ملی و مردمی از نمادها و شعارهای سبز استفاده می کنند و شعارهای همدلانه با جنبش سبز را سر می دهند.

به گزارش خبرنگاران کلمه از شهرهای مختلف کشور مراسم جشن و شادی مردم در خیابان های شهر با عکس های موسوی و کروبی و زندانیان سیاسی مزین شده است.

مردم یکپارچه در هر شهری که هستند شعار می دهند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از رهبران جنبش سبز هستند. مردم در این شعارها بارها می گویند که جنبش سبز نمرده و با رای به روحانی می خواهد بخشی از خواسته هایش محقق شود. مردم گفته اند که این بنقش دنباله همان سبزی است که در ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در دست داشته ایم. این شادی دنباله همان سکوت و پرسش است.

کرمان،قم، همدان، خوی، اصفهان، شیراز، مشهد، خرم آباد، یزد، آبادان، شهرکرد، تهران، کرج، ورامین، تبریز و همه شهرهای ایران ما دیشب شاهد حضور مردمی بود که چهار سال با بغض خفته در گلو به دنبال رای گمشده خود بودند.

تهران: همه شور و شادی

سطح شهر تهران، در مناطقی مانند میدان ولی عصر، کریم خان، میدان هفت تیر، میدان انقلاب، سعادت آباد، میدان تجریش و بسیاری دیگر از نقاط شهر، مردم در حال جشن و شادی هستند. بسیاری از مردم نمادهای سبز به دست گرفته اند و شعارهایی در حمایت از موسوی، خاتمی، کروبی، هاشمی، خاتمی، عارف و روحانی سر می دهند. همزمان رانندگان ماشین های عبوری در خیابان با زدن بوق ممتد، با اجتماع شادی مردم همراهی می کنند.

از جمله شعارهای مردم که گاهی با درست داشتن عکس های میرحسین موسوی، کروبی، خاتمی و روحانی همراه است می توان به این شعارها اشاره کرد:

گفته بودم میمیرم، رایمو پس میگیرم

موسوی زنده باد خاتمی پاینده باد

یا حسین، میرحسین

موسوی کجایی بیا قیامت شده

موسوی، موسوی، رایتو پس گرفتیم

احمدی بای بای

درود بر موسوی

از دیگر نکات قابل توجه در این شادی مردمی، همراهی خوب نیروی انتظامی با مردم است و تاکنون گزارشی از برخورد منفی این نیروها گزارش نشده است.

از کاربران همدل و همراه کلمه درخواست می شود تا آنها نیز مشاهدات خود را در انتهای این خبر، در قالب گزارش، خبر و یا عکس به صورت کامنت برای ما ارسال کنند.

“موسوی زنده باد، خاتمی پاینده باد”

اخبار خبرنگاران و همراهان کلمه در سطح کشور حاکی است که جشن های خودجوش مردمی، ناشی از حاکمیت اراده ملت در انتخابات ریاست جمهوری، به بسیاری از شهرهای کشور کشیده شده و در تهران نیز لحظه به لظه به ابعاد آن افزوده می شود. اطراف میدان صادقیه به شعاع وسیعی، از فرط حضور ماشین هایی که با خود عکس های موسوی، خاتمی و روحانی را حمل می کنند، ترافیک بسیار سنگین گزارش می شود. مردم در این منطقه با شعارهای “موسوی زنده باد، خاتمی پاینده باد” و “یا حسین، میرحسین” به جشن و شادی مشغولند. در دیگر نقاط شهر تهران و به خصوص میدان ولی عصر نیز همین گونه گزارش می رسد. شعارهایی که در این منطقه سر داده می شود، همه رهگذرها را به تعجب وا داشته است.

خوشبختانه هنوز گزارشی از مانع تراشی انتظامی و پلیسی برای شادی خودجوش مردم گزارشی در دست نیست و مردم نیز در نهایت مدنیت و قانونگرایی، تنها به سر دادن شعارها و به نمایش گذاشتن نمادهای سبز خود مشغولند.
شادی مردم یزد: بنفشیم، بنفشیم، همون جنبش سبزیم

بعد از پیروزی حسن روحانی، تظاهرات خودجوشی با حضور هزاران نفر در یزد شکل گرفت.

به گزارش کلمه، مردم در این تظاهرات که عکس هایی از رهبران جنبش سبز و حسن روحانی در دست داشتند، خواستار رفع حصر از موسوی و کروبی شدند.

از شب گذشته به دنبال اعلام نتایج انتخابات از سوی ستاد انتخابات کشور مردم شهرهای مختلف به شادی پرداختند.

