آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

شادباش نوروزی

کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان فرا رسیدن نوروز باستانی را به هموطنان عزیز شادباش و تهنیت می گوید.

نوروز نزد ما ایرانیان همیشه نوید بخش زندگی و شادابی، دوستی و دوست داشتن و مهر و مهرورزی بوده است. بی دلیل نیست که نیاکان ما از دیربازچنین روزی را در هر شرایط زمانی و مکانی گرامی داشته و به رقص و پایکوبی پرداخته اند. پیشینان ما بر این باور بوده اند که نوروز آغاز زندگی نو و رویش باورهای انسانی برای دور ریختن پلیدی ها و کرختی هاست. هر بهار فصلی نو برای یکدلی و یکصدایی بوجود می آورد و پوشیدن جامه نو با نوشدن طبیعت، سرشت انسان را از بدی ها دور و به زیبایی ها و پاکی ها نزدیک می کند. اگر چنین نبود که تا بحال نیروهای اهریمنی و ناپاکان ضد بشر صدها بار این آئین مردمی را از مردم گرفته و بجای آن تیرگی و یاس و نومیدی کاشته بودند. این تقابل تا به امروز ادامه دارد. در سالهای اخیر نیز ما بارها شاهد یورش تیره اندیشان و کینه ورزان به آئین های مردمی و از جمله آئین نوروزی بوده ایم.

در سالی که گذشت برای اکثریت مردم کشورمان سالی سخت و دشواری بود. بحران اقتصادی ناشی از بی خردی دولتمردان، غارت و چپاول ثروت کشور توسط باندهای مافیایی قدرت و اختلاس های نجومی، در کنار تحریم های فلج کننده قدرت های امپریالیستی، اقتصاد کشور را به ورطه نابودی رساند. در نتیجه بیکاری، گرانی و تورم تشدید وعرصه بر زندگی اکثریت مردم بخصوص کارگران و زحمتکشان تنگتر شد.

در سال گذشته همچنان آزادی های دمکراتیک نادیده گرفته شد. ابتدایی ترین حقوق زنان، جوانان، روشنفکران، هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و زحمتکشان زیر پا گذاشته شد. خلق های ساکن کشور و اقلیت های دینی همچنان از ابتدایی ترین حقوق خود محرم بودند. صدها جوان و انسان زحمتکش به خاطر اعتراض به پایمال شدن حقوق خود و دیگران راهی زندان شدند واز حقوق اجتماعی محروم گردیدند.

علیرغم همه ، سال گذشته سال سازمان یابی مردم بر علیه حاکمیت مستبد ولی فقیه بود. با برملاشدن گوشه هایی از فساد اقتصادی و اختلاس های کلان مالی بالاترین مقامات دولت احمدی نژاد که همه زیر چتر ولایت فقیه به غارت و چپاول مشغول بوده اند. پایه های نظام ولایت فقیهی بیش از پیش لرزید.

در سال گذشته مبارزات و اعتراضات مردم از یک سازماندهی بهتری برخوردار بود. مقاومت روزنامه نگاران و هنرمندان ومبارزات دانشجویان، جوانان و زنان، خلق های ساکن کشور، طرفداران محیط زیست و کارگران و زحمتکشان برای یک زندگی بهتر و آزاد و انسانی، جلوه هایی از یک نوع اتحاد و همگرایی نشان داد که می تواند در آینده زمینه ساز تشکل های توده ای و سد محکمی در مقابل خودکامگی های رژیم ولایت فقیه باشد.

ما امیدواریم نوزائی طبیعت با رهائی مردم کشورمان از استبداد و بی حقوقی، درهم آمیزد و بهار واقعی هرچه زودتر فرارسد و مردم کشورمان جشن سال نو را در کنار فضایی سرشار از آزادی، عدالت اجتماعی و صلح و دوستی برگزار کنند. کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان یک بار دیگر فرا رسیدن نوروز را به همه مردم تبریک می گوید و آرزو دارد سال 1394 سال خوبی برای همه هموطنانمان باشد.

کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان نوروز 1394

Facebook
Telegram
Twitter
Email

اون ایکی شهریور 1324-جو ایل تاریخلی مراجیعت‌نامه‌‌نین درج ائدیلمه‌سی مناسیبتی ایلهآذربایجان دموکرات فیرقه‌سی مرکزی کومیته‌سینین بیاناتی

عزیز هموطنلر! آذربایجان خالقی‌نین اوزون ایللر استبدادلا مباریزه تاریخی وار، میللتیمیز بو قدیم دیارین حدودلارینی قوروماق اوچون اوزون ایللر آغیر

ادامه مطلب