آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

مجلس خبرگان

 جنتی نفر شانزدم لیست تهران رئیس مجلس خبرگان شد.

پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۴ خرداد ۱۳۹۵افتتاح شد. در ابتدای جلسه، پیام خامنه ای توسط محمدی گلپایگانی، رییس دفتر وی، قرائت شد. در بخشی از پیام آمده است: حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاه‌های درهم‌تنیده‌ این نظام به سمت هدف‌های والا و عالیقدر آن است. ادای این مسئولیت سنگین نیازمند صلاحیت‌هائی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

مراسم افتتاحیه این دوره از مجلس خبرگان رهبری با استقرار هیات رییسه سنی شامل آیت‌الله سیدابوالفضل میرمحمدی به عنوان رئیس، آیت‌الله ابراهیم ‌امینی به عنوان نایب رئیس و حجت الاسلام روح‌الله صدرالساداتی و حجت‌الاسلام احمد پروایی به عنوان منشیان جلسه برگزار شد .

پس از آن احمد جنتی در مراسم گزارشی از انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری و مجلس دهم شورای اسلامی را قرائت کرد. در بخشی از این گزارش آمده استشر: میزان مشارکت در انتخابات ۶۲ درصد بود که یک درصد بیشتر از دوره قبل بود. بعد از انتخابات شکایات مطرح شده بررسی شد که در یک مورد به بازشماری و در یک مورد به بازبینی صندوق‌ها منجر شد که البته موجب تغییر در نتیجه نهایی انتخابات نشد و صحت انتخابات در سی و یک حوزه انتخابیه تایید شد. پس از قرائت گزارش انتخابات، رییس سنی تنفسی نیم ساعته اعلام کرد.

پس از تنفس نیم ساعته، انتخاب هیات رئیسه مجلس خبرگان در دستور کار قرار می گیرد. از میان سه نفری که خود را کاندید ریاست مجلس کرده بودند.احمد جنتی، با کسب ۵۱ رای رییس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد. امینی و شاهرودی با کسب ۲۱ و ۱۳ رای در مقابل جنتی شکست خوردند تا در میان نا باوری مردم نفر شانزهم لیست تهران، کسی که با اما و اگر به مجلس راه یافت، رییس خبرگان شود. موحدی کرمانی با ۶۵ رای و هاشمی شاهرودی با ۶۳ رای نیز به عنوان نواب رییس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

به نوشته ایلنا: یکی از رسانه‌های اصولگرا در گزارشی اینگونه نوشته بود که «جمع زیادی از شاگردان آیت‌الله مصباح راهی خبرگان شده‌اند و شکست تهران را جبران کرده‌اند»

از نکات قابل توجه دعوت از چهره هایی مانند محمود آحمدی نژاد، سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف، مصطفی

Facebook
Telegram
Twitter
Email