شعارهای مردم در یزد به این صورت بود:

یاحسین، میرحسین

موسوی، کروبی رایم رو پس گرفتم

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

بنفشیم، بنفشیم، همون جنبش سبزیم

نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران

جعفر پناهی، نسرین ستوده آزاد باید گردند

نیروی انتظامی تشکر، تشکر

نیروی انتظامی، سبز تو هم قشنگه

نداییم، نداییم، ما همه یک صداییم

جشن مردم آبادان: موسوی ، کروبی ، آزاد باید گردند!

در جشن مردم آبادان برای پیروزی روحانی در انتخابات شعار ها و مطالبات چهارسال گذشته همه بروز پیدا کرد.

به گزارش کلمه، در این شادی مردمی شعارهایی در حمایت از عارف، خاتمی، میرحسین ، کروبی و هاشمی داده شد.

مردم بارها شعار یاحسین ! میرحسین! و زندانی سیاسی آزاد باید گردد و همچنین موسوی ، کروبی ، آزاد باید گردند! سرداده شد.

حضور گسترده مردم از تمام قشرهای جامعه و تمام سنین مشهود بود و اکثر مردم با خانواده هتی خود در خیابان حاضر شده بودند.

این مراسم از ساعت یازده شب از ابتدای خیابان شهید منتظری شروع شد و موج آن به سرعت به خیابان های اطراف رسید.

مامورین نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد خوبی با مردم داشتن و تنها نظم خیابان را کنترل می کردند. اما حضور نیروهای امنیتی و پاسداران شناخته شده ی شهر با لباس شخصی بین مردم محسوس بود اما آنها نیز واکنش منفی نداشتن و بعضی از آنها نیز گاهی با شعار ها همراهی می کردند.

در پایان مراسم در ساعت ۱۲:۳۰ شب مردم با شعار نیروی انتظامی تشکر تشکر !! و ختم صلوات مراسم را پایان دادند.

رشت: یا حسین میرحسین 

خیابان های رشت خصوصا خیابان گلسار و چهار راه صابرین نیز برای پیروزی روحانی شادی می کردند.
شعار های یا حسین میرحسین و زندانی سیاسی آزاد باید گردد از جمله شعارهایی بود که مردم سر داده بودند.

کرج: روحانی کلید دار قفلای حصرو وردار

مردم کرج در شادی پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و باز جنبش سبز را فریاد کردند.

شعار فردیس های کرج: روحانی کلید دار قفلای حصرو وردار بود که نشان می داد هنوز برای مردم حصر رهبران جنبش سبز از مهمترین دغدغه هاست.

خوی: مشاهده یک شهرونداز خوی

اینجا در خوی شهری در آذربایجان، طوفانی بود دقیقا از همان دقیقه اول اعلام نتایج نهائی جمعیتی حدود ۳۰۰۰ نفر در منطق شیخ نوای منتظراعلام پیروزی بودن تا جشن را زودتر از هر کسی شروع کنند. بالاخره لحظه ی موعود رسید و پایان انتظار باید. لحظه به لحظه این جشن و پای کوبی پلیس با مردم بود و از جنس مردم. آنها هم از ته دل خوشحال بودند و شاد از چشمانشان شادی می بارید. تا ساعت ۲۴ جشن ادامه داشت و جمعیتی بیشتر از ۱۵۰۰۰ نفر در جشن سهیم بودند.

کرمانشاه: کیانوش عزیزم! رای تو پس گرفتم

مردم کرمانشاه هم با یاد کیانوس آسا مانند سایر شهرهای کشورمان برای پیروزی روحانی در انتخاباتا ریاست جمهوری به چشن و شادی پرداختند.

شعارهای مشترک با سایر مردم کشورمان در حمایت از جنبش سبز، آزادی رهبران جنبش، زندانی سیاسی در این شادی سر داده شد.

برادر شهیدم رایتو پس گرفتم کیانوش عزیزم رایتو پس گرفتم از جمله شعارهایی بود که مردم تا پاسی از نیمه شب در خیابان های شهر سر می دادند.

تبریز: موسوی کروبی آزاد باید گردند

مردم تبریز متعاقب اعلام رسمی پیروزی حسن روحانی در چهارراه آبرسان گرد هم آمدنند وبه چشن و پایکوبی پرداختند.

به گزارش رسیده به کلمهف این مراسم خوجوش که بدون هماهنگی قبلی شکل گرفته بود چنان از گستردگی برخوردار بود که در همان لحظات اول با وجود تمهیداتی نیروهای انتظامی و امنیتی از کنترل خارج و به صحنه ی اعتراضات مردمی تبدیل شد.

