آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تاریخ موسیقس آذربایجان

تاریخ موسیقی آذربایجان  منتشر شد

کتاب ارزشمند «تاریخ موسیقی آذربایجان» اثر فریدون شوشینسکی با ترجمه دکتر سیروس لطفی از سوی نشر دنیای نو منتشر شد.

پژوهشگر نامدار موسیقی فریدون شوشینسکی در اثر ارزشمند خود از گستره‌ی گنجینه معنوی مردم به ساحتی بسیار قابل توجه پرداخته است.

این کتاب در باره‌ی موسیقی آذربایجان و بزرگان شناخته شده‌ی این هنر معلومات گسترده‌ای در اختیار خواننده می‌گذارد.

در کتاب «تاریخ موسیقی آذربایجان» به خوانندگان و نوازندگان و همچنین به استادان موغام‌شناس جای ویژه‌ای داده شده است. کتاب در قرن نوزدهم از خلاقیت خواننده‌ی مشهور آذربایجان حاجی حوسی آغاز و تا خان شوشینسکی همه را در بر گرفته است.

این اثر گرانقدر در ۶۰۴ صفحه از متن آذربایجانی به فارسی ترجمه شده و تصحیح متن آن توسط شاعر و روزنامه‌نگار آذربایجان سعید موغانلی صورت گرفته است. مرکز پخش کتاب را «نشر آواز» بر عهده دارد.

موسیقی در جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آموزش موسیقی از کودکستان تا دانشگاه مرد حمایت خانواده ها و دولت قرار دارد. تاسیس کنسرواتور های بزرگ باعث حضور علاقه مندان به یادگیری موسیقی( که کم هم نیستند ) میگردد که با تکیه بر آموخته های آکادمیک خود و تلمذ از محضر اساتید بزرگ آذربایجان و با استفاده از تجربه های این بزرگان ، تبدیل به هنرمندان کارکشته و زبر دست موسیقی این کشور میشوند.

موسیقی اصیل در جمهوری آذربایجان بر خلاف ایران که همیشه مهجور و مورد هجمه دولت ها و ارتجاع قرار داشته است، مورد حمایت دولتمردان بوده و از امکانات موسیقی جهان نیز بهره برده است.

رامیز قلی اف استاد تار آذربایجانی در مصاحبه ای با نشریه کیملیک در این باره می گوید: “

Facebook
Telegram
Twitter
Email