آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در آذربایجان …

بحران ماشین‌سازی تبریز حاصل اختلاف سازمان خصوصی‌سازی با سازمان گسترش است

21 واحد تولیدی در بحران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 21 واحد تولیدی استان با بحران مواجه است، گفت: اختلاف سازمان خصوصی‌سازی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ماشین‌سازی تبریز را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

به گزارش فارس، میراحد حسینی در خصوص آمار تعداد واحدهای بحران‌زده و مشکلات ماشین‌سازی تبریز، اظهار داشت: در کل استان مجموعاً 21 واحد داریم اما به‌ مرور از این تعداد کاسته می‌شود، به‌نوعی اگر مشکل ماشین‌سازی و ماشین‌آلات صنعتی که عمده‌ترین واحدهای بحران‌زده هستند، رفع شود مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی، خاطرنشان کرد: البته اخیراً از شرکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اعتبار گرفته شد و تا حدودی حقوق کارگران و معوقات ماشین سازی تبریز پرداخت شد اما این مسئله موقت است.

حسینی خاطرنشان کرد: علت اینکه امروز ماشین‌سازی به این وضعیت افتاده اختلاف سازمان خصوصی‌سازی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که خصوصی‌سازی تأکید بر واگذاری و سازمان گسترش نیز بر عدم واگذاری این واحد اصرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، بیان کرد: با توجه به این مسئله اخیراً آقای استاندار همراه با نمایندگان استان در راستای عدم واگذاری نامه‌ای نوشته‌اند.

دیدار هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی با عکاس پیشکسوت تبریزی

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی با حضور در منزل نوبری عکاس پیشکسوت استان ضمن تجدید دیدار از وی برای برگزاری نمایشگاهی از عکس‌های منتخب در حاشیه مراسم روز خبرنگار امسال این انجمن دعوت کردند.

کاظم نوبری،‌ عکاس خبری پیشکسوت آذربایجان‌شرقی که اکنون پا به سن گذاشته و به دور از عرصه خبر دوران نقاهت خود را می‌گذراند مورد عیادت اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی قرار گرفت.

کاظم نوبری نیز در این دیدار به بیان خاطرات خود از صحنه‌های مختلف خبری استانی،‌ ملی و بین‌المللی پرداخت و از همه کسانی که هنوز هم به یادش هستند، تشکر کرد.

وی با گلایه از برخی مسئولان که فراموشش کرده‌اند کرد و با آرزوی موفقیت برای عکاسان خبری جوان، اظهار کرد: سوژه‌یابی و فهم معنای سوژه نخستین عامل موفقیت یک عکاس خبری است و باید جوانان از روزهای آغازین کار خود با فنون کار آشنا شوند.

نوبری متولد 1318 است و می‌توان از وی به عنوان قدیمی‌ترین عکاس خبری آذربایجان‌شرقی یاد کرد که به گفته خودش عکس‌های نابی از دوره‌های مختلف از انقلاب و جنگ تحمیلی گرفته تا عرصه‌های بین‌المللی ورزشی و اجتماعی عکس دارد.

17 هزار بیمار مزمن در استان شناسایی شده است

دکتر علی محمدی مدیر درمان استان زنجان با اعلام اینکه 17 هزار بیمار مزمن شناسایی شده است گفت در اجرای فاز اول طرح نظام ارجاع بیمار، بیش از 17 هزار بیمار دارای بیماری دیابت، فشار خون، بیماریهای عروقی(ایسکیمیک)، نارسایی قلبی و اعصاب و روان شناسایی شده است .

به گزارش خبرآنلاین ، وی با اشاره به آغاز اجرای فاز سوم این طرح از اوایل تیر ماه سالجاری افزود در فاز سوم پرونده کاغذی 17 هزار نفر بیمار مزمن ، الکترونیکی میشود.

مدیر درمان استان زنجان هدف از اجرای این طرح توسط سازمان تامین اجتماعی را کاهش مراجعه غیرضرور مستقیم بیمار به پزشک متخصص ، پایش بیماران مزمن با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ،کاهش عوارض بیماریهای مزمن ، توزیع عادلانه خدمات درمانی تخصصی مراکز ملکی ،افزایش حس مسئولیت پذیری پزشک و ایجاد حس اعتماد در بیمار، کنترل بی رویه مصرف دارو و خدمات درمانی و افزایش کیفیت خدمات تخصصی و عمومی ارائه شده خواند.

