آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

بازداشت گروهی

در تبریز و ارومیه

بر اساس گزارش های دریافتی در جریان تجمع عصر سه شنبه ده ها تن از شهروندان و فعالان آذربایجانی در میدان آبرسان تبریز بازداشت شدند اما ساعاتی بعد تعدادی از بازداشت شدگان از محل “بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی” آزاد شد.

گزارش رسانه های محلی و شاهدان عینی از برخورد تند و ضرب و شتم شرکت کنندگان فعالان مدنی حاضر در تجمع  تبریز از سوی ماموران انتظامی حکایت دارد. ماموران علاوه بر ضرب و شتم، دستکم 14 تن از تجمع کنندگان را بازداشت کرده و به بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی تبریز انتقال دادند.

این گزارش ها از میر یاسین حسینی(دانشجوی دانشگاه تبریز)، اکبر ابولزاده ، نیما عباسپور، آرمان ذاکر(دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز)، افشین اسماعیل‌ زاده، سهیل قادری و وحید ولی زاده به عنونان برخی از بازداشت شدگان نام برده و خبر داده است که 7 تن از آنها ساعتی بعد آزاد شده اند.

در ارومیه نیز ماموران نیروی انتظامی با تجمع اعتراضی فعالان مدنی آذربایجان در مقابل بازار نیکخواه واقع در خیابان امام برخورد کرده و علاو بر ضرب و شتم، برخی از شرکت کنندگان در این تجمع را بازداشت کردند.

کمپین “اعتراض به خشکاندن دریاچه ارومیه” یکی از کمپین هایی که برای برگزاری تجمع بیستم خرداد فعالیت می کرد، خبر داده است که یک روز پیش از برگزاری این تجمع، نزدیک به 20 نفر از فعالان مدنی و زیست محیطی در اورمیه بازداشت شده اند.

این کمپین اسامی 12 تن از بازداشت شدگان را “روح الله مظاهری پور، یاسر اکبری، محمد محمدی، عطا کریمی، صادق حسینی، میلاد مختاری، امیر ابراهیم لو،  یاسین حاجی زاده ، نیما حسنی، احسان بدرمیلان، مصطفی هاشمی و علی ابراهیم پور” اعلام کرده است.

Facebook
Telegram
Twitter
Email