آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

اعطای بالاترین نشان جمهوری آذربایجان

به مدال آوران المپیک ریو

کاروان ورزشی آذربایجان در المپیک ۲۰۱۶ ریو با کسب ۱۸ مدال طلا ، نقره و برنز در رتبه ۳۹ ایستاد. از این تعداد مدال  یکی رنگ طلا داشت و آن را نیز «رادیک عیسی اف» در رشته تکواندو کسب کرد.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به تازگی در تقدیر از مدال آوران المپیک، بالاترین نشان و جوایز این کشور را به مربیان و تکواندو کاران این کشور اعطا کرد .

روز شنبه 13 شهریور در ضیافت شامی از طرف رئیس جمهور آذربایجان، رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان مفتخر به دریافت نشان شهرت از دست ریاست جمهوری این کشور شد .

در بازی های المپیک تابستانی ریو ،’رادیک عیسی اف’ تکواندوکار آذربایجانی در وزن به اضافه 80 کیلو گرم با شکست همه حریفان خود تنها مدال طلا را به جمهوری آذربایجان ارمغان برد .

همچنین بر اساس فرمان رییس جمهوری آذربایجان ،’جمشید خیر آبادی’ سرمربی ایرانی تبار تیم ملی کشتی فرنگی مفتخر به دریافت نشان ترقی این کشور شد .

الهام علی اف در این مراسم جایزه افتخاری ریاست جمهوری را به ‘صباح شریعتی’ فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم عضو تیم ملی جمهوری آذربایجان و برنده مدال برنز بازی های المپیک ریو عطا کرد . جایزه افتخاری ریاست جمهوری آذربایجان همچنین به ‘میلاد بیگی هرچگانی’ دیگر عضو ایرانی تبار تیم ملی این کشور اعطا شد .

میلاد بیگی هرچگانی تکواندوکار وزن 80 کیلوگرم نیز در بازی های المپیک تابستانی ریو صاحب مدال برنز شده است .

بر اساس فرمان رییس جمهوری آذربایجان، اعضای تیم ملی این کشور برنده مقام اول مفتخر به دریافت جایزه نقدی تشویقی 200 (نزدیک به 440 میلیون تومان)هزار منات و مربی آن نیز 100 هزار منات شده است . همچنین به برندگان مدال نقره 100 هزار منات و مربیان آنها 50 هزار منات و برندگان مدال برنز 50 هزار منات و مربیان آنها 25 هزار منات جایزه نقدی اعطای شده است .

رضا مهمان دوست سرمربی ایرانی تیم ملی جمهوری آذربایجان در حالی که بغض گلویش را گرفته بود، به خبرنگاران ایرانی حاظر در مراسم گفت: خوشحالم از اینکه مسئولان آذربایجان تلاش یک مجموعه را برای کسب این افتخار بزرگ دیدند. اشک های من در این مراسم برای بی مهری هایی بود که به من از سوی فدراسیون تکواندو شد. از مسئولین ورزش ایران می خواهم که با امثال رضا مهماندوست آنگونه برخورد نکنید و به خاطر سلیقه این آدم ها  را «مزدور» خطابشان نکنید.

 در جمهوری آذربایجان در سالهای اخبر توجه زیادی به ورزش و زیر ساخت های آن شده است. همین مسئله باعث رشد و پیشرفت در این

Facebook
Telegram
Twitter
Email