حضور پرشور جوانان ودانشجویان و اعضای احزاب و تشکل های اصلاح طلب در این مراسم چشمگیر بود . مردم تجمع کننده در ابتدای این مراسم شعارهایی در حمایت از خاتمی،هاشمی و روحانی سر دادند ودر لحظاتی که عملا چهار راه ّآبرسان تا فلکه ی دانشگاه مملو از جمعیت بود با سر دادن شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد خواستار آزادی آنها شدند.

اوج این تجمع زمانی اتفاق افتاد که در یک لحظه مردم با طنین صدای یا حسین میرحسین به حصر رهبران جنبش سبز اعتراض کردند . شعار های :رهبران محصور ما آزاد باید گردند ، موسوی کروبی آزاد باید گردند ، زندانی سیاسی آزاد باید گردند و… تا آخر تجمع بار ها از سوی مردم سر داده شد.

بر پایه ی گزارش دریافتی همانند این چشن پایکوبی در مسیر میدان شاه گولی و کوی ولی عصر نیز برگزار شده است.


قم: گفته بودم بمیرم رایم رو پس می گیرم

شب گذشته قم صحنه شادی مردم بود. مردمی که بعد از اعلام نیایج انتخابات ریاست جمهوری به خیابان های آمده بودند و مانند مردم سایر شهرها

با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از روحانی و رهبران جنبش سبز اعلام کردند.

این مراسم بدون هیچگونه حاشیه ای تا ساعاتی از بامداد ادامه داشت.

شعارهای مردم قم:یا حسین میرحسین

موسوی زنده باد کروبی باد

موسوی موسوی رایتو پس گرفتیم

گفته بودم بمیرم رایمو پس میگیرم

اصفهان؛ شادی و آرامش در کنار نیروی انتظامی

پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری مردم اصفهان به خیابان‌ها آمدند و تا پاسی از شب پیروزی دکتر روحانی در انتخابات را جشن گرفتند.

به گزارش ایلنا، در این جشن و پایکوبی که تا پاسی از شب ادامه داشت، خیابان‌های مرکز و جنوب شهر محل تجمع و پیاده روی جوانان و طرفداران دکتر روحانی بود که با حمل پلاکاردها و تصاویر وی شادمانی خود را از انتخاب وی به عنوان یازدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران نشان می دادند.

بسیاری از خانواده‌ها نیز سوار بر خودروهای شخصی و گردش در خیابان‌های سطح شهر در این جشن و شادمانی شرکت کردند.

نیروهای انتظامی نیز مردم اصفهان را در این تجمع همراهی و تا پاسی از شب که این شور و نشاط ادامه یافت، امنیت مردم حاضر در خیابان‌ها را تامین کردند.

این درحالی است که براساس آمارهای رسمی ۷۵ درصد مردم اصفهان، یعنی نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دریازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

شادی قمی ها: این تازه تیم امیدمان بود، نه تیم ملی

مردم قم روبان بنفش و عکس‌هایی از حسن روحانی، رهبر انقلاب، آیت الله هاشمی و… به دست داشتند/مردم ضمن تبریک به یکدیگر به دلیل پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات، می‌گفتند، “این تازه تیم امیدمان بود، نه تیم ملی”.

مردم قم شب گذشته(۲۵ خرداد) و در پی اعلام نتایج انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و اعلام پیروزی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، تا نیمه‌های شب در خیابان‌ها به شادی و خوشحالی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، شب گذشته شور و حالی عجیب شهر قم و مردم این شهر را فرا گرفته بود به گونه‌ای که در اکثر قریب به اتفاق خیابان‌های مرکز شهر و برخی از میادین مهم، اقشار مختلف مردمی دیده می‌شدند. آنها ضمن ابراز خوشحالی وصف ناپذیر، شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور منتخب ملت ایرات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی سر می‌دادند.

خیابان‌های بلوار محمد امین(ص)، خیابان ساحلی، خیابان صفائیه، خیابان صفاشهر، بلوار شهید صدوقی(زنبیل آباد)، بلوار شهید محمد منتظری(ره)، خیابان توحید(نیروگاه) و خیابان امام خمینی(ره)، ازجمله خیابان‌هایی بود که شب گذشته شاهد حضور پرشور مردمی بود که با بوق‌های ممتد ماشین‌ها و بلند کردن روبان‌های بنفش رنگ و عکس هایی از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی(رئیس جمهور منتخب ملت ایران)، رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی و… به ابراز خوشحالی می‌پرداختند.

در برخی از نقاط شهر نیز شاهد تجمع پراکنده مردمی بودیم که ضمن در دست داشتن روبان‌های بنفش رنگ، عکس‌هایی از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران، رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی، با هم سرودهای “ای ایران، ای مرز پر گهر…”، “یار دبستانی من…”، “سلام بر روحانی، درود بر هاشمی”، “سلام بر روحانی، درود بر خاتمی” و… را می‌خواندند.

