آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

زمین خواران

گردنه حیران را نیزغارت کرده اند

درگیری میان نمایندگان اردبیل و آستارابخاطر پرونده زمین‌خواری «گردنه حیران»

نمایندگان آردبیل و آستارا به دلیل برخی اخبار منتشره در رابطه با زمین‌خواری در گردنه حیران در صحن علنی مجلس با یکدیگر در گیر شدند.

کمال‌الدین پیرموذن در صحن علنی دیروز مجلس با صدای بلند فریاد زده و نعیمی‌رز را به دزدی متهم کرد! صفر نعیمی‌رز نیز با در دست داشتن برگه‌هایی، اعلام می‌کرد که که سند زمین‌خواری بستگان پیرموذن را در اختیار دارد.

گفتنی است پنجشنبه هفته گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری و پس از اعلام خبر زمین‌خواری‌های گسترده در گردنه حیران، نعیمی‌رز نماینده آستارا را متهم به زمین خواری کرده بود. پس از این درگیری لفظی ، پیرموذن در جمع خبرنگاران با تکذیب ادعاهای نماینده آستارا، گفت از وی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و همچنین تحقیق و تفحص شکایت کرده است.

وی تاکید کرد تا سال ۱۳۷۶ که منطقه حیران در محدوده استحفاظی استان اردبیل بود هیچ تخلف و اقدام غیرقانونی در این منطقه اتفاق نیفتاده اما طی سال های اخیر که این محدوده به استان گیلان و شهرستان آستارا واگذار شده، شاهد زمین خواری و تخریب جنگل ها و محیط زیست بوده ایم.

وی تصریح کرد: نماینده فعلی آستارا در ادعاهای خود برادر کوچک من مهدی و و همسر خواهران آقای نوعی اقدم را متهم کرده است. در حالی که برادر من اصلا چنین فعالیت های ندارد و آقای نوعی اقدم نیز گفته است که من چنین خواهرانی با اسامی پریا و نسیم ندارم و این سندسازی ها جعلی است و به محض اینکه از سفر برگردم از نماینده آستارا و ادعاهای کذب او شکایت می کنم.

پیر موذن میگوید: نماینده دلواپس آستارا از شخصی به عنوان حسابدار من در این پرونده نام برده است در حالی که من چون پول و درآمدی ندارم در تمام عمرم حسابدار نداشته‌ام!

نماینده مردم اردبیل در پایان تاکید کرد: امام جمعه اردبیل نیز در رابطه با اقدامات خلاف قانون نماینده آستارا و مسئولین سابق منایع طبیعی این شهرستان درخصوص تخریب جنگل ها و زمین خواری به مسئولان ارشد نظام نامه نوشته و رئیس جمهور و همچنین معاون اول وی نیز نیز با جدیت پیگیر این پرونده هستند “تا سیه روی شود هر که در او غش باشد”.

ماجرای زمین‌خواری گردنه حیران چیست؟

حدود ۱۰۰ هکتار از زمین‌های بکر گردنه حیران ویلاسازی میلیاردی شده است. نماینده مردم اردبیل پیشتر در این رابطه به خبرنگاران گفته بود: متاسفانه برخی از مسئولان خصوصا نماینده فعلی شهرستان آستارا به همراه یکی از نمایندگان اسبق این شهرستان اقدام به تخلفاتی نموده‌اند و در تغییر کاربری بسیاری از مراتع و جنگل‌ها در منطقه حیران دست داشته‌اند.

وی افزود: شخصی به نام (ص.س) رئیس پیشین اداره منابع طبیعی شهرستان آستارا در ساخت‌وساز تله‌کابین در گردنه حیران با آقای (ر) شراکت داشتند و ما تحقیق‌و‌تفحص از تخلفات در منابع طبیعی را از تهران به جد پیگیری خواهیم کرد؛

بنا بر آمارهای رسمی جهانی ایران مقام ششم تخریب جنگل‌ها را در سراسر جهان دارد و در صورتی که این روند تخریب ادامه پیدا کند ظرف 35 الی 50 سال آینده، حتی یک درخت هم نخواهیم داشت.

Facebook
Telegram
Twitter
Email