خسارات میلیارد ریالی سیل در آذربایجان شرقی

وقوع سیل طی چند روز گذشته خسارت های میلیاردی را در بخش‌های مختلف استان آذربایجان شرقی بوجود آورده است.

به گزارش ایلنا، وقوع سیل بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی، تاسیسات دولتی، راه‌ها و ساختمان‌های روستایی شهرستان شبستر به میزان 890 میلیارد ریال وارد کرده است.

بنا به گفته مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی، خسارت وارده به شهرستان هشترود ناشی از سیل 780 میلیارد ریال اعلام شده که شهرستان بستان آباد 90 میلیارد ریال و تبریز هم 20 میلیارد ریال خسارت دیده اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خسارت های سیل تاکنون بر اساس برآوردهای اولیه بوده است، یادآورد شد: خسارت وارده به روستای بیرق تبریز و شهر کوزه کنان هم دردست بررسی است و به زودی اعلام می شود.

استان آذربایجان شرقی در روزهای گذشته شاهد بارندگی‌های شدید و رگباری بود که موجب بروز پدیده سیل در نواحی مستعد و ورود خسارت به بخش های مختلف شد.

تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در تبریز

بدنبال بارندگی اخیر در آذربایجان که باعث خسارات زیادی در شهرها و روستاهای آذربایجان گردید. اخیرا ستاد هماهنگی مدیریت بحران در تبریز برگزار شد. تا علل و خسارات ناشی از سیل و راه های پیشگیری از حوادث مشابه را در آینده بررسی کنند. در این جلسه از قول شرکت کنندگان گفته شد:

رئیس ستاد هماهنگی مدیرت بحران در شهرستان تبریز، گفت: ما باید عملکرد سیستماتیک را از خودمان شروع کنیم و نباید در مواقع بروز بحران در وظایف یکدیگر تداخل کنیم؛ چرا که هماهنگی و برنامه‌ریزی در فرآیند مقابله با بحران بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

رحیم شهرتی‌فر اظهار کرد: کشور ما در دنیا جزو بلاخیزترین کشورهای جهان بوده و از نظر طبیعی نیز امکان بروز بلایای طبیعی وجود دارد.

وی افزود: از 42 نوع حوادث طبیعی معمول در سطح جهان، 30 مورد آن در کشور ما و 16 مورد آن نیز در شهرستان تبریز رخ می‎دهد که نیازمند آن است که پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم در جهت کم‌کردن خسارات انجام گیرد. وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر بحرانی به صورت وسیع منطقه‌ی ما را تحت تاثیر قرار نداده است و آخرین مورد نیز مربوط به زلزله‌ی ارسباران بود.

شهرتی‌فر اظهار کرد: اخیرا نیز بارش تگرگ شدید و بروز سیل در شهرستان تبریز و روستای بیرق در استان ما بحران‌زا بوده است که موجب جاری شدن سیل، آب‌گرفتگی معابر و بروز خسارت شده است.

“مسعود حسن‌نژاد”، مسئول مدیریت بحران شهرداری تبریز نیز در این جلسه بیان کرد: اطلاعات مورد نیاز از طریق اداره هواشناسی استان به اطلاع ما رسیده و ما نیز بر اساس وظایف خود به عنوان مجموعه‌ای هشداردهنده به مجموعه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه در مقابل چنین پدیده‌ی بارشی امکانات و تجهیزات موجود در شهر کافی نیست، افزود: در جریان بارش تگرگ بی‌سابقه‎ی تبریز نیز طبق معمول اطلاعات از طریق اداره هواشناسی به ما رسید و به گونه‌ای بود که مشابه این بارش حتی در کشورهای پیشرفته نیز مشکل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران در کشور به مدت 16 ماه است که بدون قانون است، تاکید کرد: باید به مدیریت بحران به صورت مجموعه‌ای مهم و کلی توجه شود؛ چرا که ما زمانی که بحران روی می‎دهد مشغول به کار شده و دست به کار می‎شویم. ود.