بسیاری از مردم قم شب گذشته به هم تبریک می‌گفتند؛ افراد پیاده، دست‌های خود را به نشانه پیروزی بالا برده و به هم شادباش می‌گفتند و مردمی هم که سوار ماشین بودند، به دلیل شلوغی خیابان‌ها و گیر کردن در ترافیک، به ماشین‌های کناری خود این پیروزی بزرگ را تبریک می‌گفتند؛ مردم قم با اشاره به پیروزی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران که با شعار دولت تدبیر و امید پا به رقابت‌های انتخاباتی گذاشته بود، می‌گفتند: “این تازه تیم امیدمان بود، نه تیم ملی”.

کهگیلویه و بویراحمد غرق در شادی شد

بعداز اعلام رسمی نتیجه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزیر کشور و پیروزی قاطع حسن روحانی در این انتخابات سراسر شهرها و بخشهای استان کهگیلویه و بویراحمد غرق در شادی و سرور شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، گزارش‌های دریافتی ایلنا از مناطق مختلف استان حکایت از جشن هواداران حسن روحانی رئیس جمهور یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد هواداران رئیس جمهور جدید ایران اسلامی در میدان امام حسین(ع) اقدام به شادی و پایکوبی با ساز و دهل محلی نمودند.

محورهای درون شهری یاسوج مملو از هواداران دکتر حسن روحانی بوده که روی وسایط نقلیه خود پوسترهای آیت الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی را نصب کرده بودند.

برخی از این هواداران را زنان و دختران تشکیل می‌دادند که با سرودن اشعار محلی خوشحالی خود را از پیروزی حسن روحانی اعلام می‌کردند.

بار ترافیکی در شهر یاسوج از میدان جهاد تا ترمینال سابق شهر ادامه داشت به گونه‌ای که در برخی از مناطق شهری برای سهولت در امر تردد نیروهای انتظامی در محل مستقر شده بودند.

شعار زنده باد هاشمی شعار اغلب هواداران روحانی در جشن و سرور مردم یاسوج بوده است.

گزارش‌های دریافتی از دیگر شهرهای استان حکایت از شادی چشمگیر مردم این شهرها در حمایت از حسن روحانی دارد.

در گچساران هزاران تن از هواداران رئیس جمهور منتخب با حضور در محل ستاد انتخاباتی روحانی به شادی و سرور پرداختند.

نکته قابل توجه حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بین مردم بوده که خوشحالی خود را در جمع هواداران دکتر روحانی ابراز کرده بود.

در شهر چرام مرکز شهرستان چرام نیز تا نیمه‌های شب هواداران رئیس جمهور جدید ایران اسلامی نیز به شادی تا ساعاتی از بامداد پرداختند.


رشت: حسن همون حسینه… رای ما میرحسینه…

بعد از اعلام رسمی نتایج مردم شهر رشت با حضور بسیار کسترده در خیابان های مختلف به شادی و پایکوبی پرداختند،

حضور تمامی اقشار مردم اعم از پیر،جوان و حتی نوجوانان در این جشن بزرگ بسیار چشمگیر بود. مردم که بعد از سالها اختناق و سرکوب فرصتی برای حضور یافته بودند همه باهم یکصدا شعارهایی در حمایت از جنبش سبز ایران سر می دادند،شعارهایی که به دفعات توسط مردم با صدای بلند سر داده می شد عبارت بودند از:

یا حسین…میرحسین…

امشب شب شادیه… جای ندا خالیه….

موسوی موسوی … رای تو پس گرفتیم….

زندانی سیاسی آزاد باید گردد…

حسن همون حسینه… رای ما میرحسینه…

ما همه یکصداییم…سهرابیم و نداییم…

و….

مردم با خواندن شعارهای یار دبستانی من و اشعار دیگر همه باهم یکصدا شده بودند.

این تجمع عظیم که با حضور ده ها هزار نفر در مناطق مختلف شهر رشت(گلسار..بلوار..مطهری…تختی
و …) برگزار شده بود بیش از ۴ ساعت ادامه داشت.

اهواز: غرق در نوار سبز

دیشب همه جای اهواز جشن و پایکوبی بود. مردم با پارچه های سبز و بنفش به خوشحالی میپرداختند. مخصوصا جاده ساحلی غربی کارون – کیانپارس-زیتون-روی پل سوم و… چیزی که زیاد دیده میشد روبان سبز بود.

روحانی اولین شهری که برای تبلیغات آمد اهواز بود که مردم برای زندانی سیاسی و موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و روحانی شعار میدادند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email