آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

از تجمع معلمان …

نیروهای انتظامی ـ امنیتی جلوگیری کردند

در واکنش به برخورد های امنیتی با فعالان و تشکل های صنفی معلمان و برای پی گیری مشکلات رفاهی و معیشتی این صنف گروهی از معلمان شهرهای مختلف کشورتصمیم گرفته بودند تا روز چهارشنبه 31 تیر در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمعی برگزار کنند. اما نیروهای انتظامی و امنیتی از این گردهمایی جلوگیری و دهها تن ازشرکت کنندگان را دستگیر و به جای نا معلومی بردند..

محمد رضاخواه عضو کانون صنفی معلمان به خبرنگاران حاظردر محل گفت: قرار بود صبح امروز تجمع آرام همراه با سکوت مقابل مجلس داشته باشیم که از اولین ساعات برگزاری صحن علنی مجلس، معلمان به سمت محل برگزاری تجمع آمدند که نیروی انتظامی مانع از برگزاری تجمع شد.

عضو کانون صنفی معلمان با بیان اینکه از 2 هفته گذشته برای این تجمع برنا‌مه ریزی شده بود ، گفت:

در این تجمع فرهنگیان از نقاط مختلف کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مشهد به تهران آمده بودند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس دوم مجلس ایران در جلسه علنی امروز (31 تیر) از وزیر کشور خواست که مطالبات آموزگارانی که امروز در مقابل مجلس حضور داشته اند را پی گیری کند.

وی افزود برای پی گیری مشکلات معلمان کمیته مشترکی توسط مجلس و دولت با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان منتخب دو کمیسیون آموزش و برنامه و بودجه تشکیل شده که “به طور منظم در هفته مسائل مربوط به این قشر را پیگیری می‌کند”.

 علی مطهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه مجالس دنیا فضای مناسبی برای تجمع مردم دارند، به تجمع امروز فرهنگیان مقابل مجلس اشاره و تصریح کرد: نباید در مورد این تجمعات حساسیت زیادی نشان داد. حساسیت زیاد در این مورد ضرورت ندارد.

مطهری با تاکید بر اینکه اگر به معلمان اجازه تجمع داده می‌شد، حداکثر اتفاقی که می‌افتاد این بود که مطالباتشان را بگویند و بروند، تصریح کرد: هر تجمعی مادام که منجر به آشوب،‌ بی‌نظمی و تخریب نشود، باید ‌آزاد باشد و طبق اصل 27 قانون اساسی؛ راهپیمایی اگر مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است و در این باره در قانون حتی اشاره به گرفتن مجوز نیز نشده. البته در این میان بعضی معتقدند بعدا در قانون قید شده باید مجوز گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: برخورد با چنین تجمع‌هایی باعث تشدید موضوع می‌شود. در مورد بازداشت‌شدگان نیز باید بگویم که از اتهام‌های آنها خبر ندارم اما اگر اتهامشان صرفا تجمع و اظهارنظر باشد؛ برخورد با آنها درست نیست.

Facebook
Telegram
Twitter
Email