آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تجمع اعتراضی آذربایجانی ها

به چاپ توهین آمیز روزنامه “طرح نو”

در آستانه سالگرد انقلاب مشروطیت یکی از روزنامه های محلی بنام “طرح نو” به جای گرامی داشت انقلاب مشروطیت و پرداختن به نقش و جانفشانی های خلق آذربایجان در این انقلاب، در بخشی با عنوان باز نویسی شاهنامه برای کودکان در نسخه 30 تیر ماه از زبان یکی از جنگجویان با مضامین تحقیر آمیز قومیتی برای یک جنگجوی تورانی رجز خوانی می کند. در این مطلب از عبارت «ترک بدبخت گمنام» استفاده شده است و …

به این خاطر در شهرهای آذربایجان به ویژه در تبریز و ارومیه دهها نفر تجمع کردند و به اعتراض پرداختند. طبق اخبار و گزارش های رسیده پلیس و گارد ویژه از شکل گیری گردهمایی مردم جلوگیری و عده ای را نیز دستگیر می کند. اخبار بعدی حاکی از آن است که دستگیرشدگان آزاد می شوند.

ترس از گسترش اعتراضات مردمی مقامات محلی  را به واکنش واداشت.

محمدرضا ربانی، مدیرمسئول روزنامه طرح نو در روزهای گذشته با چند وبسایت محلی مصاحبه کرده و از انتشار مطلب جنجال برانگیز اخیر عذر خواسته است. ربانی گفته است: «با این‌که نویسنده کار غیرعمدی انجام داده، ولی از آنجا که تشخیص درستی در انتخاب کلمات نداشته است، از فعالیت در این روزنامه کنار گذاشته شد».

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به انتشار مطالب توهین‌آمیز در ستون «ایران ما» در شماره ۸۶۸ روز چهارشنبه ۳۰ تیر روزنامه طرح نو اظهار داشت: آنچه مسلم و قطعی به نظر می رسد این است که مطالب وهن‌آمیز این نشریه به هیچ‌ عنوان قابل توجیه نیست. وی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام مدیرمسئول نشریه مبنی بر این‌که موضوع کاملا غیرعمدی و سهوی بوده و داوطلبانه انتشار نشریه را متوقف می کند، اما اقدامات قانونی لازم جهت برخورد با عوامل خاطی در حال انجام است و با جدیت پیگیر موضوع هستیم.

ایرنا خبرداد که پرونده این روزنامه به دادگاه ارجاع شده است.

باید یاد آوری کنیم که مردم شریف آذربایجان، پیش از نیز یک بار در اعتراض به کاریکاتور روزنامه ایران و بار دیگر در اعتراض به

Facebook
Telegram
Twitter
Email