آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

دکتر حسن روحانی برای یک دوره 4 ساله

رسما رئیس جمهور ایران شد

عصر روز شنبه 12 مرداد 1392 طی یک مراسمی علی خامنه ای در حضور سران سه قوه و بسیاری از مسئولین کشوری و سفرای کشورهای خارجی حکم تنفیذ ریاست جمهوری  حسن روحانی را اغلام کرد. آقای روحانی در این مراسم به بیان نکته نظرات خود برای برون رفت از وضعیت بحرانی کشور پرداخت و گفت: ‌انتخابات خرداد 92 گرچه با ترديد و سوء ظن بخشي از جامعه آغاز شد، ولي با تاييد و استقبال عموم مردم به پايان رسيد،گفت: انتخابات با شفافيت و رقابت و آرامش کامل برگزار شد و نتيجه آن برای بسياری غافلگير کننده بود.

رييس‌جمهور اضافه کرد: مشارکت بالا، برگزاري سالم و بدون حاشيه انتخابات، شعارها و سياست‌هاي نامزدها و حجم گسترده بحث و نقد در جريان انتخابات، همگي نشان‌دهنده فرآيندي رو به کمال در جمهوريت و اسلاميت نظام است.  و افزود: مردم در انتخابات 24 خرداد حماسه‌ای بزرگ آفريدند و با حضور کم‌نظير خود از شکاف‌های اجتماعي، سياسي و فرهنگي کاستند و بر وفاق و همگرايی ملت و منزلت جهاني بيشتر ايران تاکيد کردند. نشاط و اميدی که از دل انتخابات برآمد، سرمايه اجتماعی جديدی را برای ايران مهيا کرد؛ سرمايه‌ای که نه تنها موجب رفع و دفع مخاطرات و تهديدات از دامان کشور شد، بلکه فرصت جديدی را براي جهش در جهت پيشرفت همه‌جانبه کشور به وجود آورد.

وی همچنين تاکید کرد که مسئوليت محوری من، حفظ اميد و اعتماد مردم است، مردم در انتخابات شگفتي‌آفريدند. بعد از اين نوبت تکليف ما مسئولان است که در همه سطوح نظام حقوق و تکاليف مردم را محترم بشماريم. حداقل انتظار مردم از دولت جديد، ايجاد ثبات در همه زمينه‌ها و رفع دغدغه‌ها و تنگناهايی است که کشور با آن مواجه است.  … من با حمايت مردمي پا به ميدان مسئوليت گذاشتم؛ مردمی که خواستار بهبود معيشت و منزلت خويش است، مردمی که مي‌خواهند از فقر، فساد و تبعيض به دور باشند، مردمي که مي‌خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلاني رشد کنند و به آينده مطمئن باشند.

رييس دولت يازدهم با اشاره به شرايط حساس کشور و مشکلاتي که مردم با آن روبه‌رو هستند …. جهت‌گيری دولت نجات اقتصادی ايران، تعامل سازنده با جهان و احيای اخلاق است.

وی با اشاره به مشکلاتی که کشور در عرصه جهانی دارد گفت: ما در عرصه بين‌الملل نيز گام‌های جديدی برای ارتقای ملت ايران در راستای تامين منافع ملی و رفع تحريم‌ها برمي‌داريم گرچه تنگناها فراوان است، ولي افق‌های آينده روشن و اميدبخش است.

و در عرصه داخلی تاکید کرد: جامعه ما ظرفيت‌های شناخته و ناشناخته زيادی دارد و با اتکا به سرمايه‌ها می ‌توان به اين هدف دست پيدا کرد. البته بايد فضا و فرصت خدمت برای تمام ايرانيان باز شود و بگذاريم که شايستگان بر ملت خدمت کنند و سينه‌ها از کينه‌ها پاک شود و اجازه دهيم که آشتی جای قهر و دوستي جای دشمني بنشيند و اسلام با چهره رحماني خود و ايران با چهره عقلاني خود و انقلاب با چهره انساني خود و نظام با چهره عاطفي خود حماسه بيافريند.

 آقای روحانی در پایان چنین گفت: من از ملت ايران تشکر و قدردانی می ‌کنم که فراتر از قله‌های تحليل پژوهشگران و نظريه‌پردازان در عرصه حاضر شدن و نشان دادند که وقتی کشور در شرايط حساس قرار دارد لحظه‌ای از حمايت از کشور و نظام دريغ نمي‌کنند. من دست ميليون‌ها ايرانی را به گرمی می ‌فشارم و از تمام کسانی که به صندوق‌های رای آری گفتند، تشکر می ‌کنم و اميدوارم که استحقاق اعتماد آن‌ها را داشته باشم.

در پایان این مراسم علی خامنه ای بعنوان رهبر رژیم به نکته نظرات خود پیرامون تنفیذ ریاست جمهوری پرداخت. او ضمن تائید نکته نظرات روحانی در مسائل داخلی و خارجی از مسئولان کشوری و افرادی که نفوذ کلام دارند خواست تا از دولت یازدهم حمایت کنند.

به نظر می آید که آقای روحانی با اذعان به اینکه راه دشواری را پیش رو دارد. و میداند گروه های ذینفوذی در حاکمیت جمهوری اسلامی وجود دارد که با هرگونه تغییر و تحولی که منافع سیاسی و اقتصادی آنها به خطر بیاندازد، مخالفند و مقابله خواهند کرد. کما اینکه فردای انتخابات و پیروزی توسط همین باندها سنگ اندازی ها شروع شد. سعی کرد مشکلات  و معضلات مردم و کشور را که نتیجه عملکرد همین  گروهای اقتدارگرا و رانت خوار در سالهای گذشته، بویژه در دوران دولت هشت ساله احمدی نژاد بوجود آمده است، با صراحت به رخ نمایندگان آنها که  در مراسم تنفیذ حضور دارند، بکشد. تا بلکه با تائید گرفتن از رهبر نظام از موانع پیش رو،  آنها را حداقل برای ماههای آغازین دولتش به عقب نشینی وادارد. با این حال هنوز همه چیز روشن نیست. ترکیب کابینه ای که او از فیلتر ولی فقیه و مجلس شورای اسلامی بگذراند، نشان خواهد داد که در این راه چقدر موفق بوده است.

Facebook
Telegram
Twitter
Email

بخش مربوط به مسئله ملی از کتاب: انقلاب ایران سال‌های  1978-1979/ آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی دارای نشان پرچم سرخ کار، انستیتوی خاورشناسی/ ترجمه. رحیم کاکایی

بخش شکل‌گیری ارگانهای قانون اساسی حکومت بازتاب مسئله ملی در قانون اساسی یکی از مسائل حاد سیاسی- اجتماعی که رهبری

ادامه مطلب