آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در آذربایجان چه می گذرد؟

80 در صد دریاچه ارومیه خشک شده است.

طبق گزارش خبرگزاری خانه ملت فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته است که متأسفانه حدود 80 درصد از دریاچه ارومیه  به‌علت بی‌توجهی مسئولان خشک شده است.  در صورتی که مسئولان برای نجات این دریاچه اقدامی انجام ندهند، در آینده کشور با بحران طوفان نمک روبه‌رو می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خوشبختانه دولت یازدهم تحرکات مثبتی را در جهت نجات دریاچه ارومیه انجام داده است، افزود: نجات این دریاچه نیازمند تلاش دو چندان مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه دولت‌ها در سال‌های اخیر برای نجات دریاچه ارومیه تنها به مطرح کردن طرح‌های غیر کارشناسی بسنده کرده‌اند، گفت: به طورحتم طرح‌هایی مانند بارورسازی ابرها، انتقال آب از رودخانه ارس و انتقال آب از دریای خزر از جمله این طرح‌های به شمار می‌آید.

فتاحی وضعیت انباشت نمک در حاشیه دریاچه ارومیه را بحرانی و فاجعه بار خواند و گفت: در صورتی که مسئولان برای نجات این دریاچه اقدامی انجام ندهند، در آینده کشور با بحران طوفان نمک روبه‌رو می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بر لزوم افزایش حمایت دستگاه‌های اجرایی از دریاچه ارومیه تأکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید از اشاعه این بحران به مناطق دیگر کشور جلوگیری کنند.

کارشکنی های مختلف در مسیر انتخاب استاندار آذربایجان شرقی

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی  از کارشکنی های مختلف در مسیر انتخاب استاندار آذربایجان شرقی خبر داد.

 باقری بنابی در گفت‌وگو با خبرنگاران  با انتقاد از کارشکنی هایی که در مسیر انتخاب استاندار آذربایجان شرقی از داخل دولت بر اساس منافع شخصی و گروهی و یا از طرف نمایندگان به جهت امتیازهایی که برای حوزه انتخابیه خود در نظر دارند، صورت می گیرد، تاکید کرد: برخی بخشی نگری ها و منافع شخصی و گروهی باعث شده تا به امروز تکلیف استانی به این اهمیت نامشخص باشد، در حالی که منافع همه مردم استان باید در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: سیاسی بودن استاندار در اصل اشکالی ندارد ولی نباید وجهه اصلی استاندار از اقتصادی بودن عدول کرده و بعد سیاسی او از اقتصادی پیشی بگیرد.

آنچه که مورد تاکید و خواست مردم و رای دهندگان رئیس جمهور محترم است اینکه، وزارت کشور و در رأس آن دولت یازدهم باید مصلحت مردم و استان را بر هر سهم‌خواهی ترجیح دهند و این خواسته مردم استان است که سریعاً با انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی صدای سوت قطار تحولات دولت یازدهم در این استان نیز شنیده شود.

عدم شرکت 8 نمایندگان اصولگرا در اولین جلسه شورای شهر تبریز

اولین جلسه شورای شهرتبریز پس از جلسه انتخاب شهردار، به علت عدم حضور اعضای فراکسیون اصولگرایان و اعضایی که کاندیدای آن ها رای لازم را در جلسه قبلی برای تصدی شهرداری تبریز به دست نیاورده بود تشکیل نشد.

گفته می شود پس از آنکه برنامه ریزی طیف اقلیت شورای شهرتبریز برای انتخاب گزینه مورد نظر برای شهرداری به نتیجه نرسید، تعدادی از اعضای شورا با اعتراض و تشکیک در روند برگزاری جلسه انتخاب شهردار جدید تبریز خواستار تجدید نظر در این خصوص شده بودند که با حرکت امروز این اعضا، نگرانی های جدی از تبدیل این شورا به سرنوشت شورای پرتنش دوم بوجود می آید.

بنا به اظهارنظرهای منتشر شده از طرف برخی اعضای منتقد شورا، به نظر می رسد فراکسیون هشت نفره تصمیم دارد در جلسات شورا تا اطلاع بعدی شرکت نکند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email