آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

هردم از این باغ بری می رسد

اعتراضی گروه کثیری ازخبرنگاران و روزنامه نگاران به برخورد توهین آمیز  نماینده مجلس

در پی ضرب و شتم خبرنگار روزنامه ایران توسط نماینده مجلس، خبرنگاران و روزنامه نگاران در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار برخورد با نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پس از پایان جلسه علنی بعدازظهر یکشنبه (هفتم شهریور ١٣٩٥)و در زمانی که نمایندگان در راهروهای مجلس به سوالات خبرنگاران از رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دادند، نادر قاضی پور با خبرنگار روزنامه ایران فیزیکی درگیر شد.

قاضی پورضمن مشت‌زدن به صورت خبرنگار، دستگاه ضبط صدای او را گرفت و بعد از گرفتن دست خبرنگار، او را به اداره حراست مجلس برد؛ اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و آن‌گونه که احسان بداغی، خبرنگار روزنامه ایران می‌گوید، در اتاق حراست مجلس نیز، مأموران با پاک‌کردن فایل‌های موجود در ریکوردر (دستگاه ضبط صدا)، از او تعهدی مبنی ‌بر تکرار نکردن درگیری در راهروی مجلس گرفته‌اند و از احتمال ممنوع‌الورودشدن او به مجلس سخن گفته‌اند.

در واکنش به این مسئله سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این فراکسیون در حال تهیه نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس هستند تا با نماینده توهین کننده به خبرنگار روزنامه ایران برخورد شود.

در نامه‌ای که با امضای بیش از ٢١٥ خبرنگار و روزنامه نگار خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس منتشر شده است، آمده است:

همان‌گونه که استحضار دارید، روز یکشنبه 95.6.7 رویداد تلخ و زشتی در راهروهای مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که خبرنگاران، اصحاب رسانه و هر دیده‌ای را دردمند و آشفته کرد. نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه، در میانه یک گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی روزنامه «ایران» زمانی که با پرسش ساده خبرنگار درباره «تأثیر شکل‌گیری فراکسیون آذری‌زبان‌ها بر تقویت شکاف‌های قومیتی» روبه‌رو می‌شود، عصبانی شده و صورت او را زیر مشت‌های چپ و راست می‌گیرد؛ دستش را می‌پیچاند و دستگاه ضبط صوتش را گرفته و کشان‌کشان به سوی حراست مجلس می‌برد.

حراست مجلس هم در اقدامی ناباورانه، از وی تعهد می‌گیرد تا دیگر درگیری ایجاد نکند و تمام فایل‌های ضبط‌شده در دستگاه ضبط صوت را پاک می‌کند. فایلی که گواهی می‌داد خبرنگار تنها سؤال کرده است و آقای قاضی‌پور به‌جای جواب، با اتهام‌زنی با عناوینی چون «ضدانقلاب» و «ضداسلام»، مشت‌های پیاپی حواله صورت او کرده است. دردمندانه‌ترین بخش ماجرا، بی‌دفاعی خبرنگاری بوده است که در گیرودار کتک‌خوردن از نماینده مجلس، برای اینکه مشکلی برای رسانه متبوعش پیش نیاید، هیچ دفاعی از خود نمی‌کند و تنها می‌پرسد: «آقای قاضی‌پور چرا مرا می‌زنی؟» خبرنگاران، گروهی از نمایندگان و دوربین‌های مستقر در راهروهای پارلمان، شاهد این ماجرا بوده و گواه این ماجرا هستند. البته امیدواریم سرنوشت فیلم این اتفاق سیاه، به سرنوشت فایل صوتی مصاحبه دچار نشود.

در شرایطی که خوش‌بینانه منتظر بودیم نماینده یادشده از اقدام شنیع خود نادم شده و حداقل عذرخواهی کند، وی فرار به جلو کرده و در

Facebook
Telegram
Twitter
Email