آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

جشن هفتاد سالگی

ت هفتادمین سالروز بنیانگذاری فرقه دمکرات آذربایجان روز 14 آذر ماه (1394) در فضایی صمیمی و پر شور و امید به آینده ای روشن و نوید بخش بر گزار گردید. حضور نسل جدید فرقه ای ها و حضور تعداد چشم گیر خانم ها، به مراسم جلوه خاصی بخشیده بود.

مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت به یاد شهدای فرقه دمکرات آذربایجان و دیگر شهدای راه استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی شروع شد. پس از آن رشته سخن داده شد به صدر فرقه ذمکرات آذربایجان رفیق واله قلی زاذه.

سخنرانی رفیق قلی زاده

قلی زاده ضمن خوشامد گویی به شرکت کنندگان در مراسم، تشکیل فرقه دمکرات آذربایجان را نیاز مبرم آن روز در آذربایجان دانست و گفت: پیشه وری و یارانش هفتاذ سال پیش با توجه به شرایط عینی و ذهنی منطقه آذربایجان جنبشی را آغاز کردند که در ادامه می توانست، ایران را از عقب ماندگی رهایی سازد و برای ایران استقلال و پیشرفت و برای همه خلق های ساکن کشور آزادی و عدالت به همراه داشته باشد. فرقه دمکرات آذربایجان با این هدف تاسیس و هفتاد سال است در این راه مبارزه می کند و تا رسیدن به اهداف خود به مبارزه ادامه میدهد. و …

پس از سخنان صدر فرقه دمکرات آذربایجان، اعلام شد، به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس فرقه دمکرات آذربایجان به 3 تن از رهبران گذشته و حال فرقه و نیز خانواده ابراهیمی ها لوح تقدیر اهدا می شود. بدین ترتیب از طرف کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان لوح تقدیر به خانواده غلام یحیی دانشیان، امیر علی لاهرودی و رفقای شهید فریدون ابراهیمی و انوشیروان ابراهیمی تقدیم شد. این کار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

 تقدیم لوح تقدیر به  خانواده غلام یخیی دانشیان و امیر علی لاهرودی

تقدیم لوح تقدیر به خانوده شهید فریدون و شهید انوشیروان ابراهیمی

در ادامه لوح تقدیر به رفیق واله قلی زاده صدر فرقه دمکرات آذربایجان اهدا شد.

ر های قدیمی و اولیه فرقه دمکرات آذربایجان هنگام تقدیم لوح تقدیر به صدر فرقه، اورا فزرند خلف فرقه خطاب کرد. و گفت واله از نادر کسانی است از کودکی در کنار پدرش با جنبش 21 آذر آشنا شده و از آن زمان تا به امروز صادقانه و با اعتقادی راسخ و بدون هیچ چشمداشتی در این راه مبارزه کرده است. طی این سالها وظایف سنگینی را به عهده گرفته است. و وظایف خود را به نحو احسن انجام داده است. من اورا یکی از مجربترین و با گذشت ترین کادرهای تشکیلات می دانم و امروز مفتخرم که این لوح را به پاس خدمات ایشان به او تقدیم می کنم.

سخنان عادله خاتم با تشویق حاضرین روبرو شد.

آنگاه از طرف کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان به 9 نفر از کادرها و فعالین تشکیلاتی دیپلم افتخار تقدیم شد.این قدر دانی با تشویق حاضرین همراه گردید. نکته حائز اهمیت این بود که در بین 9 نفر دو نفر فارس زبان و یک نفر کرد زبان نیز وجود داشت. این اتفاق نشان میدهد که همکاری خلق های ساکن کشور در راه مبارزه برای رفع ستم ملی و رسیدن به آزادی و عدالت احتماعی امری است اجتناب ناپذیر و زمان و مکان نمی شناسد. تجربه هفتاد ساله فرقه دمکرات آذربایجان خود گواه انکار ناپذیری از همکاری خلق ها با یکدیگر می باشد.

اهدای دیپلم افتخار

\

هفتادمین سالروز جنبش 21 آذر پیام هایی از جانب کمیته مرکزی حزب توده ایران و یکی از واحدهای سازمان فدائیان (اکثریت) توسط نمایندگان آنها خوانده شد. این پیام ها با واکنش مثبت و تشویق حاضرین روبرو گردید.

مراسم با شعر خوانی، آواز وسرگرمی ادامه پیدا کرد. و در پایان اعلامیه کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان بعنوان حسن ختام خوانده شد و مورد تائید جمع قرار گرفت.

قبرستان فخری خیابانی

ادای احترام به رئیس جمهور فقید آذربایجان

مان هیئتی از طرف کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان در فخری خیابانی حاضر شد وضمن ادای احترام به حیدر علی اف رئیس جمهور فقید جمهوری آذربایجان

سید جعفر پیشه وری 

غلام یحیی دانشیان


با تقدیم گل یاد و خاطره سید جعفر پیشه وری را گرامی داشت. همین هیئت در کنار قبر غلام یحیی دانشیان

Facebook
Telegram
Twitter
Email