وی با اشاره به جمع‌شدن آب در زیرگذرهای شهر تبریز، گفت: از سال 91 تا کنون از مکان‎ها‌یی که احتمال وقوع آب‌گرفتگی در سطح شهر دارند، کتابچه‌ای تهیه شده است و در نقاط حساس نیز اقدامات لازم به صورت تدریجی در حال انجام می‌باشد.

وی در خصوص زیرگذر جدیدالاحداث نزدیک توانیر اظهار کرد: پیش‌بینی‎ها و موارد لازم در مورد زیرگذرهای جدید اعمال شده است؛ همانگونه که در جریان بارندگی نیز هیچ گونه مشکل تجمیع آب در این مکان وجود نداشت.

“داوود طالب‌نژاد” مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در این جلسه بیان کرد: در سیل بی‌سابقه‎ی شهر تبریزسه منطقه را بسیار تحت تاثیر قرار داد که شامل قسمت شمالی شهر، اینالی، منطقه‌ی پنج تبریز بود.

وی گفت: در کوه عون‌ابن علی نیز تمامی مسیل‌ها از آب پر شده و قدرت باران نیز به حدی بود که از این طریق مناطق اطراف را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

وی اظهار کرد: علت جمع شدن آب در زیرگذرها نیز به دلیل بارش سنگین تگرگ بود که با جمع شدن دانه‌ها بر روی پمپ‌ها، آن‌ها را از کار انداخته بود؛ مسیل شادآباد و فتح‌آباد دو گزینه‌ای است که هنگام بروز سیل، شهر تبریز را مورد تهدید قرار می‌دهند که در این مناطق اقدامات لازم در جهت کنترل و پیشگیری از وقوع سیل انجام شده است.

“احمد اسدی” معاون عمرانی فرماندار شهرستان تبریز، نیز در خصوص سیل روستای بیرق نیز اظهار کرد: ساخت و ساز خانه‌ها در این روستا به گونه‌ای است که خانه‌ها در کنار آب‌راهه‌ها بوده و از این جهت نیز سبب تخریب خانه‌ها شده بود.

وی با اشاره به اینکه از اولین لحظه‌ی بارش اقدامات امدادرسانی انجام شد، تاکید کرد: وقوع سیل در این روستا موجب شکسته شدن 25 مورد تیر برق شد و برق 100 خانه را قطع کرد و همچنین به دلیل شکسته شدن لوله‌ها گاز سبب قطع گاز در 100 واحد روستایی شده و همچنین موجب بروز انفجار کوچگی نیز شد.

“حسین اکرمی‌وش” سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: در اثر بارش 30 دقیقه‌ای تگرگ به روستای بیرق به دامنه‌ی ارتفاعات ضلع جنوبی دره‌ای روستا، معابر و برخی از خانه‌های این روستا تخریب شده، و به شریان‌های حیاتی روستا خسارت وارد شد. وی افزود: 9 مورد از خانه‌های این روستا بیش از 60 درصد، 17 واحد 30 الی 60 درصد و 11 واحد مسکونی نیز کمتر از 30 درصد مورد خسارت واقع شده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای نوسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده اعتبارات پیش‌بینی شده که اولویت با 9 خانه‌ای است که بیش از 60 درصد را متحمل شده اند و بهره‌ی این وام نیز 4 درصد می‎باشد. برگزاری

اجلاس وزرای گردشگری با حضور ۳۲ وزیر در تبریز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از برگزاری اجلاس وزرای گردشگری با حضور ۳۲ وزیر گردشگری روزهای ۸ و ۹ شهریور در تبریز خبر داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۷.۵ درصد پاسخگویان از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده نکرده‌اند و درصد قابل توجهی از استفاده کنندگان این خدمات را نامناسب دانسته‌اند.

حمزه‌زاده اهم برنامه‌های تابستان امسال را ایجاد نظام پاسخگویی مناسب، استخراج و پردازش آمار و اطلاعات مسافران، تشکیل کمیته راهنمای گردشگری به تعداد ۱۰۰ راهنما در ۳۰ مرکز اطلاع رسانی، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی استان در شهرهای مختلف استان، جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری ۱۳ تا ۱۵ مرداد عنوان کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از برگزاری اجلاس وزاری گردشگری با حضور ۳۲ وزیر گردشگری روزهای ۸

Facebook
Telegram
Twitter
Email